וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשודה בעבירות מין באוסטרליה נעצרה; "מרגיע שהיא לא ברחובות"

אוסטרליה ביקשה ב-2013 צו הסגרה לחשודה, שביצעה לכאורה עבירות מין בקטינות בתפקידה כמורה, אך בשל מצבה הנפשי הוקפא ההליך. היא נעצרה בחשד להתחזות ותועבר לבדיקה פסיכיאטרית חדשה. המתלוננות: "מאכזב שהיא עדיין לא חוזרת לכלא"

צילום: חדשות עשר, עריכה: תום זואילי

תושבת השומרון המבוקשת באוסטרליה בחשד לביצוע עבירות מין בקטינות, נעצרה בישראל בתחילת השבוע בחשד לשיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות והתחזות. בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (רביעי) להאריך את מעצרה בתנאי אשפוז פסיכיאטרי, ובית משפט השלום בפתח תקווה אישר את אתמול את הבקשה לאסור על פרסום פרטיה. חרף גיל המתלוננות, הדיונים בעניינה לא יתקיימו בדלתיים סגורות.

העצורה חשודה כי ביצעה עבירות מין בקטינות כשעבדה כמורה באוסטרליה, והוגשה בקשה להסגרתה מישראל בשנת 2013. ואולם, בשל חוות דעת פסיכיאטרית, הליכי ההסגרה הופסקו והוחלט כי היא תעבור בדיקות פסיכיאטריות במשך התקופה כדי לבחון שינויים. בתחילת השבוע היא נעצרה על ידי משטרת מחוז ש"י והיום נידונה בקשת הפרקליטות לחדש את הליך ההסגרה לאור ראיות חדשות לכאורה.

"אנחנו חשות תחושת רווחה שהיא לא מסתובבת ברחובות", אמרו המתלוננות בעקבות ההחלטה. "זו הייתה הדאגה העיקרית שלנו. זה מאכזב שהיא לא חוזרת לכלא עדיין, אבל נעבור שלב שלב".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יומני ארי הרו חשפו: כך לחץ נתניהו על לפיד לשנות את "חוק מילצ'ן"
צנחן לגולנצ'יק זאב: קורס המ"כים של צה"ל בדרך למהפכה
"דקר עד שלהב הסכין נשברה": כתב אישום נגד החשוד ברצח שכנו באשדוד

דיון בהארכת מעצרה של חשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה שנעצרה בישראל, בית המשפט המחוזי בירושלים, פברואר 2018. רויטרס
החשודה בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/רויטרס

"הצליחה להפיל בפח את הפסיכיאטר בעבר"

עורך הדין מתן עקיבא מטעם הפרקליטות הציג היום בדיון סרטונים ותמלול שיחות של החשודה, וטען כי הם מוכיחים שהתחזתה לסובלת מבעיות נפשיות ועלולה להימלט. הוא ביקש שתאושפז בתנאי מעצר לצורך בדיקה פסיכיאטרית וכן ביקש שחוות הדעת הפסיכיאטרית לא תיערך על ידי הפסיכיאטר של מחוז ירושלים, בנימוק שהצליחה להפילו בפח בעבר. עורך דינה של החשודה, יהודה פריד, אמר כי הסרטונים לא מוכיחים דבר ותקף את הפרקליטות על כך שמטילה ספק בבדיקת הפסיכיאטר המחוזי בירושלים.

השופט רם וינוגרד קיבל את בקשת המעצר אך דחה את הבקשה שיבדוק אותה פסיכיאטר אחר. "החשש משיבוש הליכים קיים ורמתו גבוהה מהרגיל", ציין השופט והוסיף כי "מוטל על המדינה להישמר מלעמוד בפני מצב בו תימצא מפרה את התחייבויותיה הבינלאומיות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון
"זה הכי טוב שיכולנו לקוות לו. היא לא חופשייה"

סנגורה של החשודה אמר לאחר ההחלטה כי "המדינה ביקשה היום שהליך הבדיקה הפסיכיאטרית ייערך על ידי פסיכיאטר אחר בירושלים. הטענה הזו לא ראויה והיה עדיף שלא תיטען ובית המשפט קיבל את עמדתנו ולא את עמדת הפרקליטות". לגבי סרטונים שהציגה המדינה, אמר פריד כי "זה לא מוכיח התחזות".

מני ווקס, יו"ר ארגון "קול ועוז", המלווה את המתלוננות באוסטרליה, אמר: "מבחינתנו, היום זה הכי טוב שיכולנו לקוות. היא לא חופשייה היום, ועד היום היא יצאה חופשייה. כל הזמן טענו שאם היא לא במצב לעמוד מול בית משפט ושהיא צריכה להיות מאושפזת. הנפגעות עוברות מצב מאוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully