וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גוואטמלה: "אעביר את השגרירות לירושלים במאי לאות סולידריות"

5.3.2018 / 2:15

ג'יימי מוראלס נאם בכנס איפא"ק השנתי ואמר כי מעבר השגרירות יתבצע ב-16 במאי, כיומיים לאחר העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ולציון יום העצמאות ה-70 של ישראל

נשיא גוואטמלה ג'יימי מוראלס בכנס איפא"ק. וואלה, מערכת וואלה! NEWS
נשיא גוואטמלה בכנס איפא”ק היום/מערכת וואלה! NEWS, וואלה

נשיא גוואטמלה ג'יימי מוראלס אמר הלילה (שני) בנאומו בפני ועידת איפא"ק בוושינגטון כי בחודש מאי השנה יעביר את שגרירות המדינה לירושלים "לאות סולידריות עם ישראל". לדבריו, המעבר יתבצע ב-16 במאי, כיומיים לאחר העברת שגרירות ארצות הברית. מוראלס ציין כי המעבר יתבצע לציון חגיגות 70 שנות עצמאות לישראל.

"אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על שהוביל את הדרך. החלטתו האמיצה עודדה אותנו לצעוד לקראת החלטה נכונה זו", אמר מוראלס בנאום בוועידה.

עוד בוואלה!NEWS:
עזה מכוונת ל-14 במאי: "תגובת הנגד" לחגיגות השגרירות בישראל
קרובי הדורס בעכו: "מחבל היה יוצא לפיגוע עם אשתו ההריונית?"
ארצות הברית: "רוסיה הורגת אזרחים חפים מפשע בסוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, וושינגטון, ארה,ב, 4 במרץ 2018. חיים צח, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם מוראלס/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע"מ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז בחודש שעבר כי שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים בחודש מאי, לציון יום העצמאות. ההחלטה גרמה לזעם בקרב העולם הערבי והמוסלמי, כולל בעלות בריתה של ארצות הברית. בעקבות ההחלטה, שהפכה את המדיניות שנקט הממשל האמריקני בעשורים האחרונים, הודיעו הפלסטינים כי לא יהיו מוכנים עוד לכך שארצות הברית תשמש מתווכת במשא ומתן עם ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס. 28 בנובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא גווטאמלה מוראלס ונשיא המדינה ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי נאם גם הוא בוועידה והתייחס לנושאי ביטחון. "לעולם לא נתפשר על הביטחון של מדינתנו", אמר. "עלינו לאחוז במדיניות ביטחונית תקיפה ואגרסיבית, כזו שלא תאפשר לשום משטר שמצהיר על כוונתו לפגוע בנו לממש את תכניותיו. אנחנו לא נאפשר לאיראן להתחמק בנשק גרעיני, לא נאפשר לחיזבאללה לתקוף את ישובי הצפון ולא נאפשר לחמאס בעזה לפגוע בתושבי הדרום".

בסיום דבריו הודה גבאי לחברי הארגון. "המשיכו להאמין בנס שנקרא מדינת ישראל ודעו כי אמשיך להיאבק למען ישראל שכולנו אוהבים", אמר. לדבריו, "החברים הטובים ביותר של ישראל הם האנשים שנמצאים כאן באולם הזה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully