וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: לכאן המיליארדרים מתכוונים לברוח במקרה של אסון אפוקליפטי

24.2.2018 / 0:10

מה יש בניו זילנד שמושכת אחריה עוד ועוד מילארדרים? מתברר שרבים רואים במדינה מקום מפלט למקרה שאסון אפוקליפטי חברתי, כלכלי או בריאותי יפקוד את העולם. פיטר ת'יל וקים דוטקום כבר רכשו לעצמם אחוזה במדינה המובטחת למקרה שהנורא מכל יקרה - אבל יש גם חלופות אחרות

100% Pure New Zealand

בסרטון - הייתם רוצים לברוח לניו זילנד? ככה היא נראית בסרטון רשמי של משרד התיירות

על אף שאנחנו לא מתעסקים בזה יותר מדי (טוב, אולי אצלנו ב"אסור לפספס" דווקא כן), אפשרות של אסון אפוקליפטי אינה מופרכת כמו שאתם חושבים. למעשה, עשירי עמק הסיליקון ובכירי עולם הפיננסים בניו יורק כבר החלו להתכונן מזמן ליום שבו כדור הארץ ייפגע בידי אסטרואיד, וירוס קטלני ימחה חצי מאוכלוסיית העולם או שלצפון קוריאנים יימאס והם כבר יוציאו לפועל את תכנית הגרעין שלהם.

פיטר ת'יל, היזם ואיש העסקים האמריקאי ממייסדי PayPal , הוא בין המיליארדרים שחיפשו לעצמם יעד מילוט במקרה של אסון אפוקליפטי כזה או אחר. למעשה יש לא מעט מיליארדרים שרכשו שטחים במקום אחד מיוחד - הרחק מצפון קוריאה, דאעש וכל המתחים האפשריים - ניו זילנד. פיטר ת'יל, לדוגמא, הוא בין ענקי הטכנולוגיה שרואים בניו זילנד מקום מפלט. הוא רכש שטח של 193 הקטאר (10,000 מטר רבוע) על חופי אגם וואנקה שבניו זילנד בסכום של 13.5 מיליון דולר - למרות שהדבר היחיד שקיים באזור הזה כרגע הוא אסם. מלבד אותו מקום נידח, יש לו נכס נוסף במדינה והוא הצליח אפילו לקבל אזרחות ניו זילנדית בתהליך יעיל שאינו זמין לאדם הפשוט. ב-2011 ת'יל הצהיר בניסיון לקבל אזרחות ש"הוא לא מצא שום מדינה אחרת שמתאימה להשקפה שלי על העתיד מאשר ניו זילנד". הבקשה אושרה במהירות, אם כי זה נשאר בסוד במשך שש השנים הבאות.

פיטר ת'יל ממייסדי PAYPELL. Ben Margot, AP
פיטר ת'יל סגר לעצמו מקום בניו זילנד/AP, Ben Margot

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

שר ההגנה הקנדי לשעבר: "האילומינטי מסתירה טכנולוגיה חייזרית שתציל את כדור הארץ"

לכתבה המלאה

ריד הופמן, יזם ומייסד של לינקדאין, טען בעבר שניו זילנד הפכה לסוג של מקלט מדיני בעמק הסיליקון, "להגיד שאתה קונה בית בניו זילנד זה סוג של קריצה", אמר הופמן למגזין ניו יורקר. ניו זילנד נחשבת למדינה רגועה יותר ממדינות אחרות במובנים ממשלתיים - יש שם הספקה ענקית של מי שתייה והאוויר שם הוא הנקי ביותר בעולם.

גם מייסד Megaupload ואיש העסקים קים דוטקום מתגורר כיום בניו זילנד. הוא סיפר שהוא סגר דיל עם ת'יל (חרוז) שבמקרה של אפוקליפסה מערכתית (פרוץ וירוס סינתטי, השתלטות הבינה המלאכותית, מלחמת משאבים בין מדינות חמושות בנשק גרעיני או אסון אפוקליפטי אחר) השניים יעלו על מטוס פרטי ויטוסו לביתו החדש של ת'יל בניו זילנד שם יחיו עד שהעניינים ירגעו.

קים דוטקום. רויטרס
קים דוטקום מתכנן לשרוד בזמן שכולנו נהפוך לזומבים/רויטרס

בין האמריקאים העשירים שרכשו לאחרונה בתים באזור, תמצאו את המיליארדר ג'וליאן רוברטסון ובמאי הקולנוע ג'יימס קמרון. טרנד מקלטי האפוקליפסה החל לפופולארי לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. ישנן גם ספקולציות שחלק מהנכסים שמוכרזים כבתי נופש של סלבריטאים הם למעשה מקומות מקלט למקרה שהחברה תתמוטט. לדוגמא, מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, רכש אחוזה בגודל 3,000 מ"ר בהוואי והמיליארדר לארי אליסון, מייסד-שותף ומנכ"ל אורקל, רכש 98 אחוזים מהאי השישי בגודלו בהוואי, לאנאי, וחברת תעופה משלו.

מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
גם הוא מסודר. מארק צוקרברג והפייסבוק שלו ישרדו גם אחרינו/ShutterStock

ומה עם פתרונות חלופיים?

חלה התפתחות מפתיעה בעליית הנכסים שמשווקים בשל חסינותם לאסונות אפוקליפטיים כאלו ואחרים. קחו לדוגמא את המבנה התת קרקעי באזור כפרי בקנזס - ה- Survival Condo Project, שהפך למתחם דירות יוקרתי ועמיד לאסונות. המבנה אכסן בעברו טילים גרעיניים וכיום הוסב למתחם מגורים בן 15 קומות עם אספקת מזון אינסופית, בריכת שחייה, חדר כושר, קיר טיפוס ובית חולים מיניאטורי. כמו כן יש שם גם מצלמות אבטחה, גדרות חשמליים, נשקים, עמדת צלפים ואפילו תא מאסר לשם יכניסו התושבים מבקרים לא רצויים שהפכו לזומבים מחשיפה לאיזה וירוס אלים.

אם האווירה התת קרקעית מכבידה עליכם (הו מסכנים. מיליארדים מתים שם בחוץ אבל אתם מתלוננים על החלון), תאלצו להסתפק במסכי LED ענקיים המדמים חלונות ומציגים תמונות נוף מרגיעות. מנהל הפרויקט, לארי הול, שרכש בעצמו דירה אחת במתחם המוגן שלו, סיפר לדיילי מייל שהוא מקבל פניות בכל פעם שצפון קוריאה בוחנת פצצה. הבנייה הושלמה בסוף 2012, בעלות של 20 מיליון דולר. לצערנו, כל 14 הדירות במתחם כבר נמכרו במחיר של 3 מיליון דולר לדירה. אל תדאגו - יש כוונה לפתח שורה של מתחמים חדשים, שיכולים לאחסן 70 אנשים ללא הגבלת זמן. ברי המזל שרכשו לעצמם דירה במתחם התת קרקעי מובטחים שברגע של אסון עולמי - משאיות משוריינות יאספו אותם מרדיוס של 650 ק"מ מהמתחם.

מתחם הדירות התת קרקעי למקרה של אפוקליפסה. Survival Condo Project, צילום מסך
בשלבי בניית המתחת התת קרקעי/צילום מסך, Survival Condo Project
מתחם דירות תת קרקעי למקרה של אפוקליפסה. Survival Condo Project, צילום מסך
בריכה מקורה מן הסתם במתחם התת קרקעי/צילום מסך, Survival Condo Project

תכנית קיצונית יותר להישרדות ארוכת טווח במצב של קרייסס מגיעה מאילון מאסק, מייסד החברות PayPal, טסלה מוטורס וספייס אקס. האחרונה היא לא פחות מחברת נסיעות לחלל. מאסק מאמין שמיליון בני אדם כבר יוכלו לחיות על מאדים עד העשור השישי של המאה ה-21. הוא מעוניין להיות זה שמשגר אותנו לשם עוד בעשור הקרוב. גם זה ודאי יעלה הרבה מאוד כסף. לסיכום, במקרה של אפוקליפסה, כנראה שנאלץ להסתתר במקלט רובץ הג'וקים שלנו בבניין ופשוט להתפלל לנס.

אילון מאסק ליד חללית ספייקס-איקס, 2015. Jae C. Hong, AP
אילון מאס יטיס אתכם לחלל, שם מסוכן פחות כנראה/AP, Jae C. Hong
מתחם הדירות התת קרקעי למקרה של אפוקליפסה. Survival Condo Project, צילום מסך
צוות ההצלה מצולם בכניסה למתחם. הם יבואו לאסוף אתכם במקרה של אסון/צילום מסך, Survival Condo Project
מתחם הדירות התת קרקעי למקרה של אפוקליפסה. Survival Condo Project, צילום מסך
נוף על מסך LED בחדרי השינה הקטנים במתחם/צילום מסך, Survival Condo Project

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully