וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להקל על המשבר ברצועה: המתפ"ש נפגש עם רה"מ הפלסטיני

15.2.2018 / 17:10

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף מרדכי נועד עם ראמי חמדאללה ועם שליח האו"ם למזרח התיכון. בשיחה נידונו צעדים לשיקום הרצועה. מרדכי הדגיש את הצורך לפתור את בעיית גופות החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי נפגש אתמול (רביעי) עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב ברמאללה. הנושא המרכזי שנידון בפגישה היה המשבר ההומניטרי ברצועת עזה. בשיחה נידונו צעדים לשיקום הרצועה ופתרונות בתחום החשמל, המים והבריאות.

חמדאללה העלה בפגישה את הצורך לשפר את התנועה והגישה בין עזה לגדה המערבית והציג רעיונות לכמה צעדים מידיים שיתמכו במאמצים להחזיר אתה רצועה לשליטת הרשות הפלסטינית. מרדכי הדגיש את הצורך לפתור את בעיית גופות החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה. שליח האו"ם מלאדנוב הציג הצעות להמרצת כלכלת עזה ודן ובהקלות על תנועה וגישה, וכן פיתוח הכלכלה הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה: כך משרד האוצר מטרפד את "קיזוז משכורות מחבלים"
הפיגוע בחלמיש: צל"ש יוענק ללוחם "עוקץ" שנטרל את המחבל
"רצח והביע אושר ממעשיו": ארבעה מאסרי עולם למחבל מחלמיש

עזה אונר"א. AP
המשבר ברצועת עזה/AP

בשבוע שעבר נודע כי כ-20 בתי חולים ומרפאות ברצועת עזה ייפתחו מחדש בזכות סיוע כספי של איחוד האמירויות הערביות. שלושה בתי חולים ו-16 מרכזים רפואיים הפסיקו את פעילותם בשבועות האחרונים בשל מחסור חמור בדלק שלא אפשר להם להמשיך ולהפעיל את הגנרטורים. ראש משלחת ארגון הבריאות העולמי בעזה, מחמוד דאהר, אמר כי בעקבות פנייה דחופה של האו"ם, הבטיחו באמירויות להעביר דלק בסך שני מיליון דולר בשנה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

השר כהן: "יש להעניק חיים תקינים למי שאינם מעורבים בטרור"

בתוך כך, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן השתתף היום בפסגה כלכלית שנערכה בארמון האליזה בהשתתפות נשיא צרפת עמנואל מקרון. בנוסף השתתפה בפסגה שרת הכלכלה הפלסטינית עביר עודה. לדברי השר כהן, המפגש מהווה "המשך למפגשים שערך השר כחלון עם ראש הממשלה הפלסטיני שנועדו לקדם פרויקטים כלכליים משותפים לשיפור המצב האזורי".

המפגש שיזמו הצרפתים נועד לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לרשות הפלסטינית. "המדיניות שלנו היא לתת הקלות היכן שניתן ולעשות את מירב המאמצים להעניק חיים תקינים לאלה שאינם מעורבים בטרור, אבל לא על חשבון ביטחון מדינת ישראל", אמר השר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully