וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצו זמני: בג"ץ הקפיא את הפיצויים למפוני עמונה ונתיב האבות

צו הביניים מונע עברת פיצויים בסך 68 מיליוני שקלים למפוני עמונה, עפרה ונתיב האבות עד למתן החלטה אחרת. זאת בעקבות עתירה בה נטען כי מדובר בהחלטות "המעניקות תמורה כספית למי שפעלו במופגן בניגוד לחוק"

תושבים מתנגדים לפינוי נתיב האבות, 6 בפברואר 2018. מטה המאבק בנתיב האבות, מערכת וואלה! NEWS
מתנגדים להריסת בתים במאחז נתיב האבות, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק בנתיב האבות

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו ביניים והקפיא את החלטות הממשלה להעביר פיצויים בסך עשרות מיליוני שקלים למפוני עמונה, עפרה ונתיב האבות עד למתן החלטה אחרת. זאת בעקבות עתירה של עו"ד שחר בן מאיר, בה נטען כי ההחלטות בלתי חוקיות ומעודדות עבריינות ואי ציות לחוק.

השופט ג'ורג' קרא הורה למדינה להשיב לעתירה עד 12 במרץ, אשר נוגעת ל-40 מיליון השקלים שאישרה הממשלה כפיצויים לתושבי עמונה ועפר, בנוסף ל-28 מיליון שקלים שאושרו לתושבי המאחז נתיב האבות שאמורים להיות מפונים בחודש יוני.

עוד בוואלה!NEWS:
ליצמן: "נתניהו רוצה בחירות"; מקורבי רה"מ: "הוא מעוניין בפתרון"
סגירת מתקן חולות: חצי מהשוהים ישוחררו - החצי השני יישלח לכלא
"אתן העתיד": הנשיא ריבלין הציג - ממשלת הנשים החלופית

הכנה לפינוי נתיב האבות, 29 בנובמבר 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
ההכנה לפינוי מאחז נתיב האבות/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

בעתירה נטען כי מדובר בהחלטות "המעניקות פרס ותמורה כספית למי שפעלו במופגן ובמובהק ובידיעה בניגוד לחוק", וכן כי מדובר בהחלטות "שהתקבלו בחוסר סבירות קיצוני ומבלי שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים".

עוד נטען כי מדובר באפליה פסולה המעניקה הטבה כספית "לאזרחים מאד מסוימים של המדינה, בין היתר או אולי בעיקר כי אזרחים אלו 'מאיימים' על המדינה באי כיבוד פסקי הדין של בתי המשפט". בנוסף, נכתב בעתירה כי "אם כבר, מי שאמור לפצות את מי, אלו התושבים את המדינה, על שנאלצה להוציא הוצאות כדי לכפות עליהם את קיום החוק, לא להיפך!".

תושבי 15 בתים במאחז הלא חוקי נתיב האבות היו אמורים להיות מפונים היום לצורך הריסתם, אולם בג"ץ קיבל את בקשת המדינה לדחות את הפינוי בשלושה חודשים. עם זאת, דחה בית המשפט את הבקשה לנסר שישה מהמבנים ולא להרוס אותם במלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully