וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סיגריות: תלמידים ניפצו את שמשות מכונית סגן מנהל תיכון בפוריידיס

28.2.2018 / 23:00

שני הנערים, תלמידי כיתה י"א, נעצרו והודו במעשה בחקירתם בתחנת זכרון יעקב - ואף טענו כי עשו זאת מאחר שקיבלו הערה על עישון בחצר בית הספר. במחאה על התקרית האלימה, החליטו מורי התיכון להשבית את הלימודים מחר

שמשת רכבו של מנהל תיכון מקיף פוריידיס שנופצה בידי תלמידים. 28 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
הנערים שוחררו והורחקו מבית הספר. שמשות המכונית המנופצות בפוריידיס, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

שני תלמידי כיתה י"א בבית הספר המקיף בכפר פוריידיס שבצפון נעצרו היום (רביעי) בחשד שניפצו את שמשות מכוניתו של סגן מנהל בית הספר, חאג' חסן מרעי, וגרמו לה נזק רב. בחקירתם בתחנת זכרון יעקב הודו שני הנערים במעשה ושוחררו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מבית הספר.

בחקירת הנערים עלה כי הרקע למעשה הוא הופעתם בפני המנהל אתמול לאחר שקיבלו הוראה לא לעשן בחצר בית הספר. בעקבות המקרה החליטו המורים על השבתת הלימודים בבית הספר מחר במחאה על האלימות נגדם.

"זה פוגע בי באופן אישי אבל זו מכה למערכת החינוך, זו האמת", אמר מרעי, תושב הכפר בן 58, המלמד בבית הספר זה 18 שנה. "זו לא הפעם הראשונה שהם עושים דברים כאלה למכוניות של מורים. כל מורה שמעיר הערה לתלמיד מקבל דברים כאלה וזה לא מקובל על האנשים כאן. כל האנשים מעודדים אותי ואומרים לי שהם איתי".

עוד בוואלה! NEWS
משבר חוק הגיוס: נתניהו יפגש בלשכתו עם ראשי המפלגות החרדיות
בית חולים על הכוונת: חדרי מיון ואשפוז ממוגנים ייבנו בחיפה
חייל מהתקרית ביריחו: פלסטיני רץ לעברי עם מוט ברזל, חשתי סכנה

שמשת רכבו של מנהל תיכון מקיף פוריידיס שנופצה בידי תלמידים. 28 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
"פעלו מתוך שיקול דעת מוטעה ולקחו אחריות". שמשות המכונית המנופצות, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

מרעי סיפר כי בצפייה במצלמות האבטחה ראו מי ניפץ את זגוגיות מכוניתו. "נכנסנו למצלמות וראינו את המעשה. הם לא נכנסו לבית הספר, איחרו לשיעור הראשון ובסופו עשו את זה", אמר. "הם החליפו בגדים ונכנסו לכיתה כאילו שום דבר לא עשו כלום. אנחנו קיבלנו החלטה בדרג הניהולי של בית הספר וצוות המורים שעכשיו הם מורחקים ותהיה ועדה של משרד החינוך עם המפקח כדי לקבל החלטה, שהם יחפשו להם בית ספר אחר. אני לא מפחד ואפילו לא מתרגש מדברים כאלה".

ראש המועצה המקומית פוריידיס, אחמד בריה, התייחס למקרה ואמרה כי מדובר באירוע חריג וחמור. "אני מגנה בחריפות את תופעת האלימות נגד המורים והמורות בבתי הספר ותמיד נעמוד לצד הנהלת בית הספר והצוות החינוכי וניתן להם גיבוי ותמיכה", אמר. "מחד, אני מכבד את החלטת ועד המורים וההורים להשבתת בית הספר מחר, מאידך עדיף היה לקיים את הלימודים ולהקדיש את היום לעיסוק במיגור תופעת האלימות. המועצה משקיעה משאבים רבים בספורט וחינוך לא פורמלי במטרה למגר את תופעת האלימות שגדלה והולכת, ואנו נמשיך בכך. אין להשלים עם התופעה שאלימות נגד מורים תהווה חלק מהשגרה בבתי הספר".

עו"ד מחמוד דרוויש, המייצג את שני הנערים, מסר כי מדובר באירוע בודד ומעידה חד-פעמית שנגרמה עקב תקרית אחרת עם אחד המורים שגרמה לתלמידים להיעלב. "הם יודעים כי פעלו מתוך שיקול דעת מוטעה ותוך התנהגות פסולה וחריגה. הם לקחו אחריות על מעשיהם, התנצלו והתחייבו כי המקרה לא יחזור על עצמו", אמר.

ממחוז חיפה של משרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בחומרה רבה את האירוע ובהתנהגותם חצו התלמידים קווים אדומים. לנוכח זאת, הנושא הועבר לטיפול המשטרה. לצד זה, המחוז ידאג כי ינקטו כל האמצעים המשמעתיים כנגד אותם תלמידים שהיו מעורבים באירוע כדי למצות עמם את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully