וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף מאבק אוירבך בגיוס: רב החיילים החרדים קרא להגיע להלוויה

25.2.2018 / 10:18

רב גדוד נצח יהודה, המוכר גם כ"הנח"ל החרדי", כתב לחייליו: "כיוון שאיננו עסוקים השבוע בפעילות מבצעית, מצווה על כל אחד לצאת למסע הלוויה". הוא אף ביקש מהחיילים לא להגיע להלוויית הרב במדים כדי להימנע ממחלוקות. בעיתון "הפלס" רמזו על 12 המועמדים לרשת את אוירבך

צלמים זמניים מורשים

עשרות אלפים צפויים להשתתף הבוקר (ראשון) בהלווייתו של מנהיג הפלג הירושלמי הליטאי, הרב שמואל אוירבך, שתתקיים בירושלים. למרות שהוביל מאבק נחוש נגד גיוס חרדים לשורות הצבא, הבוקר (ראשון) שלח הרב שאול עבדיאל, רב גדוד "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי - י"א) מכתב לחייליו ובו קרא להם להשתתף בהלווייתו של אוירבך.

"כיוון שאיננו עסוקים השבוע בפעילות מבצעית, מצווה על כל אחד לצאת למסע הלוויה של הגר"ש אוירבך זצ"ל", כתב הרב עבדיאל. הוא התייחס במכתב לרגישות בהשתתפותם של החיילים. "בשביל לא ליצור מחלוקות, ולא לתת 'לשועלים הקטנים המחבלים מכרמים' ליצור מהומות, אין להנגיע עם מדים ללוויה".

הוא הוסיף: "חשוב לדעת שהרב זצ"ל נקט בשיטה אידיאולוגית ממה שהורו לכם רבותיכם, אולם אני בטוח שהוא אהב כל אחד ואחד מעם ישראל". את הפנייה הוא חתם בפסוק מתוך ספר זכריה שבו נכתב "והאמת והשלום אהבו".

עוד בוואלה! NEWS:
ללא יורש: מותו של הרב אוירבך מסמל את גסיסת האופוזיציה החרדית
יותר מ-10,000 הפגינו בת"א נגד גירוש הזרים: "הם זכאים לעזרה"
המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחיפוש אחר הנעדרת אורית מלכה

רבי שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי 28 בפברואר 2018. עדי גפן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"יתומים היינו ואין אב". הרב אוירבך/מערכת וואלה! NEWS, עדי גפן/TPS

רס"ן עבדיאל כתב אתמול הודעה נוספת לחייליו שבו כינה את פטירת הרב אוירבך "יום עצוב לעם ישראל". הוא ציין שחיילים פנו אליו בשאלה "מה יחסינו לדבר פטירתו בעקבות דעתו והתנגדותו העזה של הגר"ש ותלמידיו לגיוסינו לצבא". עבדיאל הבהיר שאוירבך הוא "תלמיד חכם גדול שפטירתו מעולמנו הינה אבידה גדולה לדור כולו" והתחייב לייחד את "לימוד התורה והתנדבויות החסד שלנו לעילוי נשמתו של הרב".

הפלג הירושלמי הליטאי לא נערך עד כה למציאת יורש לרב אוירבך. הבוקר הכריז באופן מרומז עיתון הפלס, שופרם היומי של אנשי הקבוצה, היוצא לאור בשנים האחרונות, על יורשיו של הרב - 12 ראשי ישיבות המזוהים עם האידיאולוגיה שהוביל בשנים האחרונות. תחת הכותרת "יתומים היינו ואין אב", חתמו הרבנים על מכתב שבו הצהירו: "נזכה להמשיך את דרכו הבהירה כפי שהורנו, וכפי בקשתו והוראתו אלינו בימים האחרונים ממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עריקים ששוחררו מכלא צבאי מתקבלים כגיבורים אצל הרב שמואל אוירבך 29 באוקטובר 2017. מערכת וואלה! NEWS
העמיד עשרות אלפי תלמידים. הרב אוירבך עם תלמידיו, בחודש אוקטובר/מערכת וואלה! NEWS

רוב הרבנים החתומים על המכתב הם ראשי ישיבות נחשבות בציבור הליטאי, שמזוהות עם הפלג מאז נוצר הפילוג הליטאי לפני כשש שנים. בין היתר חתמו אחיו של הרב, רבי עזריאל אוירבך, וראשי ישיבת פוניבז', הרבנים אשר דויטש ושמואל מרקוביץ'. אלה מחזיקים בעמדות אידיאולוגיות דומות לאלה של אוירבך, בעיקר בנושאים כמו גיוס חרדים לצה"ל. כהוראת מנהיגם הרוחני, הם אוסרים על תלמידיהם להתייצב בלשכות הגיוס והשמיעו בעבר טון חריף נגד המתגייסים. עם זאת, לא ברור איך תשפיע ההנהגה הרוחנית החדשה.

בשעה 11:00 תתקיים הלווייתו של הרב אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים. על פי ההערכה צפויים ללוותו בדרכו האחרונה עשרות אלפי בני אדם. הוא נחשב תלמיד חכם, גאון בתורה ובהלכה, שעמד בראש ישיבה שלמדו בה בשנים האחרונות עשרות אלפי תלמידים. תלמידיו שהו לאורך ליל שבת סביב מיטתו, קראו פרקי תהלילים והתקשו להיפרד ממנו.

"הוא היה אב רוחני שלנו", אמר אחד מהם, "אבד לנו המנהיג". במשטרה נערכים לקראת ההלוויה, שכן הצעדה הרגלית מהשכונה שבה התגורר הרב להר המנוחות צפויה לעבור בצירים מרכזיים הסמוכים לכניסה לעיר, דבר שיוביל לפקקים ולעומסים באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully