וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לפני המראתו לארה"ב: עם רצון טוב, לא נלך לבחירות

רה"מ הצהיר עם עלייתו למטוס לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב טראמפ כי הוא אינו מעוניין ללכת לבחירות מוקדמות: "אין סיבה שזה יקרה ועם רצון טוב זה גם לא יקרה". בנט על משבר הגיוס: "רה"מ יכול לפתור את המשבר בתוך חצי שעה". לפיד: "החרדים מנצלים את חולשת נתניהו"

צילום: שלומי גבאי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (ראשון) לפני עלייתו למטוס לוושינגטון כי הוא אינו רוצה ללכת לבחירות מוקדמות. לדבריו, "אין סיבה שזה יקרה ועם רצון טוב זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב ואני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות והממשלה הזו יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019".

נתניהו דיבר על נסיעתו לוושינגטון ופגישתו הצפויה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי זו נסיעה חשובה מאוד, "אני אפגש עם ידיד גדול מאוד של ישראל וידיד אישי שלי. אני אודה לו קודם כל על ההחלטה ההיסטורית להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים ביום העצמאות, זו מתנה גדולה מאוד למדינה שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בקואליציה: ייתכן שלרה"מ נוח לנצל את המשבר וללכת לבחירות
בתים מתחת למים, רוחות של 145 קמ"ש: ארה"ב נגד "פצצת ציקלון"
רגב תוקפת: כמו בגתן ותרש - "שומרי הסף" יעשו הכול להפלת נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו עולה למטוס לקראת פגישתו עם טראמפ. חיים צח / לע"מ,
לא מעוניין בבחירות. נתניהו ורעייתו שרה הלילה/חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה הוסיף כי בפגישתו עם טראמפ הם צפויים לדון בשורה של נושאים, "אדבר בעיקר על איראן, על התוקפנות שלה, השאיפות הגרעיניות שלה והפעולות האגרסיביות שלה במזרח התיכון בכלל ובגבולנו ממש, בכל גבולותינו". לדבריו, "אני חושב שהצורך להדוף את התוקפנות הזאת הוא יעד משותף לנו ולמדינות הקרובות באזור, אבל קודם כל הוא שלנו, של אזרחי ישראל".

"אני יוצא בשמם של כל אזרחי ישראל, כפי שאני מבין זאת, להשיג שלוש מטרות: ביטחון, שלום ושגשוג כלכלי למען אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. הוא התייחס גם לדבריה של שרת התרבות והספורט מירי רגב שטענה כי גורמים במוסדות החוק יעשו הכל למען הפלתו של ראש הממשלה וטען כי "לא שמעתי דברים כאלה, אני מסופק אם יש כוונה אמיתית בהם".

עוד באותו נושא

בכיר בקואליציה: ייתכן שלרה"מ נוח לנצל את המשבר וללכת לבחירות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלון ענבל, ירושלים. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ידון עם טראמפ על איראן. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, התייחס הבוקר למשבר ואמר כי "חוק המשתמטים הוא עלבון לחיילי צה"ל, למדינת ישראל ולתורת ישראל. החרדים מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני והדתי במדינת ישראל". את הדברים אמר לפיד בתחנת רכבת מרכז בתל אביב, לשם הגיע כדי לתמוך בחיילי צה"ל ואמר כי "בשום מקום בתורת ישראל לא אומרים שמותר לשלוח אחרים להרוג בשבילך".

כשנשאל על אפשרות של בחירות אמר לפיד, "אני לא מתייחס לפרשנויות, נתניהו כל הזמן אומר שראש ממשלה מחליפים בקלפי, אני אומר לו - בוא נלך לקלפי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בוא נלך לקלפי". לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות בקואליציה גברה בעת האחרונה בשל חוק יסוד לימוד תורה שהסיעות החרדיות מבקשות לקדם בתגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני ארבעה חודשים. החוק קובע כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי" וכי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

עם זאת, מחשש להתנגדות חריפה בקואליציה, הוסר בנוסח החוק המעודכן סעיף שקבע כי "יראו במי שקיבל על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו". החרדים איימו שאם החוק לא יאושר בנוסחו המקורי, לא יצביעו בעד התקציב.

נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
נפגשים בפעם החמישית. נתניהו וטראמפ/רויטרס

בצל המשבר, גורמים בליכוד טענו אמש כי "אנחנו מתקרבים לבחירות". השרים יריב לוין וזאב אלקין צפויים להיפגש השבוע עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בניסיון להגיע לנוסח מוסכם, על בסיס החוק שנפסל בבג"ץ, מתוך מטרה שמנדלבליט יוכל להתחייב להגן עליו בבג"ץ. בשבוע שעבר, פסלו בליכוד את חוק יסוד לימוד התורה שהחרדים מתעקשים עליו.

אינפו - לו"ז ביקור רה"מ בארה"ב. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - לו"ז ביקור רה"מ בארה"ב/מערכת וואלה! NEWS, -

בכיר בקואליציה: "לנתניהו נוח לנצל את המהומה וללכת לבחירות"

עם זאת, גורם בכיר בקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי "יכול להיות שלנתניהו נוח לנצל את המהומה וללכת לבחירות, כדי שהממשלה תיפול על הנושא הזה ולא על החקירות. משבר הגיוס פתיר, אם החרדים יתגמשו ויתנו להעביר את התקציב".

יו"ר הבית היהודי ח"כ נפתלי בנט שוחח אמש עם בכירים בקואליציה בעניין משבר הגיוס ואמר כי המשבר בענין חוק הגיוס הוא "בר פתרון". לדבריו, "המשבר פתיר אם רוצים, יש כתובת אחת שיכולה לפתור את זה. המפתח הוא ראש הממשלה. אם הוא רוצה למנוע בחירות הוא יכול לכנס את כל ראשי הקואליציה לחדר ובחצי שעה אפשר לפתור את זה".

הביקור של נתניהו בארצות הברית יימשך חמישה ימים, במהלכו ייפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וינאם בפני באי הוועידה השנתית של הלובי הפרו ישראלי איפא"ק. הוא גם יבקר בתערוכה על ירושלים במטה האו"ם בניו יורק וישתתף באירוע הוקרה ליושב ראש הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

טראמפ ביקר התנהלות הרשויות בטבח בפלורידה: "הייתי מונע אותו בעצמי". רויטרס
פגישה חמישית עם טראמפ/רויטרס

במרכז הביקור תעמוד פגישתו עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. זו תהיה פגישתם החמישית של שני המנהיגים מאז נכנס טראמפ לתפקידו בשנה שעברה. נתניהו צפוי להעלות בפני טראמפ את סוגיית ההתבססות האיראנית בסוריה. ביום חמישי האחרון נחשפו ברשת "פוקס ניוז" צילומי לוויין המעידים על בסיס חדש שהקים כוח קודס של משמרות המהפכה בסמוך לבירה דמשק, ולא מן הנמנע כי נתניהו יציין זאת בפגישתו עם הנשיא.

(עדכון ראשון 02:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully