וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בקואליציה: "בגלל תיק 4000 - נתניהו עלול להקדים את הבחירות"

21.2.2018 / 8:57

גורמים בקואליציה אמרו כי בגלל ההתפתחויות בחקירה ישנה אפשרות שראש הממשלה יקדים את הבחירות, דבר שרוב הסיעות לא מעוניינות בו. לדבריהם, אם נתניהו יקדם את ההחלטה על כך הם ינסו בכל דרך למנוע זאת, "אבל זה לא תמיד תלוי רק בנו"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

גורמים בקואליציה הביעו היום (רביעי) חשש מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו "עלול להקדים את הבחירות בתקופה הקרובה", כלשונם. הגורמים טענו כי ההתפתחויות האחרונות בתיק 4000 "צפויות להוביל את נתניהו להחלטה להקדים את הבחירות בשנה הקרובה". הם ציינו כי רוב סיעות הקואליציה לא מעוניינות בכך וינסו בכל דרך למנוע זאת, אך הסתייגו "אבל לא תמיד זה תלוי רק בנו".

ראשי סיעות הקואליציה סירבו היום ואתמול להתייחס לכל ההתפתחויות בתיקי החקירה נגד ראש הממשלה, ושידרו עסקים כרגיל. "זה עדיין מצב שבו אנחנו לא מכירים את המידע", אמר חבר כנסת בכיר בקואליציה. "התמונה המלאה לא בפנינו וקשה להעריך בשלב הזה, שעות ספורות בלבד אחרי ההתפתחות האחרונה, מה באמת יהיה".


תיק 4000 | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דרמה בתיק 4000: שלמה פילבר מקורבו של נתניהו חתם על הסכם עד מדינה
החוליה החסרה: האם נתניהו היה מודע לדיל שהוצע לשופטת?
כשפילבר יתחיל לדבר: חקירת נתניהו בתיק 4000 היא עניין של זמן

ישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראשי הסיעות סירבו להתייחס להתפתחות בחקירה. ישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

אף שבליכוד היו שרים וחברי כנסת רבים שמיהרו להגן על ראש הממשלה מיד אחרי פרסום המלצות המשטרה בתיקים 1000 ו-2000, הבוקר, אחרי חתימת הסכם עד המדינה עם מקורבו של נתניהו, שלמה פילבר, רובם העדיפו להימנע מכך. ח"כ אורן חזן שקרא לנתניהו לצאת לנבצרות ושהממשלה תחליט מי יחליפו מתוך הליכוד עד לקבלת החלטות בתיקים נגדו.

לעומתו, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם התייצב לצד נתניהו ואף תקף את המשטרה. "בנקודת הזמן הזו, זו מערכת שיכורת כוח", אמר אמסלם בריאיון ל"כאן". "עד מדינה הוא העבריין הכי נחות, כי הוא מלשין על החברים שלו".

עוד באותו נושא

נמשיך לעשות את העבודה שלנו | הודעת מערכת וואלה! NEWS

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שלמה פילבר בבית המשפט בדיון בהארכת מעצרו, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

ח"כ מיקי זוהר צייץ זמן קצר לפני חתימת ההסכם עם פילבר כי "‏גם היום ובכל זמן ושעה אנחנו עומדים לצידו של ראש הממשלה". זוהר הוסיף כי "רק היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט יוכלו להכריע בסוגיות המשפטיות שמנסים לשייך לנתניהו. לא השמאל, לא התקשורת ולא המשטרה". זוהר המשיך בהשוואה שהעלה בימים האחרונים לפיה מה שעושים לנתניהו "זה כמו רצח רבין" וטען הלילה "‏‎במקרה של נתניהו זה קצת שונה. אותו רוצחים כמה פעמים בכל יום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך על הסכם יצוא הגז למצרים. מקור: לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
רוב חברי הליכוד נמנעו מלהגיב פומבית. ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, מקור: לע"מ

עיקר תשומת הלב שמופנית במערכת הפוליטית היא לעבר שר האוצר משה כחלון והשר נפתלי בנט. השניים הצהירו בשבוע שעבר כי הם עומדים מאחורי נתניהו, יישארו בינתיים בממשלה וימתינו להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, אך מאז נרשמו התפתחויות משמעותיות ולא ברור איך והאם אלה ישנו את עמדתם.

על רקע ההסכם, נתניהו שיתף בעמוד הפייסבוק שלו סקר שפורסם ב"ישראל היום", ובו התפלגות המנדטים לכנסת. על פי הסקר שנערך על ידי "גיאוקרטוגרפיה", הליכוד זוכה ל-34 מנדטים, יש עתיד עם 20, ואילו הבית היהודי -14 מנדטים. לסקר צריף נתניהו את המשפט: "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ".

הסקר שפרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק:

עם חתימת הסכם המדינה, באופוזיציה גם באופוזיציה החלו לדבר על הקדמת הבחירות באופן גלוי. "ימיה של ממשלת נתניהו ספורים ועלינו להתחיל להיערך כבר עכשיו לבחירות המתקרבות כדי לא להתפס לא מוכנים כתוצאה מהעיסוק בהתמודדות הפנימית", אמר הבוקר אילן גילאון, יו"ר סיעת מרצ. "אני קורא לחבריי המתמודדים על תפקיד יו"ר מרצ להגיע להסכמות על איוש והקמת מטה בחירות עוד לפני הפריימריז. אסור לנו לשכוח כי המאבק האמיתי והחשוב יותר הוא החלפת שלטון הימין המושחת והגדלת כוחה של מרצ בכנסת הבאה".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי קרא אתמול במכתב לחברי הכנסת של מפלגתו "להיערך לבחירות בקרוב". לדבריו "תם עידן נתניהו. ראש ממשלה שהמנכ"ל שלו וראש הלשכה שלו עדי מדינה חייב לסיים את תפקידו מיידית. ואת זה גם כחלון ובנט יבינו בימים הקרובים".

במכתבו הסביר גבאי כי "מגדל הקלפים העברייני שראש הממשלה בנה בשנים האחרונות - השחתת השירות הציבורי, הפגיעה בשלטון החוק, האיום על חופש העיתונו ומעל לכל: הפילוג והשיסוי של קבוצות בחברה הישראלית זו בזו - קורס עליו ועל סביבתו. על כולנו להתרכז במאמץ אחד - לנצח את הבחירות ולהביא לישראל ממשלה והנהגה ערכית, ישרת דרך, נוהגת בשקיפות, לא מזגזגת ולא שפוטה של אף טייקון. בממשלה שנקים לא יהיו מילצ'נים, לא מולכואים ולא שמרונים".

שולה זקן מתנגדת להשוואה לשלמה פילבר. האזינו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully