וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר משבר התקציב בעיריית ירושלים: אין הסכמות עם האוצר

המאבק על התקציב לבירה לא הגיע לסיומו והצוות המשותף לעירייה ולמשרדי הממשלה טרם הצליח למצוא פתרון. בינתיים מתבססים בעירייה על תקציב 2017 והדבר גורם לקשיים בתכנון פרויקטים עירוניים והוצאתם לפועל

צילום: ארכיון וואלה!NEWS ועיריית ירושלים, עריכה: יאיר דניאל

חודשיים לאחר שהוקם צוות משותף לעיריית ירושלים ולמשרדי הממשלה, טרם נמצא פתרון לסוגיית התקציב העירוני לשנת 2018. הצוות, שההחלטה על הקמתו התקבלה ב-7 בינואר, כולל את נציגי משרד האוצר, משרד הפנים והעירייה ונועד להביא לפתרון המצב.

הצוות היה אמור לסיים את עבודתו בתוך 40 יום. אולם טרם הושגו הסכמות בנושא והעירייה עדיין מתנהלת על בסיס תקציב 2017. משרד האוצר והעירייה סרבו להשיב לשאלות בנוגע לכמות הפגישות שנערכו בתקופה זו והאם הצוות צפוי לסיים את עבודתו בקרוב.

הצוות המשותף הוקם לאחר שראש העיר ניר ברקת יצא למאבק נגד שר האוצר משה כחלון בטענה שלא הועבר לירושלים מלוא המענק שאליו התחייבה המדינה ב-2017 והוסיף דרישה להגדיל את התקציב בשנת 2018. ברקת פתח בקמפיין נגד כחלון וטען כי הוא מפקיר את העיר. שיא המחאה היה כשעובדי העירייה הסיעו משאיות זבל למשרד האוצר ופיזרו שם את האשפה - צעד שעורר ביקורת רבה נגד ברקת.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטה לשעבר על אמה של תאיר ראדה: "מטורפת וחולת פרסום"
היועמ"ש בדיונים סגורים: חקירות נתניהו יימשכו גם אם יהיו בחירות
ליצמן לוואלה! NEWS: אני לא עושה ביזנס, חייבים להעביר את החוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא המחלוקת הראשונה בין השניים. כחלון וברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ללא הסכמות על התקציב שתעביר המדינה, העירייה נמנעת מלאשר את התקציב העירוני השנתי ובעצם מתבססת על אחד חלקי 12 מתקציב השנה הקודמת, מהלך שמתקיים כבר חודש שלישי ברציפות. גורמים בעירייה אומרים כי הדבר גורם לקשיים בהתנהלות שכן לא ניתן לתכנן ולאשר פרויקטים ויש חוסר ודאות.

יש לציין כי לפי פקודת העיריות אם רשות מקומית לא מאשרת את התקציב בתוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, יש לפזר את המועצה ושר הפנים יכול להחליט גם על סיום כהונת ראש העיר. עם זאת, החוק מאפשר לשר לתת ארכה של שלושה חודשים אם הוא סבור שבתקופה זו הרשות תאשר את התקציב. כך למשל, בשנת 2010 פיזר שר הפנים אלי ישי את מועצת העיר חדרה מפני שלא אישרה את התקציב העירוני במועד וזאת לאחר שקיבלה כמה הארכות לאישורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עובדי עיריית ירושלים משליכים פסולת במחאה על אי העברת תקציבים לעירייה 31 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ערימות אשפה מול משרד האוצר בירושלים, בינואר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

זו אינה הפעם הראשונה שברקת יצא בקמפיין נגד משרד האוצר - בשנה שעברה כלל המאבק השבתה של איסוף האשפה מרחבי העיר ובסיומו, סוכם כי המדינה תעביר לעירייה 700 מיליון שקל והתקציב העירוני אושר באמצע חודש מרץ.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "טרם הסתיימה עבודת הצוות" ומשרד האוצר מסר כי "בשבועות האחרונים התקיימו דיונים בין משרד הפנים, האוצר ועיריית ירושלים שטרם הבשילו לכדי גיבוש הסכם סופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully