וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עימותים בין מוסלמים לבודהיסטים: סרי לנקה הכריזה מצב חירום

6.3.2018 / 11:46

הממשלה באי הודיעה כי מצב החירום יימשך עשרה ימים, בשל תקריות אלימות בין שתי הקהילות במרכז המדינה. גורמים לאומניים טוענים כי המוסלמים מנסים להמיר את דתם של הבודהיסטים ופוגעים באתרים ארכאולוגיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סרי לנקה הכריזה היום (שלישי) מצב חירום לעשרה ימים בשל עימותים אלימים בין בודהיסטים למוסלמים במרכז מדינת האי - כך מסר דובר הממשלה.

"בישיבת ממשלה מיוחדת הוחלט להכריז על מצב חירום לעשרה ימים כדי למנוע את התפשטות המהומות לחלקים אחרים במדינה", מסר דובר הממשלה. "עוד הוחלט לפעול בנחישות נגד מי שיסית לאלימות בפייסבוק".

הממשלה אף שלחה כוחות צבא ויחידות עלית של המשטרה למחוז קנדי אחרי שהמון הצית חנות בבעלות מוסלמים, והטילה שם עוצר כדי למנוע עימותים בין הבודהיסטים הסינהלים לבין המיעוט המוסלמי.

עוד ידיעות מהעולם
קים בפגישה היסטורית עם נציגים מהדרום: לפעול לאיחוד קוריאה
הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה: "סיפר למשטרה כי הוא חושש לחייו"

עימותים בסרי לנקה - אלפי מפגינים התאספו מחוץ לתחנת המשטרה בקאנדי, במחאה על מעצר מוסלמים ובודהיסטים. רויטרס
שוטרים מפנים מפגינים במהלך עימותים/רויטרס

המתיחות בין שתי הקהילות גברה בשנה האחרונה, שבמהלכה האשימו ארגונים בודהיסטיים קיצוניים את המוסלמים בכך שהם מכריחים תושבים להתאסלם ומשחיתים אתרים ארכאולוגיים בודהיסטיים.

בנוסף לכך, חלק מהגורמים הלאומניים בקרב הבודהיסטים מחו נגד הנוכחות של מבקשי מקלט מקרב הרוהינגיה המוסלמים, שנמלטו ממיאנמר הבודהיסטית, שאף היא חווה גל של לאומנות דתית.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully