וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלא נמצאה מועמדת אתיופית: הוקפא המכרז ברשות למעמד האישה

6.3.2018 / 16:43

הוועדה לאיוש סמנכ"לית לרשות לקידום מעמד האישה לא מצאה אף מועמדת מתאימה מבין 87 נשים יוצאות אתיופיה. אחרי שמנכ"לית הרשות הוציאה מכרז חדש בשינוי הגדרות התפקיד - התברר שהוא הוקפא. מנציבות שירות המדינה נמסר כי המכרז "צפוי להתחדש בהקדם"

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
נשים בהפגנת יוצאי אתיופיה/ראובן קסטרו

אחרי הביקורת הציבורית שפורסמה בוואלה! NEWS בשל דחיית 87 מועמדות בנות העדה האתיופית לתפקיד סמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, הקפיאה נציבות שירות המדינה את המכרז החדש שיצא לדרך בתחילת החודש. מנכ"לית הרשות, אווה מדז'יבוז', יצאה במכרז החדש לאחר שלא נמצאה אף מועמדת מתאימה למשרה המיועדת לאישה ממוצא אתיופי, אך התברר כי הוא הוקפא - ללא ידיעתה.

בחודש שעבר הופנו טענות כלפי הוועדה לאיוש התפקיד, המנוהלת על ידי נציבות שירות המדינה. הוועדה לא הצליחה לבחור חמישה מועמדים סופיים לתפקיד סגנית למנכ"לית הרשות, בשל מה שהם מכנים "אי עמידה בדרישות התפקיד".

סאגת המכרז נמשכה יותר משנתיים, ובמהלך התקופה הזו התחלפה המנכ"לית והרשות פעלה במשך תקופה ארוכה ללא מנהלת, עד לכניסתה לתפקיד של אווה מדז'יבוז' בנובמבר 2017. למכרז ניגשו 87 מועמדות ומועמדים יוצאי אתיופיה, אך רק חמישה מהם הגיעו לשלב האחרון שבו היו אמורים להיות לכל הפחות שמונה מועמדות. החמישה זומנו לשלב הריאיון אך הוועדה קבעה כי אף אחד מהם אינו מתאים. יש לציין כי הוועדה עצמה אינה כוללת נציג מקהילת יוצאי אתיופיה.

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

לטענת גורמים בכירים בקהילת יוצאי אתיופיה, למרות הקמת ועדות המעקב בכנסת שנועדו לקדם ייצוג הולם של יוצאי העדה האתיופית בשירות הציבורי, הוועדות הסגורות עדיין מונעות מרבים להתקדם למשרות בכירות.

מדז'יבוז' הבהירה כי בכוונתה לצאת למכרז ייעודי נוסף שפורסם בהרחבה החודש, תוך שינוי הגדרות התפקיד באופן שייתן דגש לא רק לניסיון ניהולי של יותר מעשרה אנשים, אלא בעיקר על רקע אקדמי. כעת הנציבות החליטה להקפיא את המכרז, אחרי שמועמדים כבר הגישו בקשות למכרז החדש.

נציבות שירות המדינה מנהלת את תהליכי מינוי נושאי תפקידים בכירים מכוח החוק, ואין עליה חובת דיווח. גורם ברשות מסר כי מדז'יבוז' למדה על הקפאת המכרז בעקבות טענות על כך ששלבי הגשת המועמדות נתקעו באמצע.

עוד באותו נושא

מבין 87 נשים: אף יוצאת אתיופיה לא תשמש סמנכ"לית הרשות לקידום האישה

לכתבה המלאה
פנינה תמנו - שטה ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"על הרשות חלה חובת שוויון הזדמנויות". ח"כ תמנו-שטה/טלי מאייר

אתמול, בדיון הוועדה לקידום שוויון מגדרי, שבה התארחה מדז'יבוז' כדי לספר על יעדי הרשות, העלה ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) את הטענות שפורסמו בוואלה! NEWS ודרש ממנה הסברים. מי שיצאה להגנתה הייתה ח"כ מירב בן ארי (כולנו), שטענה כי לא היה רבב בהתנהלותה של המנכ"לית, ומי שהאחראי על הקפאת המכרז הוא הנציבות.

עם ביטול המכרז הקודם אמרה חברת הכנסת הנכנסת פנינה תמנו-שטה: "על נציבות שירות המדינה חלה החובה לקדם שוויון הזדמנויות ואת חוק ייצוג הולם. למרות שהיו שני נציגים של הוועדה ולמרות שהמכרז רץ במשך כשנתיים, הם בחרו שוב ושוב למסמס את המכרז ולא לאייש את התפקיד המיועד. אני קוראת לנציב הזמני מר אודי פרוואר להתערב ולבחון את מה שקורה סביב יישום החוק והחלטת הממשלה".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "מכיוון שהוגשו השגות בעניין המכרז הקודם, המכרז הנוכחי הוקפא והוא צפוי להתחדש בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully