וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שפן ניסיונות: תביעת מיליונים בגלל ניתוח קיסרי כושל ב"קפלן"

22.2.2018 / 17:46

ניתוח כושל שגרר אחריו כמה ניתוחי תיקון, כאבים וסבל רב, הוביל את ע' - בת 30 ממרכז הארץ, להגיש תביעה בשל רשלנות נגד ביה"ח שברחובות. בכתב התביעה נטען כי קיים ספק לגבי היכולת של ע' להיכנס שוב להריון

הצוות הרפואי ביחידה ליפול נמרץ ילדים, בית החולים קפלן. מאי 2014. בית חולים קפלן,
תביעה על סך שני מיליון שקלים. בית החולים קפלן/בית חולים קפלן

ע', אישה בת 30 ממרכז הארץ, הגישה תביעה על סך שני מיליון שקלים וחצי נגד בית החולים קפלן שברחובות. ע' שילדה את שתי בנותיה בניתוחים קיסריים בבית החולים, טענה בכתב התביעה שבניתוח הקיסרי האחרון שעברה בלידת בתה השנייה, היה כשל שגרם לה לעבור כמה ניתוחים לתקן את אותו הניתוח, והיא צפויה לעבור בקרוב ניתוח פולשני נוסף.

עוד עולה מכתב התביעה כי חודשיים לאחר לידת בתה הראשונה בניתוח קיסרי בבית החולים קפלן, ע' נכנסה להריון ולמרות שביקשה מרופא קופת החולים לסיים את ההריון, לא זומנה לוועדה להפסקת הריון. זאת על אף שלפי הספרות הרפואית, אישה שילדה בניתוח קיסרי צריכה להמתין כשנה וחצי עד ללידה הבא, כדי למנוע סיבוכים עתידיים לאם ולעובר.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפי מלחים ו-257 מטר: נושאת מסוקים אמריקנית בדרך לחיפה
למרות ההתפתחויות בחקירות נתניהו - הליכוד שומר על מצבו בסקרים
ניגריה: 111 תלמידות בית ספר נעדרות לאחר מתקפת בוקו חראם בצפון

ניתוח קיסרי. ShutterStock
התובעת נאלצה לעבור ניתוחים מיותרים/ShutterStock

עם כל הסיכונים שבדבר, המשיכה ע' את הריונה ולפני שבע שנים ילדה את בתה השנייה בניתוח קיסרי שהוגדר כדחוף עקב רעלת הריון קשה ממנה סבלה. במהלך הניתוח נפתחה הצלקת מהניתוח הקיסרי הקודם שאותה נאלצו הרופאים לתפור מחדש אך התפירה התבצעה באופן כושל. שעות אחדות לאחר שעזבה את בית החולים, שבה ע' לחדר מיון עם דימום חריג, כאבי בטן עזים, חום גבוה וזיהום בכליות.

בעקבות כך, אושפזה ע' בבית החולים קפלן והוחלט לבצע ניתוח נוסף כדי לשחזר את דופן הרחם. ניתוח זה כשל גם כן, וארבעה חודשים לאחר הפעולה הפולשנית המליצו לה רופאים בקופת החולים לבצע ניתוח תיקון נוסף אך ע' סירבה בטענה שהיא איננה "שפן ניסיונות".

בשל עברה הכושל עם בית החולים קפלן החליטה ע' לפנות לבית החולים שיבא שבתל השומר, שם עברה לפני כשלוש שנים ניתוח מוצלח לחיבור צוואר הרחם לרחם, אך ככל הנראה תצטרך לעבור ניתוח נוסף. רופא מומחה מטעם התביעה, ד"ר אלכסנדר קונדריאה, מנהל היחידה לאורוגניקולוגיה וכירורגיה משקמת של רצפת האגן בבית החולים וולפסון שבחולון, ויו"ר החברה הישראלית לאורוגניקולוגיה, קבע כי רופאי קפלן סטו מניהול רפואי סביר במהלך הניתוח הקיסרי השני שעברה ע'. הוא הסביר כי "במידה והניתוח הקיסרי השני היה מתבצע בצורה נכונה, היו סיכויים גבוהים שע' לא הייתה נזקקת לניתוחים נוספים, עד כה שניים במספר, ונמצאת בפני ניתוח שלישי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בשיחה עם וואלה! NEWS טענו עורכי דינה של ע', ריטה שולמן ואליאור רוזנווסר, כי רשלנות קופת החולים טבועה בכך שלא הסבירו לתובעת ולבעלה מהם הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בהריון סמוך לניתוח קיסרי, ולא וידאו שאכן פנתה לוועדה להפסקת הריון. עוד טענו, כי רופאי בית החולים קפלן התרשלו בכך שסטו מסטנדרטיים רפואיים, קיבלו החלטות שגויות וכך גרמו לתובעת לניתוחים מיותרים שכללו סיבוכים והעמידו אותה בסיכון גבוה ליכולת להיכנס להריון שוב.

מאז הניתוח הקיסרי, ע' מתקשה למצוא עבודה והיא איננה יכולה לחזור לעבודה הפיזית שביצעה לפני כן בתור מטפלת בקשישים. המצב שבו היא נמצאת השפיעה גם על תפקודה בבית והיא מתקשה לתפקד כרעיה וכאם לבנותיה.

בית החולים קפלן מסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם התקבל. לכשיתקבל יילמד על ידי היועצים המשפטיים ותגובתנו תימסר כמקובל בערכאות המשפטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully