וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמידים ראיות לרצח העם: מיאנמר משטחת כפרים של המיעוט המוסלמי

26.2.2018 / 13:13

תמונות לוויין חשפו כלים הנדסיים בעשרות כפרים בצפון המדינה, שמהם נמלטו מאות אלפי בני הרוהינגיה, ומשמר זכויות האדם חושש שהמטרה היא למחוק ממצאים שיקשרו את כוחות הביטחון למעשי הזוועות. בממשלה מכחישים: מכינים את השטח לחזרתם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מיאנמר שיטחה עשרות כפרים של מיעוט הרוהינגיה בצפון המדינה - כך עולה מתמונות לוויין שפרסם ארגון משמר זכויות האדם. ואולם, גורם רשמי בממשלה אמר היום (שני) כי המטרה הייתה לאפשר את שובם של הפליטים המוסלמים שנמלטו בחודשים האחרונים ולא להשמיד ראיות.

ארגון זכויות האדם, שבסיסו בניו יורק, אמר כי מניתוח של תמונות לוויין עולה כי לפחות 55 כפרים במדינת המחוז ראקין שוטחו, כולל שניים שלא נפגעו בטרם פריסת הכלים ההנדסיים הכבדים באזור. החשש הוא שהצעד נועד להשמיד ראיות לפשעי מלחמה ולפשעים נגד האנושות שביצעו כוחות הביטחון נגד הרוהינגיה משוללי הזכויות.

לקריאה נוספת בנושא
"זיהיתי אותם רק לפי המכנסיים": קברי האחים של המוסלמים במיאנמר נחשפים
רצח העם במיאנמר: סנקציות אמריקניות על מפקד המבצע נגד הרוהינגיה

תמונות לוויין של כפר בצפון מיאנמר, לפי שנהרס (דצמבר 2017) ואחרי (פברואר 2018). AP
כפר בצפון מיאנמר לפני שיטוחו/AP

מבצע צבאי נרחב שהחל מאז מתקפת המורדים משורות הרוהינגיה על עמדות צבא ומשטרה באוגוסט האחרון, הניס כ-688 אלף איש אל בנגלדש השכנה. רבים מהם סיפרו על מעשי הרג, אונס והצתה שיטתיים מצד החיילים והשוטרים. האו"ם, ארצות הברית וארגוני זכויות אדם תיארו זאת כקמפיין מתוכנן לטיהור אתני של הרוהינגיה.

מיאנמר דוחה את מרבית הטענות נגדה, בזמן שהיא לא מאפשרת לעיתונאים עצמאיים, לפעילי זכויות אדם ולחוקרים מטעם האו"ם גישה לאזור הסכסוך. מנהיגת הממשלה האזרחית בפועל, אונג סן סו צ'י, הקימה ועדה ממשלתית שתטפל במשבר. יו"ר הוועדה, הכלכלן הוותיק אונג טון טט, אמר כי הכפרים משוטחים במטרה להקל על הממשלה ליישב מחדש פליטים כמה שיותר קרוב לבתיהם הקודמים. לדבריו, מיאנמר תעשה כמיטב יכולתה כדי להבטיח שהפליטים שישובו במסגרת ההסכם עם בנגלדש יעשו זאת בדרך "הוגנת, מכובדת ובטוחה".

עוד באותו נושא

עם נשק וחיבוק מישראל, מיאנמר משמידה מיעוט מוסלמי באכזריות

לכתבה המלאה
גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
668 אלף נמלטו. פליטים מוסלמים ממיאנמר בבנגלדש/רויטרס

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קרא היום למיאנמר להבטיח גישה חופשית של סיוע הומניטרי למדינת ראקין. האו"ם עצר את כל פעילותיו באזורו ופינה אנשי צוות רבים אחרי שהממשלה המקומית רמזה כי הוא תומך במורדי הרוהינגיה. סוכנות הפליטים של האו"ם אינה נכללת בתהליך השבת הפליטים לבתיהם. "קהילת הרוהינגיה זקוקה בדחיפות לפתרונות מידיים, לסיוע מציל חיים לפתרונות לטווח ארוך ולצדק", אמר מזכ"ל האו"ם בנאום שנשא בפני מועצת זכויות האדם בז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully