וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנחן לגולנצ'יק זאב: קורס המ"כים של צה"ל בדרך למהפכה

14.2.2018 / 12:40

אחרי שני עשורים שבהם לוחמי חי"ר פגשו בקורס חיילים מכל החטיבות, לוואלה! NEWS נודע כי מהמחזור הבא קורס המ"כים יופרד והתוכן יותאם לכל חטיבה. "למדתי לנווט דובדבן, הכרתי שיטות מלוחם שייטת 13", סיפר לוחם לשעבר על חוויית כור ההיתוך שתסתיים כעת

קורס מ"כים של חטיבת ביסלמ?ח. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אימון קורס מ"כים בביסל"ח/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

קורס מפקדי הכיתות (מ"כים) של חטיבות החי"ר, מהווה במשך שנים שלב ביניים בין הטירונות לקורס הקצינים - "כור היתוך" שבו הלוחמים מכלל היחידות משובצים לפלוגות. ואולם, בזרוע היבשה הוחלט לשנות כיוון, ומהמחזור הבא ייפתחו הפלוגות בקורס המ"כים על פי שם החטיבה: צנחנים, גולני, גבעתי, נח"ל וכפיר. הערבוב ההיסטורי ייפסק, וההאחדה החטיבתית תימשך אל תוך קורס המ"כים.

מפקד מפקד ביסלמ"ח (בית הספר למפקדי כיתות ומקצועות החי"ר), אל"מ עמית ימין, הסביר כי למהלך קיים גם חיסרון מובהק והוא הפסקת האינטגרציה בין החטיבות. על המהלך חתום קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף רסן עליאן. לדבריו של אל"מ ימין, השיבוץ לפלוגה ייעודית לפי שם החטיבה הוא לא הדבר היחיד שישתנה, אלא גם תהליך ההכשרה יעבור שינוי מהותי והתוכן יותאם לכל חטיבה בנפרד.

עמית ימין מח?ט ביסלמ?ח. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אל"מ עמית ימין/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

המפגש בין הלוחמים מחטיבות החי"ר השונות היה יוצר היכרות טובה יותר לא רק בין הלוחמים, אלא גם של שיטות לחימה, דרכי פעולה, אמצעי לחימה וכו'. וכתוצאה מהשינוי, המפקדים יפגשו לראשונה בחטיבות השונות בקורס הקצינים בבה"ד 1. ק', שעבר קורס מ"כים וחזר לשרת ביחידה מובחרת, אמר: "אני חושב שמדובר במהלך שיפגע באיכות כי החניכים לומדים זה מזה. ההיכרות הייתה יוצרת תהליך השבחה. הייתי מעדיף שקורס המ"כים יהיה שלב מכין לקורס הקצינים בבה"ד 1. ליצור רצף בין הקורסים".

רן, לוחם לשעבר מחטיבת גולני שעבר את הקורס, סיפר כי במהלכו רכש מיומנויות רבות מלוחמים אחרים. "הכרתי לוחמים מכל מיני יחידות בקורס מ"כים. למדתי לנווט מלוחם דובדבן, הכרתי שיטות לחימה מלוחם שייטת 13", אמר. "קורס המ"כים פתח לנו את הראש ונתן לנו כלים חדשים. היינו גם יכולים להשוות בין היחידות השונות".

לדברי אל"מ ימין, כששם לב שאין רצף בתהליך ההכשרה של חיל הרגלים, ניסה לפעול כדי לייעל את הדרך לפיקוד. "בתפקידי הקודם כראש תורת חי"ר וצנחנים, הגעתי למסקנה שאין רצף בתהליך ההכשרה של חיל הרגלים, בשונה לדוגמה מחיל השריון. האתגר בקרב חטיבות החי"ר הוא גדול מאחר שיש חמישה בסיסי אימונים חטיבתיים שונים (בא"חים), קורס מ"כים ולאחר מכן קורס קצינים. חוסר רצף הוביל אותנו אל הרעיון שבכל פלוגה בביסלמ"ח ישובצו חיילים מאותה חטיבה, ולא מגוון חטיבות כמו שהיה בעשרים השנים האחרונות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קורס מ"כים של חטיבת ביסלמ?ח. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"למדתי לנווט מדובדבן ואסטרטגיות מהשייטת". קורס מ"כים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לדבריו, השלב הבא בקורס המ"כים יכלול שיבוץ מפקד פלוגה, מפקדי מחלקות, סמלים ומפקדי כיתות מאותה חטיבה, "המטרה שלנו שמפקד החטיבה הסדירה למשל מח"ט צנחנים יהיה מעורב לא רק בשיבוץ החניכים לקורס אלא גם בסגל הפיקוד. הוא יבחר את הטובים ביותר שלו ויהיה מעורב בבחירת התכנים ובתהליך ההכשרה. המטרה שלנו זה להשביח את איכות התהליכים בקורס ובהתאמה את סגל הפיקוד".

עוד הסביר אל"מ ימין כי יתקיימו התאמות בפרקי ההכשרה והאימון לכל החטיבה וחטיבה, כמו צניחה, ניווט ופיקוד בעומק לצנחנים, פרק מיוחד לנגמ"ש האכזרית ולוחמת תת-קרקע לגבעתי, נגמ"ש נמר לגולני והתאמות לקליטת נגמ"ש הגלגלי מסוג איתן לנח"ל.

"אנחנו מדברים על דור חדש של פיקוד זוטר בצה"ל, שנדרש לפעול בעומק שטח האויב, להיות בעל רמת כושר קרבי גבוהה, מקצועיות בפיקוד ושליטה, לוחמה בתת-קרקע, שטחים בנויים והפעלת אמצעי לחימה מגוונים", אמר אל"מ ימין. "אין לי ספק כי התהליך הייחוד שייצור רצף בתהליך ההכשרה יסייע בהכשרה איכותית יותר ומותאמת לצורך של כל חטיבה וחטיבה. כך גם למעשה יתקיימו האימונים שלהם במסגרת הקורס. אנחנו גם ניצור עבור ביום אויב מותאם לתרחישים איתם יידרשו להתמודד במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully