וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הנחה לבקש היום מבג"ץ דחייה בפינוי המאחז נתיב האבות

פרסום ראשון: שר הביטחון הנחה להגיש בקשה לדחיית פינוי המאחז בגוש עציון בשלושה חודשים. על פי פסיקת בג"ץ על המדינה לפנות את המאחז הבלתי חוקי עד לתחילת החודש הבא. גורמים מדיניים: הדחייה נועדה לאפשר פתרון של הסדרה בהסכמה מול תושבי המאחז

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(דיווח למהדורת וואלה! NEWS על פינוי מבנים בנתיב האבות, בנובמבר)

שר הביטחון אביגדור ליברמן פועל לדחיית פינוי המאחז הבלתי חוקי נתיב האבות בגוש עציון, שאמור לצאת לפועל בתחילת החודש הבא. ליברמן הנחה את אנשי משרדו להגיש היום (שני) לבג"ץ בקשה לדחייה בשלושה חודשים של פינוי המאחז שעל פי פסיקה קודמת בנושא אמור להתבצע בתחילת מרץ. לדברי גורמים מדיניים, הדחייה נועדה לאפשר מימוש פתרון של הסדרה בהסכמה מול תושבי המאחז.

היום התכנסו ראשי סיעות הקואליציה כדי לדון בפינוי המתקרב וכן בפיצוי המפונים ובתקצוב בניית שכונה חלופית. אולם, לדברי גורמים שנכחו בישיבה לא התקבלו כל הסכמות במהלכה ועדיין לא הוסכם על מקור תקציבי לתוכנית, שמוערכת בכמה עשרות מיליוני שקלים.

לדברי גורמים מדיניים, המתווה שנבחן בימים אלה הוא הסדרת חלק מהמבנים בנתיב האבות, על ידי ביצוע התאמות בינוי שיאפשרו את השארתם על הקרקע. בעניינם של יתר הבתים שלא ניתן להסדיר את מעמדם נבחנת אפשרות של מתן קרקע חלופית.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליט נתניהו המייצג גם את אלוביץ' פורש מצוות ההגנה של רה"מ
מפעיל המנוף שקרס חשוד בגרימת מוות ברשלנות; ברשותו נמצאו סמים
לבלום את טורקיה: "כוחות משטר אסד ייכנסו למחוז הכורדי בתוך שעות"

אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
המדינה בוחנת הסדרה של חלק מהמבנים במאחז. ליברמן/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר אישר המנהל האזרחי את התוכנית להקמת אתר מגורים זמני לתושבי 15 המבנים המיועדים לפינוי במאחז. ועדת המשנה להתיישבות של מועצת התכנון העליונה התכנסה באופן חריג בפעם השנייה בתוך חודש ואישרה תכנית לבניית 68 יחידות דיור בהתנחלות אלעזר, שנתיב האבות מהווה בפועל אחת משכונותיה. לאחר אישור התוכנית למפונים אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למחלקת הבג"צים לבקש דחייה בפינוי המאחז, לאחר שנעתר לבקשת הדרג המדיני בנושא.

עוד באותו נושא

אושרה התכנית למפוני נתיב האבות; התושבים: "פתרון עד להסדרה"

לכתבה המלאה
הכנה לפינוי נתיב האבות, 29 בנובמבר 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
פינוי מבנה הנגריה בנתיב האבות, בנובמבר/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

נתיב האבות נבנה בשנת 2001 ללא היתרים וחלק ממנו הוקם על קרקעות פלסטיניות פרטיות. בחודש ספטמבר האחרון קבע בג"ץ כי יש להרוס 17 מבנים בתחומי המאחז, הנמצאים במלואם או בחלקם על קרקע פרטית. שני מבנים נהרסו בחודשים שחלפו מאז, נגריה ואנדרטה, ונותרו 15 בתים נוספים שעל פי הפסיקה יש להרסם עד ל-6 במרץ.

שרי הבית היהודי לתושבי המאחז: נפעל לדחיית הפינוי

בתוך כך יקימו היום תושבי נתיב האבות בשיתוף ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. התושבים דורשים לזרז את אישור תוכנית הבנייה ל-300 יחידות דיור על אדמות מדינה מוסדרות בגוש עציון "כאמירה ציונית הקובעת כי בכל מקום בו גורמי השמאל הקיצוני יביאו להרס בתים תבנה שכונה חדשה עם מאות בתים חדשים ובכך לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

שר החקלאות אורי אריאל הגיע למאהל המחאה של התושבים ואמר כי הם "החלוצים של השנים הללו, הם הלכו, התיישבו וחיזקו את ההתיישבות בגוש עציון". לדבריו, "נעשה ככל שנוכל לדחות את רוע הגזרה, כדי שנוכל לסייע להם לעבור בצורה מסודרת באתר הסמוך ליישוב".

אריאל כינה את פסיקת בג"ץ בעניין המאחז "סדום ועמורה" ואמר כי "לא התחשבה באנשים ולא בצדק האמיתי". הוא הביע תקווה כי "בג"ץ יעשה מה שצריך וייתן את הארכה הדרושה לבניית בתים חליפיים. אנחנו בממשלה נאשר את התקציבים ואת היכולת לעבור בצורה מסודרת. ובעיקר לבנות עוד כמה מאות יחידות דיור בקרקעות המדינה שנמצאות סביב היישוב ונוכל להביא לחיזוק התיישבות כולה".

אמש נפגשו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד עם תושבי המאחז וסיכמו כי יקדמו מתווה לדחיית הפינוי בשלושה חודשים עד לתחילת בנייה בחלקה חלופית. בנוסף אמרו כי תקודם הצעת מחליטים להסדרת המאחז.

(עדכון ראשון: 14:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully