וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-10,000 הפגינו בת"א נגד גירוש הזרים: "הם זכאים לעזרה"

בדרום תל אביב הפגינו אלפים נגד תכנית הגירוש לרואנדה. שני חשודים נעצרו אחרי שאיימו לפגוע במשתתפים. במקביל, מאות הפגינו במקום אחר בדרום העיר בעד התכנית: "שיצחצחו את המצפון שלהם במקום אחר". עימותים נרשמו בין הצדדים, במהלכם נעצרה הפעילה בעד הגירוש שפי פז

טל אנגלנדר

יותר מ-10,000 בני אדם הפגינו אמש (שבת) בדרום תל אביב נגד גירוש מבקשי המקלט לרואנדה. לפי תחילת ההפגנה, המשטרה עיכבה לחקירה שני חשודים שאיימו בפייסבוק לפגוע במפגינים. אחד מהם אף היה חמוש. במקביל, התקיימה הפגנת נגד באזור התחנה המרכזית החדשה בהשתתפות מאות אנשים התומכים בתכנית הגירוש. בין שני הצדדים נרשמו עימותים והמשטרה ניסתה לחצוץ ביניהם, ובמהלך העימותים נעצרה שפי פז, הפעילה בעד הגירוש.

"לא גירוש לא חולות, תשקמו את השכונות", קראו המפגינים נגד גירוש מבקשי המקלט, המתרכזים ברחוב לוינסקי בעיר. "מאוד חשוב להביע עמדה ולנסות לשנות את המצב הנוראי הזה", אמרה עירית לבנון, תושבת כפר סבא. "צריך להשאיר את האנשים האלה ולעזור להם להיקלט כי אלו אנשים הזכאים לעזרה. הם לא יכולים לחזור למדינה שממנה הם הגיעו. אני משמיעה את הקול הקטן שלי. אנחנו היינו מוכנים לקלוט אותם בעיר שלנו".

לקריאה נוספת בנושא
תלתה שלט נגד גירוש מבקשי המקלט - וקיבלה התראה מהעירייה

הפגנת תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש 24 בפברואר 2018. דרום תל אביב נגד הגירוש, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דרום תל אביב נגד הגירוש

טוגוד עומר אדם, מבקש מקלט מסודאן שנשא דברים בהפגנה, אמר כי "התושבים, ואנחנו מבקשי המקלט, אנחנו כולנו בקהילה אחת, וכל הזמן מנסים לגרום לנו לפחד אחד מהשני. אני רוצה לומר משהו לשכנים שלי משכונת שפירא: אני יודע שאתם לא רוצים שיגרשו אותי מפה. אני יודע שאתם לא רוצים שיקרה לי משהו רע. אנשי דרום תל אביב יודעים שמה שמספרים בתקשורת זו לא המציאות".

שולה קשת, מנכ"לית ארגון "אחותי", אמרה בהפגנה נגד הגירוש כי היא "זועקת זעקה שמהדהדת התעמרות עקבית בתושבי ותושבות דרום תל אביב, שראשיתה בשנות ה-30 של המאה שעברה. למרות המאבק נפתחה התחנה המרכזית החדשה, הסרטן בגוף של כולנו. במהלך השנים הפכו אותנו לגטו, למרחב אלים. התחנה הכי גדולה במזרת התיכון והכי מיותרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת תושבי דרום תל אביב בעד גירוש הפליטים 24 בפברואר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בעד הגירוש, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ---

בהפגנה בעד הגירוש, שאותה ארגנו תושבי דרום תל אביב המכנים עצמם "עוטף התחנה המרכזית", ערכו המוחים אזכרה לאסתר גלילי, שנרצחה על ידי אזרח סודאן לפני שמונה שנים. בתה קורין ספדה לה וסיפרה: "יצאת למכולת ולא חזרת, ניצולת שואה שנלחמה כל יום על חייה".

אלימלך נעמי, בת 70 מתל אביב, שהגיעה להפגנה בעד הגירוש אמרה כי "זו לא המדינה שלהם. תפסו לנו את המדינה. הגיעו לפה עשרות אלפים. יש פה פחד ואיום, השמאלנים שכנעו אותם שהם פליטים, שזו המדינה שלהם".

עורך דינה של שפי פז, איתמר ברקאי, הגיב למעצרה ואמר כי "כרגיל, המשטרה מוצאת לעצמה את הטרף הקל, נשים מבוגרות שבמשך עשור חייהן אינם חיים אלא חיים בצל הסכנה מהמסתננים גנבי הגבול. לגורמים האלימים והמסוכנים, אלו שגנבו את הגבול לישראל ונמצאים פה שלא כחוק, המשטרה מאפשרת לקיים הפגנות במקום להכניסם מאחורי סורג ובריח עד לגירושם".

בתה של אסתר גלילי (קורין ) אשר נרצחה על ידי נתין זר מסודאן לפני שמונה שנים סופדת לה במהלך הפגנת תושבי דרום תל אביב בעדהגירוש 24 בפברואר 2018. ----, מערכת וואלה! NEWS
בתה של אסתר גלילי, שנרצחה לפני שמונה שנים, בהפגנה בעד הגירוש/מערכת וואלה! NEWS, ----

פז, אחת הפעילות הבולטות בדרום תל אביב התומכת בגירוש, תקפה לפני מעצרה את ההפגנה שקוראת לעצור את שליחת מבקשי המקלט לרואנדה. "ההפגנה של 'המוסריון העליון' היא מפגן שנאה לתושבי ובעיקר לתושבות דרום תל אביב", אמרה.

לדבריה, "אחרי שנגזלו מאיתנו הביטחון האישי, חופש התנועה, חופש הפולחן, הקהילות, הזכות לשייכות ולזהות, הם מייצרים פרובוקציה ענקית בחסות משטרת ישראל ומנסים לשדוד מאתנו גם את זכות המחאה. אנחנו לא נסכים. אנחנו נפגין נגד השקר ונגד הגזל ונשלח את כל מכוערי הנפש לצחצח מצפון במקום אחר".

מהשעה 15:00 נסגר לתנועה רחוב לוינסקי לתנועה לבאים מערבה מרחוב הר ציון ועד רחוב העלייה; רחוב הר ציון נחסם לתנועה מדרום ומצפון בקטע שבין הרחובות הגדוד העברי ולוינסקי; המעבר מרחוב צלנוב דרך רחוב לוינסקי נחסם והתנועה תוסט לדרכים חלופיות דרך רחובות מנחם בגין וסלמה.

(עדכון ראשון 20:18)

מעצרה של הפעילה החברתית שפי פז במהלך הפגנה בעד גירוש מבקשי המקלט 24 בפברואר 2018. ----, מערכת וואלה! NEWS
מעצרה של שפי פז, הערב בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ----
הפגנת תושבי דרום תל אביב נגד הגירוש 24 בפברואר 2018. דרום תל אביב נגד הגירוש, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה נגד הגירוש/מערכת וואלה! NEWS, דרום תל אביב נגד הגירוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully