וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומני ארי הרו חשפו: כך לחץ נתניהו על לפיד לשנות את "חוק מילצ'ן"

14.2.2018 / 13:00

מידע שהגיע לוואלה! NEWS מעלה כי הפגישות שריכז איש אמונו של רה"מ, שהפך עד מדינה, היו קצה החוט שהוביל את החוקרים למידע המפליל. בהמשך זומן לפיד להעיד וסיפר כיצד ביקש ממנו נתניהו לפעול למען איש העסקים, לצורך קידום החוק שאותו יגדירו באוצר "נגד האינטרס הלאומי"

עריכה: יוסי אלטר

לאחר שהמשטרה המליצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי 1000 ו-2000, עולה כי יומני הפגישות של ארי הרו, ששימש כראש לשכתו של נתניהו והפך לעד מדינה בפרשה, היו אלו שהובילו את חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) למגעים שהתקיימו לכאורה בנושא "חוק מילצ'ן".

אתמול הופתעה המערכת הפוליטית לנוכח המידע כי שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שימש עד מפתח נגד נתניהו בפרשה, אולם לא לפיד יזם את הפנייה לחוקרים אלא קיבל זימון למסור עדות בנושא בלבד. למעשה, החוקרים הציגו לו מידע שכבר אספו קודם לכן ובעצם רצו לאשש אותו.

לוואלה! NEWS נודע כי איש העסקים ארנון מילצ'ן, שגם נגדו המליצה המשטרה להגיש כתב אישום, ביקש במשך תקופה ארוכה לשדרג את החוק שזכה לשמו ובמסגרתו נהנים תושבים חוזרים להטבות מס, כך שפרק הזמן שיחול במסגרתו יהיה כפול ויעמוד על 20 שנה ולא עשר. במשטרה חושדים כי מי שהיה אמון על קידום הקשר מטעמו של ראש הממשלה היה למעשה ארי הרו.

לקריאה נוספת:
נתניהו על המלצות המשטרה: מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית
בנט על ההמלצות נגד נתניהו: היקף המתנות לא עומד בציפיה של אזרחי ישראל
הקסם נגמר: יום החרפה של נתניהו הוא יום העצמאות של המשטרה

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
היומנים הובילו את החוקרים. ארי הרו וראש הממשלה נתניהו/AP

הרו, כך לפי היומנים, נפגש עם מילצ'ן וניסה לקדם את בקשתו. במסגרת הסכם עד המדינה מסר הרו את המידע וכן את יומני העבודה והפגישות. זה הספיק לחוקרים כדי להתקדם ובעצם מידע זה היה קצה החוט שהוביל את החוקרים להעמיק את הבדיקה ולהגיע אל לפיד ששימש אז כשר האוצר ולאנשי המשרד, שהגדירו את החוק כ"מנוגד לאינטרס הלאומי".

נתניהו מצדו, מתח ביקורת גם היום (רביעי) נגד ההמלצות
וטען כי הן "מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית". במהלך נאומו בכנס השלטון המקומי, התייחס לתיק 1000 ואמר כי דוח ההמלצות "מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד קרוב ל-20 בין מילצ'ן לביני, בין המשפחות שלנו, חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד מלפני שנשנכתי לתפקיד הציבורי. הדוח מנפח את הסכומים, הוצאות ענק שכלל לא קשורות אליי, הוא פשוט מתעלם משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול וידועות להם שמוכיחות שלא פעלתי עבור מילצ'ן - אלא נגדו".

עוד באותו נושא

המלצות המשטרה: להעמיד לדין את נתניהו בשוחד בתיקי 1000 ו-2000

לכתבה המלאה
אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

נתניהו טען כי שבר את המונופול בעולם ייבוא הרכב וכי פעל לסגירת ערוץ 10 - בניגוד לאינטרסים של מילצ'ן. "איך מצד אחד אני פועל לטובת מילצן ומצד שדני פועל לרעתו?", תהה. "התשובה היא לא זה ולא זה. התשובה הנכונה היא שאני פועל לטובת המשק הישראלי ולא מעניין לפעול למען אדם זה אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
נתניהו לצד איש העסקים ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

נתניהו גם הקדיש חלק ניכר מדבריו לעדותו של יאיר לפיד. "גם לגבי לפיד העולם הפוך", תקף. "לפיד אמר שנחקר למשך שעה. אני אמרתי בחקירתי שלא פעלתי למען מילצ'ן ועכשיו מתברר שלפיד עד מפתח, וזה אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר. אותו לפיד חברו של מילצ'ן והועסק על ידי מילצ'ן הוא דן עם מילצ'ן כשר האחראי. אם הייתי עושה את זה הייתי נחקר שבע פעמים והיו שואלים למה לא הדרתי רגליי, אני מקבל המלצות ולפיד מקבל מחיאות כפיים".

אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

בתיק 1000, נחשד נתניהו בקבלת שוחד בסכום של כמיליון שקל, כשעד המפתח נגד ראש הממשלה בפרשה הוא יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. נתניהו חשוד כי קיבל שוחד הן ממילצ'ן והן מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שנחקר בארצו לפני כשלושה חודשים.

בתיק 2000, חשודים נתניהו ומוזס במערכת יחסים ביניהם סביב בלימת התעצמותו של עיתון "ישראל היום" באמצעות חקיקה ודרכים אחרות.

המשטרה הודיעה כי במהלך החקירה נגבו 180 עדויות מ-80 עדים. כמו כן, שישה מעורבים נחקרו במדינות זרות, ובהן פאקר. המשטרה הסבירה כי "חלק מחיקורי דין אלה התמשכו זמן רב בגין קשיים שונים שעלו לממשם מסיבות שאינן תלויות במדינת ישראל".

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה

מטעם עורך דינו של מילצ'ן וצוותו נמסר אתמול: "המלצת המשטרה לכתב אישום בגין עבירת שוחד - לא תישאר על כנה. ההמלצה מתעלמת מעובדות יסודיות, שעליהן אין חולק, ובכללן: הקשר בין מר מילצ'ן לבין מר נתניהו החל בתחילת שנות ה-2000 עוד כשנתניהו לא נשא בתפקיד ממשלתי. קשר זה התאפיין בידידות בין השניים ובין בני משפחתם. במסגרת זו ניתנו מעת לעת תשורות על ידי מר מילצ'ן למשפחת נתניהו, ללא כל אינטרס עסקי.

מר מילצ'ן נקרא למסור עדות ועשה זאת בתום לב מוחלט, אפילו מבלי להתייעץ עם עורכי דין, מתוך אמונה עמוקה שלא נפל כל פגם במעשיו. ההמלצות מפרשות באופן מעוות ומלאכותי עניינים שאין שום קשר בינם לבין אותן תשורות, ומפליא הדבר שהוחלט לבחור בחירה תלושה בעבירה כה קיצונית שאינה תואמת את מידותיו של הליך פשוט זה. אנו סמוכים ובטוחים שבחינה עניינית של מכלול הנתונים המלא תוביל למסקנה מתבקשת אחת: לא ניתן להגיש כתב אישום בגין עבירת שוחד. ככל שיוגש כתב אישום ראשוני ותקדימי שכזה, צפוי בית המשפט, כל בית משפט, לדחותו".

תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully