וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יודעים איפה אתה מתחתן, צפה להפתעות": אישום על סחיטה באיומים

1.3.2018 / 21:10

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי אום אל-פחם, בגין איומים על בעלי עסקים בצפון הארץ. באחד המקרים ירו לביתו של אחד הקורבנות ואחת מבנות המשפחה נפגעה. כשהשוטרים הגיעו התקשר אחד מהם לאיים. במקרה אחר איימו: "נביא לך את הבן בקרטון"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: תום זואילי

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני תושבי אום אל-פחם, בגין גביית חובות באמצעות סחיטה בכוח ואיומים על קורבנות בצפון, כולל ירי לעברם ופגיעה ביקיריהם. הפרקליטות הגישה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים של שני הנאשמים, אחמד מחג'אנה, בן 40, המכונה "חמודי חרירי", ודיאב קבהא, בן 25.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה במשטרה שהגיש בעלים של חנויות בגדים בנצרת ולפיה הוא נסחט על ידי גבר המזדהה בשם "חמודי חרירי". בנוסף, התלונן על ירי לעבר החנויות שלו מאופנוע חולף כאשר אזרחים תמימים נמצאו בסמוך למקום, וזאת במטרה לגרום לו לשלם חוב שהיה חייב לצד שלישי.

על פי החשד, מחג'אנה נהג להתקשר לקורבן ולאיים עליו בטלפון: "אחלה מתנת חתונה תקבל, מבטיח לך. יודעים איפה החתונה שלך, צפה להפתעות יא מנייק", אמר באחת השיחות על פי החשד. "לך תבקר את החנויות שלך, עוד לא ראית כלום". אחרי אחד ממקרי הירי לחנות, איים הנאשם: "זאת רק ההתחלה ואביך הוא הבא בתור". בהמשך, לאחר מקרה ירי נוסף התקשר מחג'אנה שוב ואיים: "בפעם הבאה זה יהיה בגוף שלך".

עוד בוואלה! NEWS
משבר חוק הגיוס יוביל לבחירות? "אין נוסחה שתרצה את כולם"
ממוצ"ש: שינויים בהסדרי התנועה בכניסה לירושלים עקב עבודות
"משנכנס אדר מתגייסים בשמחה": התחפושת של ליברמן לחג פורים

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
הנאשמים התקשרו לאיים גם כששוטרים היו במקום/חטיבת דובר המשטרה

בעקבות התלונה נפתחה חקירה סמויה, שבמסגרתה עלה כי הנאשמים הטילו את אימתם על בעלי עסקים שונים בצפון באותה שיטה. בנוסף, איתרו החוקרים קורבנות שחששו להתלונן במשטרה. בין היתר איתרו בעל מגרש לסחר במכוניות שאלמונים פרצו לבית העסק שלו וגנבו ממנו פנקסי צ'קים. הצ'קים הגיעו לידיו של מחג'אנה שהגיע לביתו של הקורבן והודיע לו כי הוא חייב 360 אלף שקל ואם לא ישלם, "יהיה משהו לא בסדר". הקורבן השיב כי אינו חייב כסף לאף אחד וכי מדובר בצ'קים גנובים, אך מחג'אנה המשיך לאיים עליו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ב-13 בינואר 2018 נורו יריות לעבר ביתו של הקורבן ואחת מבני המשפחה שהייתה בתוך הבית נחבלה. הקורבן הזעיק את המשטרה לביתו ובזמן ששוטרים היו בבית התקשר מחג'אנה ואיים: "אנחנו יודעים שהמשטרה אצלך בבית ואנחנו רואים את זה". מחג'אנה המשיך לאיים עליו במקרים שונים: "אנחנו נהרוג אותך", "יש לך שמונה שעות להביא את הכסף ואם לא, אביא לך את הבן בקרטון", "תראה דברים שלא ראית בחיים שלך וזה בקטנה מה שעשינו לך".

מחג'אנה וקבהא נאשמים בחמישה סעיפים שונים של סחיטה באיומים, בחלקם גם בגין סחיטה בכוח, ירי לעבר בית מגורים, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט. עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, המייצגים את מחג'אנה מסרו כי "הנאשם טוען לחפותו המלאה ומכחיש בתוקף את המיוחס לו בכתב האישום. הנאשם לא סחט אף אחד, לא ירה ולא פגע באף אחד. מדובר באדם ללא עבר פלילי ואין לנו ספק כי הוא ישוחרר בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully