וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים נמצאו ברשות מפעיל העגורן שקרס; "השימוש בכלי היה אגרסיבי"

מעצרו של המפעיל הוארך ביומיים. במשטרה מעריכים כי הסיבה לתאונה היא כשל טכני שנוצר בעקבות הזנחה, אך בדיקה שנערכה לפני חודש העלתה תוצאות תקינות. משרד הרווחה מאשים את הקבלן: "סיכן עוברים ושבים". בן זוגה של ההרוגה סיפר: "הדלקתי טלוויזיה והבנתי שזו נטע"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) ביומיים את מעצרו של מפעיל המנוף שקרס אתמול בכפר סבא והביא למותה של נטע רוטמן בת ה-52. ברשותו של המפעיל, החשוד בגרימת מוות ברשלנות, נמצאו סמים.

החוקר המופקד על חקירת אירוע אמר כי החשוד הוא גם הבעלים של המנוף שקרס. לדבריו, "מחקירה ראשונית עולה כי המנוף לא היה בפעילות, וככל הנראה כתוצאה מהזנחה וממצב תחזוקה ירוד אירע כשל טכני". החוקר הוסיף כי למפעיל בן ה-60 15 הרשעות קודמות בגין עבירות על חוק הבנייה וכן עבירות רכוש והונאה, האחרונה שבהן בחודש נובמבר 2013.

במשרד העבודה והרווחה האשימו את הקבלן שובל הנדסה בשימוש אגרסיבי של העגורן. "העגורן שקרס נבדק לפני חודש, התאונה קרתה ככל הנראה בגלל שימוש בלתי מתאים, שלא לומר אגרסיבי, של הקבלן בכלי, ליד הגדר, תוך סיכון העוברים והשבים".

בהחלטת השופט על הארכת המעצר נאמר כי "החשד הסביר נשען על גילו של המנוף, לצד תפעולו באופן מסוכן ולא מקצועי. המסמכים מעידים שהמנוף עבר בדיקה תקופתית כוללת ונמצא תקין". לדברי השופט, "לכך מצטרף החשד שהחשוד עשה שימוש בסם בצמוד לקריסת המנוף".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שתי דחיות: משרד הביטחון ביצע ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3"
הוארך מעצר בכירים בבזק ומקורבים לרה"מ; נתניהו צפוי להיחקר
האב, האישה ורוח ההייטק: התרומות שגייסו מועמדי מרצ נחשפות

מפעיל העגורן מובא להארכת מעצרו, בית משפט מחוזי, פתח תקווה, 19 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
מפעיל המנוף בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

עו"ד משה ליפשיץ, סנגורו של החשוד, אמר כי תוצאות תסקיר הבטיחות שהתבצע לפני חודש במנוף היו תקינות. "מדובר בתאונה בלתי נמנעת. כואב לו על מה שקרה, מבחינתו הוא עבד לפני התקנים, וחשוב לציין שלידו עמד כל הזמן מנהל הבטיחות של האתר", הוסיף.

לדבריו עו"ד ליפשיץ, המפעיל נמצא "בטראומה קשה מהאירוע. מדובר באדם מאוד רך ונעים עם ניסיון של עשרות שנים, ומעולם לא היו לו תאונות בתחום הזה".

לגבי הסמים שנמצאו על החשוד, אמר עורך דינו כי "מדובר בחומר שהיה בכמות של שימוש עצמי, ואין לזה קשר לגרימת המוות ברשלנות". לדבריו, "קריסת המנוף התרחשה רק בגלל כשל טכני של המנוף. אם המשטרה צריכה לעשות פעולות חקירה זה להזמין את המהנדסים שבדקו את המנוף בזמן האחרון".

עוד באותו נושא

נטע רוטמן נהרגה מפגיעת מנוף: "בעזרתה לנכים שימשה דוגמה אישית"

לכתבה המלאה
אלון מאורי, בן זוגה של נטע רוטמן, ההרוגה בתאונת המנוף בכפר סבא. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
חיו יחד 18 שנה. מאורי ורוטמן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

אלון מאורי, בן זוגה של רוטמן, הספיק לדבר עמה בטלפון דקות ספורות לפני האסון. "נטע מאוד התרגשה לפני הנסיעה הצפויה שלה לווינה, לדיון באו"ם על נושא הנגישות של בעלי המוגבלויות, שכל כך היה חשוב לה", סיפר מאורי היום בשיחה עם וואלה! NEWS. "היא הייתה בדיוק בדרכה החוצה ממשרדי 'נגישות ישראל' בכפר סבא, לאחר שהתארגנה לקראת הנסיעה שאליה הייתה אמורה לטוס היום ושוחחנו. דקות בודדות לאחר השיחה צלצלו מחברת 'איתוראן' להגיד שיש בעיה עם הרכב, מיד פתחתי טלוויזיה ומהר מאוד הבנתי שזאת נטע שנפגעה בתאונה. זיהיתי מהר מאוד את האוטו שלה".

הנכות והמגבלה הפיזית של אלון ונטע לא הפריעו להם לנהל יחדיו את חייהם המשותפים במשך יותר מ-18 שנה. נטע הייתה כמו אמא שנייה לילדיו של אלון. "למרות הנכות והמגבלות הפיזיות, דאגנו לצאת הרבה לפעילויות חווייתיות וספורטיביות, טיולים אתגריים, אפילו סקי מים היינו עושים ביחד", סיפר מאורי. מועד הלווייתה של רוטמן טרם נקבע. משפחתה ממתינה להגעת קרובי משפחה שחיים מחוץ למדינה.

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. מדא, מערכת וואלה! NEWS
זירת קריסת המנוף, אתמול בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, מדא

רוטמן הייתה פעילה בארגוני נכים ועבדה כיועצת נגישות מטעם עמותת "נגישות ישראל" בעיריית קריית אונו, שם גרה עד לאחרונה עם מאורי ושני ילדיו. לדברי ראש העיר ישראל גל היא סייעה בתכנון והנגשתם בפועל של מבנים רבים בעיר וכן בהנגשת אתר העירייה. "לכתה משאיר חלל גדול בלבנו", הוסיף גל. שכניה בקריית אונו סיפרו כי רוטמן הייתה "אישה טובה וחייכנית שאהבה לאחד אנשים ואהבה לטייל". ועד הבית אף דאג להנגיש את הבניין כשמאורי ורוטמן עברו לגור במקום.

בעמותת "נגישות ישראל" אמרו כי רוטמן הייתה "מקצוענית" והתקשו לקבל את הבשורה על מותה. "היא הנגישה מאות מקומות וארגונים ובכך השפיעה רבות על איכות החיים של אנשים עם מוגבלות בישראל", אמרו בעמותה. "נטע הייתה אדם עם מוגבלות ונתנה כל חייה דוגמה אישית. היא ובעלה אלון 'אכלו' את החיים הטובים בספורט, טיולים, בילויים ומסעדות. תמיד הייתה מקצועית, חיובית ומשפיעה".

קריסת עגורן המנוף אתמול אירעה באתר בנייה של חברת "שובל הנדסה". צוותי רפואה שהגיעו למקום מצאו את רוטמן ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותה בזירת התאונה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה ועיכבה לחקירה את מפעיל המנוף, אחראי הבטיחות והמנהל האחראי באתר.

זו אינה התאונה הקטלנית הראשונה באתרים של החברה. בחודש אוקטובר 2015 נפל מפעיל עגורן צריח בעת שטיפס בסולם העגורן, ובחודש ספטמבר 2003 נפל עובד מגובה תשעה מטרים כשעבד על גג. שתי התאונות הסתיימו במוות.

(עדכון ראשון: 9:16)

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בכפר סבא, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully