וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: סנקציות נגד עובדי ציבור שלא יתייצבו לדיוני הוועדות

5.3.2018 / 22:37

יו"ר הכנסת הקים ועדה שתבחן תלונות של ראשי ועדות הכנסת נגד עובדי ציבור שלא התייצבו כנדרש לדיונים מכוח חוק, זאת עקב ריבוי התלונות על היעדרויות מדיונים. במסגרת הוועדה, יישמעו טענות העובד והיא אף תוכל להטיל סנקציות נגדו או נגד הגוף שהוא מייצג

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בוואלה טוק 25 באוקטובר 2017. רובי קסטרו לוואלהTALK, מערכת וואלה! NEWS
ועדה מיוחדת תבחן את הנושא. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו לוואלהTALK

בעקבות תלונות שהתקבלו לאחרונה בעניין אי התייצבות של עובדי ציבור המחויבים להופיע בפני ועדות הכנסת מכוח חוק, הכריז היום (שני) יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לפרסם נוהל חדש שלפיו תוקם ועדה בראשותו ובהשתתפות שני סגנים ליו"ר מהקואליציה ומהאופוזיציה, שתבחן תלונות של ראשי הוועדות נגד עובדי ציבור שלא התייצבו כנדרש לדיוני הוועדות.

הוועדה גם תהיה מוסמכת להטיל סנקציות על אותם עובדי ציבור. בין הסנקציות שיוטלו: לשלול את היתר הכניסה הקבוע של ממלא התפקיד לכנסת או את ההיתר להיכנס למשכן עם מכוניתו. סנקציות נוספות שיישקלו - פעולות ביחס לממונה על בעל התפקיד או קבוצת אנשים מאותו משרד או גוף.

כמו כן יתאפשר לוועדה לפנות לאחראי על המשמעת בגוף שבו הוא עובד בקובלנה משמעתית נגד ממלא התפקיד, ולהמליץ בפני נשיאות הכנסת או בפני היו"רים של הוועדות שלא יכלל בסדר היום של הכנסת או של ועדה מוועדותיה נושא שמקדם המשרד או הגוף שהציגו לא התייצב בוועדה. עם זאת אדלשטיין ציין בהחלטתו כי הוועדה שהקים לא תפעיל את סמכויותיה אלא רק לאחר שניתנה לעובד אפשרות להגיב על הטענות נגדו בפניה.

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), יו"ר הוועדה המיוחדת לנושאי שקיפות בכנסת, התריעה פעמים רבות על תופעת ההיעדרות של עובדי ציבור מדיוני הוועדות ואף יזמה הצעת חוק בעניין שעליה היו חתומים ראשי הוועדות בכנסת. הצעתה של שפיר נועדה לשים סוף לתופעה שבה המוזמנים לא מגיעים לדיונים בוועדות. אדלשטיין נועץ בח"כ שפיר בנושא כמו גם עם יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם , ולאחר ההתייעצות פרסם את הנוהל החדש.

עוד בוואלה!NEWS:
חפץ יעיד: נתניהו פעל בשני אירועים ביטחוניים בהשפעת רעייתו ובנו
טראמפ ונתניהו נועדים בבית הלבן: "ייתכן שאגיע לחנוכת השגרירות"
לא רק בזק ומילצ'ן: עד המדינה חפץ יספק מידע גם בפרשת גרסטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully