וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ויכוח על לחם: בן 17 נאשם שדקר למוות את חברו לפנימייה

25.2.2018 / 13:04

המשטרה חשפה את ממצאי חקירת מותו של אדיר ישראל בן ה-17, שנדקר למוות על ידי חברו. האירוע התרחש בשעה שהחשוד עסק בניקיון חדר האוכל, אז התגלע ויכוח בין השניים. הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד החשוד

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד נער בן 17 בגין הריגת חברו אדיר ישראל בפנימיית "כנף של אהבה" לבני נוער במושב רווחה בתחילת החודש. מחקירת האירוע עולה כי האירוע התרחש זמן קצר לאחר ארוחת הערב, בעקבות סכסוך שהתלקח במהירות בין השניים.

ממצאי החקירה העלו כי החשוד עסק בניקיון שולחנות חדר האוכל, בזמן שישראל ישב מחוץ למקום. במשטרה מעריכים כי בשלב מסוים, נכנס ישראל לחדר האוכל, אז נשמטה מידו חתיכת לחם - מה שהצית את העימות בין השניים.

עוד בוואלה! NEWS:
שוד שהשתבש וגביית דמי חסות: פוענח רצח שליח הפיצה בנשר ב-2016
ח"כ מיקי זוהר תוקף: "מה שעושים לנתניהו זה כמו רצח רבין"
רצח בקריית עקרון: גרונה של בת 48 שוסף; בנה בן ה-23 נעצר

זירת הרצח במושב רווחה, פברואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הרצח/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בשלב מסוים ניגש החשוד ונטל סכין מטבח שהייתה מונחת על השיש ואיים לדקור את ישראל. השניים החלו שוב להיאבק, תוך כדי מאמציו של ישראל לקחת מידיו של החשוד את הסכין. בני נוער נוספים שהיו באזור ניסו לצנן את האוויר ולהפריד בין השניים אך ללא הצלחה. הם הוסיפו לריב ולהתקרב זה לזה, אז דקר החשוד את ישראל.

צוותי רפואה שהוזעקו למקום ביצעו פעולות החייאה בניסיון להציל את חייו של ישראל אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. כוחות המשטרה שהוזעקו אף הם החלו בחקירת נסיבות האירוע והחשוד נעצר במקום והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בקריית גת.

עוד באותו נושא

"ואז שאלתי את השוטר: מי מת, בני היחיד? הילד השני שאני מאבדת?"

לכתבה המלאה
הסכין אשר שימשה את הדוקר למוות של צעיר (17) בראשית החודש במושב רווחה, מעון "כנף של אהבה". דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הסכין ששימש את החשוד במעשה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בנוסף, לאחר שמסר החשוד גרסתו בה קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו, שחזר למחרת האירוע עם חוקרי מחלק הנוער בתחנת קריית גת את רצף ההתרחשויות. מעצרו של הנער החשוד הוארך מעת לעת על מנת לאפשר את המשך החקירה, והיום יוגש נגדו כתב האישום.

"מדובר בחקירה רגישה בשל מהות המעורבים שהצריכה אורח רוח ומקצועיות רבה", נמסר מהמשטרה בתום החקירה, שכללה עדויות רבות ואיסוף ממצאים פורנזיים בזירה. "למעשה, אירוע שהחל מוויכוח בין מספר נערים במקום, הפך בין רגע לזירת רצח בה שילם בחייו צעיר וכל זאת לעיניהם של חבריהם".

עו"ד מאיר לחן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד מסר: "מדובר בקטין עם נסיבות חיים מורכבות. הקטין מסר גרסה מפורטת להשתלשלות האירועים שהובילה לטרגדיה. חשוב לציין שלקטין לא הייתה כל כוונה להביא למותו של המנוח. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".

אדיר, הנער שנרצח במהלך ויכוח במוסד טיפולי, מושב רווחה, 6 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
אדיר ישראל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בסביבת הנערים ובמושב רווחה, שבו נמצאת הפנימייה, תיארו בתחילת החודש את המקרה כ"רצח על כלום". הוריו של אדיר, עופרה וסימון ישראל, נאלצו להתמודד עם מות בנם היחיד לאחר מותו של בנם הראשון בעקבות מחלה קשה.

"רצו שמועות, לא יכולתי להתקשר כי לקחו לו את הטלפון. הייתי בטוחה שהוא זה שדקר מישהו אחר. הפנימייה לא ענו, העובדת הסוציאלית לא ענתה, המדריך לא ענה. הבנתי מכל השיחות שמשהו חמור קרה. התחילו לרעוד לי הרגליים, אף אחד לא יידע אותנו", סיפרה עופרה, שאימצה את אדיר כשהיה בן שנתיים. "ב-23:00 הייתה נקישה בדלת. כשהשוטר נכנס לא חשבתי על הגרוע מכול, השאלה שלי, בראש, הייתה 'איפה הוא עצור'. ואז השוטר סיפרה שהייתה תקרית בין הילדים, ואני רק שמעתי את המילים האחרונות במשפט: 'הוא מת'. אמרתי לו: 'מי מת? לא הבנתי'. אמרתי לו: 'אל תגיד לי את זה. זה הילד המאומץ שלי. הילד היחיד שלי. הבן השני שאני מאבדת. חיכיתי לו בכיליון עיניים'".

(עדכון ראשון 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully