וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתן העתיד": הנשיא ריבלין הציג - ממשלת הנשים החלופית

6.3.2018 / 19:39

הנשיא אירח 22 תלמידות מרחבי הארץ, להן חולקו באופן ייצוגי ה"תיקים" בממשלה. "עבורכן השמים הם הגבול" אמר הנשיא. בין המשתתפות היו פהימה עמארין מרמלה, שעוזרת לנשים שלא יודעות קרוא-וכתוב וקרן סבן המעורבת בקמפיינים סביבתיים

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט הבוקר (שלישי) להרים את הכפפה ולכנס בבית הנשיא ממשלה חלופית על טהרת המין הנשי. לכבוד יום האישה הבינלאומי, שיחול ביום חמישי. הנשיא אירח הבוקר 22 תלמידות מרחבי הארץ, כולן מצטיינות בתחומן, אשר להן חולקו באופן ייצוגי ה"תיקים" בממשלה. זאת בלי משא ומתן קואליציוני, על סמך ניסיון בלבד.

הנשיא וה"שרות" פתחו את הפגישה בשיחה בה סיפרו על הפרויקטים שהן מובילות, כל אחת בתחומה. בסופה שמעו התלמידות מהנשיא על ניסיונו ארוך השנים במערכת הפוליטית ועל הצורך האמיתי בכשרונות כשלהן בהנהגה הישראלית. השרות תפסו את מקומן בתום השיחה ונעמדו לתמונה משותפת על רקע קיר ה"קסטל" המפורסם באולם בית הנשיא, במקום בו הונצחו כל ממשלות ישראל לאורך השנים.

עוד בוואלה!NEWS:
לאחר שלא נמצאה מועמדת אתיופית: הוקפא המכרז ברשות למעמד האישה
אלשיך אחרי ההסכם עם חפץ: "עדי מדינה - אחד הכלים החשובים בחקירות"
כחלון מאיים: "עם ישראל יישב לליל הסדר עם תקציב - או בלי שר אוצר"

נשיא המדינה במפגש עם תלמידות מובילות לכבוד יום האישה הבינלאומי, בית הנשיא , 6 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הצטלמו על רקע הקסטל/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

ריבלין אמר בטקס כי "לפעמים שואלים אותי איך אני מדמיין את ישראל בעוד 30 שנה. בממשלה היום יש ארבע שרות, מתוך 20 שרים. אני רואה אתכן ואני רואה את ממשלות העתיד אולי גם את נשיאות העתיד". ריבלין עוד אמר כי "זו הזדמנות מיוחדת לארח אתכן לרגל יום האישה הבינלאומי ולהוקיר את התרומה שלכן לקידום החברה הישראלית". בהמשך הנאום אמר כי "הפעילות של כל אחת מכן מהווה מנוע נוסף לקידום כוחן ומקומן של נשים בחברה הישראלית, כך שהכבוד והאחריות הנמצאים בידיכן משמעותיים ביותר. עלו והצליחו, עבורכן השמים הם הגבול".

המפגש התרחש ברוח תכנית הדגל של בית הנשיא, "תקווה ישראלית", הקוראת לקירוב בין כל שבטי ישראל, והוזמנו אליו תלמידות מהמרכז ומהפריפריה. תלמידות המייצגות את כלל הקבוצות והשבטים הקיימים בחברה הישראלית. מי שפתחה את הטקס המרגש היא "ראש הממשלה" של הנשיא, יסכה שאקי, חרדית שלומדת ב"בית שולמית" בבית שמש. היא מסיימת תואר באוניברסיטה הפתוחה במדעי המדינה ויחסים בין לאומיים, במקביל ללימודים באולפנא, ומתנדבת כמה ימים בשבוע בעוטף עזה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא המדינה במפגש עם תלמידות מובילות לכבוד יום האישה הבינלאומי, בית הנשיא , 6 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הנשיא ריבלין וה?שרות?/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בין התלמידות הבולטות הייתה פהימה עמארין מרמלה, שנבחרה לכהן בממשלתו של הנשיא ריבלין כשרת החינוך. עמארין לומדת באורט ערבי רמלה, היא תלמידה מובילה בפרויקט "אימהות לומדות" שעוזר לנשים שלא יודעות קרוא-וכתוב ללמוד ערבית ועברית. פהימה עוזרת להן בלימודים ואף דואגת לפעילויות לילדיהן בזמן שהן בשיעורים. בשנה שעברה סייעה לאימהות להוציא ספר מתכונים בכתב ידן בסיומו של הפרויקט. בנוסף, היא מקדמת שותפות בין יהודים; חוקרת אלימות כלפי נשים במגזר היהודי והערבי ומעבירה שיעורים בנושא לתלמידים כדי להעלות מודעות.

עמארין לא התרגשה מהמעמד בבית הנשיא וכבר הכינה טקסט אותו הקריאה לנשיא ריבלין, "חשוב להעביר לנשיא כמו חשוב הדו-קיום פה, השתתפתי בכמה פרוייקטים שמטרתם לחבר בין המגזרים השונים". עוד הוסיפה כי "חשוב מאוד שנדע לחיות ביחד, למען עתיד טוב יותר לכולנו". לגבי מחשבות על העתיד, מבחינתה של עמארין היא רואה בהתנדבות דרך חיים, בה היא מתכוונת להמשיך גם שתסיים את לימודיה בתיכון.

נשיא המדינה במפגש עם תלמידות מובילות לכבוד יום האישה הבינלאומי, בית הנשיא , 6 במרץ 2018
פהימה עמארין, שרת החינוך. צעירה ערבייה מרמלה. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"חשוב מאוד שנדע לחיות ביחד", אחת המשתתפות בפאנל, פהימה עמארין/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

תלמידה נוספת שהשתתפה "בממשלה החלופית" היא קרן סבן, ממשגב שבצפון. סבן נבחרה לכהן כשרה להגנת הסביבה, בשל תרומתה הענפה לסביבה, היא לומדת בבית הספר הבינלאומי "EMIS" בכפר הירוק ומקדמת נושאים סביבתיים ברמה ארצית ובינלאומית. בנוסף, היא פעילה בתנועת נוער לקידום קיימות במזרח התיכון. מובילת green team בבית הספר עצמו ובכפר הירוק בכלל - היא וחבריה לתא מטפלים בכל נושאי מחזור, גינון אקולוגי, ועוד. בנוסף מובילה את תלמידי בית הספר למעורבות בקמפיינים סביבתיים ישראליים.

לדברי סבן הכל התחיל בחינוך שקיבלה מבית הוריה, "אבא כל הזמן קידם בבית את ערכי השמירה על סביבה, אבא מאוד עוזר לי לחשוב על עוד רעיונות ירוקים", לגבי העתיד, "אני חולמת להקים ארגון סביבתי עם תלמידים מכל הארץ, אני לא יודעת אם אני רוצה להיות שרה בממשלה, אבל אני רוצה להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות כי יש הרבה מה לשנות בכל מה שקשור לשמירה על הסביבה שבה אנו חיים".

נשיא המדינה במפגש עם תלמידות מובילות לכבוד יום האישה הבינלאומי, בית הנשיא , 6 במרץ 2018
קרן סבן, השרה להגנת הסביבה, צעירה ממשגב בצפון. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"בבית קודמו ערכי השמירה על סביבה", אחת המשתתפות בפאנל, קרן סבן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully