וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח והביע אושר ממעשיו": ארבעה מאסרי עולם למחבל מחלמיש

15.2.2018 / 10:28

בית הדין הצבאי גזר את דינו של עומר עבד אל-ג'ליל, המחבל שרצח שלושה מבני משפחת סלומון מחלמיש, זאת לאחר שהורשע ברצח ובקשירת קשר לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בחודשים שקדמו לפיגוע. אחד השופטים בדעת מיעוט: דינו של הנאשם אחד - מוות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

בית הדין הצבאי גזר הבוקר (חמישי) ארבעה מאסרי עולם ופיצויים בגובה 1.8 מיליון שקלים על עומר עבד אל-ג'ליל, המחבל שרצח את בני משפחת סלומון מחלמיש. זאת לאחר שהורשע לפני כחודשיים בבית הדין הצבאי שבמחנה עופר ברצח ובקשירת קשר לבצע פיגועים נגד ישראלים בחודשים שקדמו לפיגוע. בפיגוע בחודש יולי נרצחו יוסף סלומון, ילדיו חיה ואלעד ונפצעה רעייתו של יוסף, טובה.

לקראת מתן גזר הדין, הרכב השופטים דן באפשרות להטיל עונש מוות על המחבל, אולם היא נדחתה על ידי דעת הרוב שסברו כי ניתן להסתפק בעונשי מאסר. השופט דב גלבוע, שהחזיק בדעת המיעוט, הסביר את קביעתו בנסיבות המקרה חריגות - וטען כי יש להטיל על אל-ג'ליל עונש מוות. "מעשיו הנפשעים של הנאשם בוצעו ביום הקדוש, יום שישי, ופגעו בקדושת החיים", טען. "הוא נעצר רק בגלל לוחם צה"ל שהיה במקום".

לקריאה נוספת בנושא
ההרתעה הוחמצה והכוננות לא הועלתה: הכשלים שקדמו לפיגוע בחלמיש

טיעונים לעונש לרוצח משפחת סלומון, בית המשפט הצבאי עופר, 27 בדצמבר 2017. תצפית TPS
המחבל עומר עבד אל-ג'ליל בבית הדין, לפני כחודשיים/תצפית TPS

"מדובר במעשים מתועבים שפלים אכזריים וזדוניים ומפלצתיים", קבע גלבוע. "אלו הן העבירות החמורות ביותר בספר החוקים. מכאן עולה השאלה אם במקרה הזה האם הנאשם צריך להשיב את נשמתו לאל כפי שהוא רצה ואולי רוצה היום".

אב בית הדין אמר כי "האירוע המזוויע היה והינו פצע מדמם שלא יגליד מעולם שנחרט בנפשם של בני משפחת סלומון הנותרים", וציין כי הוחלט בסופו של דבר להטיל עונש מאסר בלבד. "ערך החיים הוא ערך מקודש העומד בבסיס קיומה של החברה. חדור אידיאולוגיה רצחנית יצא הנאשם לדרכו וחילל ערך זה בצורה הקשה ביותר. במילים אין די כדי לתאר את הזוועה. במעשיו הנלוזים רצח הנאשם שלושה בני אדם בצורה מזעזעת".

לדבריו, "הנאשם ישב במשפטו זחוח ללא שמץ של מבוכה בעיניו. לא זו בלבד שהוא לא הביע כל חרטה, אלא מסר במסגרת חקירתו במשטרה כי הוא מרגיש אושר בלתי יתואר על מעשיו".

עוד באותו נושא

"נשמה מושחתת": הפרקליטות הצבאית דרשה ארבעה מאסרי עולם למחבל מחלמיש

לכתבה המלאה
סא"ל דב גלבוע אב בית הדין הצבאי ביהודה. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
סבר כי יש להטיל עונש מוות. השופט דב גלבוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

בדיון שבו הורשע המחבל, הפרקליטות הצבאית דרשה להטיל על אל-ג'ליל שלושה מאסרי עולם במצטבר על מעשי הרצח ועונש מאסר עולם נוסף בגין הניסיון לרצוח בני משפחה נוספים. התביעה הצבאית לא ביקשה עונש מוות למחבל. "מהעדויות שנשמעות כאן היה ניתן ללמוד על הסבל הבלתי נתפס שנגרם למשפחה", אמר נציג התביעה. "הנאשם לא הביע חרטה על מעשיו, אמר שהוא שמח עליהם ותיאר כי הוא חש 'אושר בלתי יתואר'".

זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
זירת הפיגוע בבית משפחת סולומון, יולי 2017/זק"א

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב על גזר הדין ואמר: "שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. לבי דואב עם משפחת סלומון".

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
בני משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully