וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: הסנקציות החדשות של ארה"ב עלולות לגרום למלחמה

25.2.2018 / 13:54

פיונגיאנג הזהירה מהשלכות חבילת העיצומים הגדולה ביותר עד כה שהטילה עליה וושינגטון, שהגיעו בצל הפיוס עם סיאול בזכות משחקי החורף. המשטר הקומוניסטי מסר כי מצור ימי כמוהו כהכרזת מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית גינתה היום (ראשון) את הסנקציות החדשות שהטילה עליה ארצות הברית והאשימה אותה בכך שהיא מנסה לפגוע בשיפור שחל ביחסים בין שתי הקוריאות בזכות משחקי החורף. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של המשטר, הזהירה פיונגיאנג כי הצעד של וושינגטון עלול לגרום למלחמה בחצי האי. למרות זאת, בסיאול אמרו כי פיונגיאנג מוכנה לשיחות עם וושינגטון.

"שתי הקוריאות שיתפו פעולה ומשחקי החורף התנהלו בהצלחה", מסרה סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, שציטטה את משרד החוץ. "עם זאת, ארצות הברית הביאה את איום המלחמה לחצי האי הקוריאני עם הסנקציות החדשות והנרחבות לפני טקס הנעילה של משחקי החורף". קוריאה הצפונית הזהירה כי מצור ימי על שטחה כמוהו כהכרזת מלחמה.

מוקדם יותר היום, כמאה חברי פרלמנט דרום קוריאנים שמרנים ופעילים הפגינו בסמוך לגבול עם קוריאה הצפונית, במחאה על הגעת משלחת מפיונגיאנג שבראשה עומד הגנרל קים יונג צ'ול, המואשם באחריות להטבעת צוללת דרום קוריאנית ב-2010. 46 חיילים נהרגו בתקרית, אך בפיונגיאנג הכחישו קשר לכך.

לקריאה נוספת בנושא
56 מטרות: ארה"ב הטילה את חבילת הסנקציות הגדולה ביותר על צפון קוריאה
ברגע האחרון: צפון קוריאה ביטלה מפגש עם סגן נשיא ארה"ב

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
מנהיג צפון קוריאה צופה בשיגור טיל, בשנה שעברה/רויטרס

משחקי החורף הובילו להפשרה ביחסים בין סיאול לפיונגיאנג, אחרי שנה מתוחה שאופיינה בניסויים ובסנקציות. קוריאה הצפונית אף שלחה את קים יו ג'ונג, אחותו של המנהיג, שהייתה לגורם הבכיר ביותר מהצפון המבקר בדרום זה יותר מעשור.

קים אף הגישה לנשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, הצעה לפגישה עם אחיה, קים ג'ונג און. מון נענה לכך, אך סבב העיצומים האחרון שזכה לתמיכת סיאול עלול לפגוע במאמצים לשיפור היחסים בחצי האי הקוריאני.

הצדדים קיימו פגישה גם היום, עם נעילת משחקי החורף בפיונגצ'נג. משלחת הבכירים מהצפון נועדה עם מון, ולפי לשכת הנשיאות בסיאול, היא הבהירה כי מוכנה לשיחות עם וושינגטון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סגן יו"ר הוועד המרכזי במפלגת השלטון של קוריאה הצפונית, קים יונג צ'ול, בביקור בקוריאה הדרומית, 25 בפברואר 2018. רויטרס
בואו גרם למחאה. הגנרל הצפון קוריאני קים יונג צ'ול בביקור בדרום, היום/רויטרס

בהכרזתו ביום שישי על הסנקציות האחרונות, הזהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי כישלונן עלול לגרום ל"שלב ב'", שעלול להיות "מצער מאוד מאוד עבור העולם".

סין הגיבה בזעם לסנקציות החד-צדדיות שהטילה ארצות הברית, ואמרה אתמול כי העיצומים שהושתו על חברות ועל אזרחים סיניים מסכנים את שיתוף הפעולה בסוגיית הגרעין הצפון קוריאני.

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully