וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא לבנון: נשתמש בכל אמצעי להתמודד עם תוקפנות ישראל

20.2.2018 / 1:53

גנרל ג'וזף עאון תקף את ישראל ואמר כי היא פוגעת בריבונותה של לבנון וב"זכותה לנצל את משאביה הכלכליים". הוא הוסיף כי "לא נחסוך בשום אמצעי כדי לבלום את התוקפנות הישראלית, לא משנה מה יהיה המחיר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא לבנון ישתמש בכל אמצעי אפשרי כדי להתמודד עם כל "תוקפנות ישראלית" פוטנציאלית, לא משנה מה יהיה המחיר - כך אמר הלילה (שלישי) מפקד הצבא, גנרל ג'וזף עאון. דבריו של עאון פורסמו כחשבון הטוויטר של הצבא. "אני שב ומדגיש את דחייתנו המוחלטת של כל הפרה מצד האויב הישראלי הפוגעת בריבונותה של לבנון ובזכותה המקודשת לנצל את כל משאביה הכלכליים", הוסיף. "הצבא לא יחסוך בשום אמצעי אשר עומד לרשותו כדי לבלום את התוקפנות הישראלית".

בשבוע שעבר אמר נשיא לבנון, מישל עאון, במהלך פגישה שקיים בביירות עם שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, כי ארצו לא מעוניינת במלחמה ורוצה לשמור על שקט בגבולה הדרומי. טילרסון, מצדו, אמר כי חיזבאללה מסכן את לבנון ואמר כי וושינגטון מחפשת פתרון לסכסוך הימי בין לבנון לישראל.

עוד בנושא
נשיא לבנון לשר החוץ האמריקני: לא רוצים מלחמה עם ישראל
טילרסון: תכנית השלום במזרח התיכון נמצאת בשלבים מתקדמים
נסראללה: "הפלת מטוס ה-F-16 של ישראל היא הישג צבאי גדול"

שיפוצים בגבול לבנון. ראובן קסטרו
גבול לבנון/ראובן קסטרו

לפי לשכת הנשיאות בביירות, עאון דחק בטילרסון "לפעול כדי למנוע מישראל את המשך מתקפותיה נגד ריבונות לבנון" דרך היבשה והים. עוד אמר נשיא לבנון כי ארצו פועלת במסגרת גבולותיה המוכרים ודחה את תביעותיה של ישראל על שטח שנוי במחלוקת בים התיכון.

במסיבת עיתונאים שכינס טילרסון לצד ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, הוא הזהיר מפני ארסנל הטילים של חיזבאללה ואמר כי מעורבותו של הארגון השיעי בסכסוכי האזור מאיימת על ביטחונה של לבנון. "חיזבאללה הוא לא מקור לדאגה רק עבור ארצות הברית", אמר טילרסון. הוא דחה דיווחים שלפיהם וושינגטון קראה לביירות לוותר על חלק מבלוק 9, השטח הימי השנוי במחלוקת עם ישראל.

שר החוץ של ארצות הברית אמר עוד כי וושינגטון מקיימת מגעים עם לבנון ועם ישראל כדי לשמור על השקט בגבול. בתקופה האחרונה גברה המתיחות בצפון ברקע החשש של ישראל מפני התבססות איראן בלבנון והתעצמות חיזבאללה. זו הגיעה לשיא לפני כשבוע וחצי, אז הפיל חיל האוויר מל"ט איראני שחדר מסוריה ולאחר מכן הופל מטוס קרב על ידי מערכות הנ"מ של צבא סוריה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא לבנון, עאון, לוחץ את ידו של מזכיר המדינה האמריקני טילרסון רגע לפני פגישתם בלבנון 15 בפברואר 2018. רויטרס
עאון וטילרסון, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully