וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי על המלצות המשטרה: "תם עידן נתניהו - בקלפיות או בחקירות"

באופוזיציה קוראים לראש הממשלה להתפטר בעקבות ההודעה שלפיה ישנה תשתית ראיתית להעמידו לדין בגין שוחד. "חובתו של כל איש ציבור הגון לפעול לסיום דרכו", אמר יו"ר העבודה. מנגד, בליכוד הגנו על נתניהו ותקפו את לפיד, ששימש עד מפתח בתיק 1000. "מהלך בזוי להפיל ממשלה"

עריכה: יאיר דניאל

באופוזיציה קראו אתמול (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לקבל במהירות החלטה אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שהמשטרה הודיעה כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד אותו לדין בגין עבירות שוחד בתיק 1000 ובתיק 2000.

יו"ר העבודה, אבי גבאי, אמר כי "תם עידן נתניהו, בקלפיות או בחקירות". לדבריו, "ראש הממשלה ושלוחיו פגעו במשטרה ובמוסדות שלטון החוק כפי שאף נחקר לא עשה - כולל ניסיונות להגביל את החוקרים ולפגוע באמון הציבור בחוקרים. חובתו של כל איש ציבור הגון, לחזק את המשטרה וגורמי החוק ולפעול לסיום דרכה של הממשלה בראשות נתניהו".

המלצות המשטרה בתיקי נתניהו: המסמך המלא

חבר מפלגתו ח"כ יואל חסון אמר כי "נתניהו צריך לסיים את תפקידו בלי קשר להמלצות, אבל אם נגלה שהוא גם לא ישר זה סימן שהוא צריך ללכת הביתה. אני סומך על גורמי אכיפת החוק, בניגוד לראש הממשלה ולאנשיו. כשהם פועלים אני מכבד את החלטתם, כמו שאכבד החלטה של היועץ המשפטי שלא להגיש כתב אישום".

המלצות נתניהו | לקריאה נוספת על הדרמה הפוליטית
המשטרה המליצה להעמיד לדין את נתניהו בעבירת שוחד בתיקי 1000 ו-2000
נתניהו בתגובה להמלצות: "גם הפעם הדברים יסתיימו ללא כלום"

מפוצלת - ביבי נתניהו ואבי גבאי. ראובן קסטרו
"לפעול להחלפת הממשלה". גבאי מול נתניהו/ראובן קסטרו

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה: "היועץ המשפטי צריך להפסיק להיות פחדן והססן ועליו לקבל החלטה. העם רוצה לדעת את האמת ורוצה שהאמת תצא לאור בית המשפט".

ח"כ ציפי לבני אמרה כי "קשה לשמוע את עומק השחיתות אבל יותר חשוב לנקות אותה. היועץ המשפטי יקבע אם יוגש כתב האישום המשפטי - אנחנו מגישים היום כתב אישום ציבורי ואיננו יכולים לחכות עד החלטת היועמ"ש כי בינתיים נתניהו משתמש בתפקידו כראש ממשלה כדי להרוס את גורמי אכיפת החוק והמשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מותקף על ידי הליכוד. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מנגד, בליכוד מיהרו להגן על נתניהו ולתקוף את המשטרה ואת יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. שר התיירות יריב לוין אמר כי שר האוצר לשעבר, שהיה העד המרכזי בתיק 1000, אחראי ל"מהלך בזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. לדבריו, "לפיד, שהפסיד פעמיים בבחירות, מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו".

אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי היא "לא מופתעת ולא מתרגשת" מהמלצות המשטרה, שלדבריה, "היו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי". על יו"ר יש עתיד אמרה: "פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי הוא "מחזק את ידי" ראש הממשלה. "יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולנהל את ענייניה החשובים של מדינת ישראל בתחומי הביטחון והעשייה, ולהמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה", אמר.

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה

יו"ר הקואליציה דודי אמסלם תקף את המשטרה. "המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים", אמר. "נורו עשרות חצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם - המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה. על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה".

ח"כ נאווה בוקר אמרה במשדר וואלה! NEWS כי אלו "רק המלצות" וכי יש לאפשר לפרקליטות "לעשות את העבודה". זו החלטה של היועץ המשפטי, בואו ניתן לו להחליט. לא עושים משפטי שדה".

תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

השותפות הקואליציוניות הבכירות לא הגיבו לפרסום ההמלצות. יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט קיים התייעצויות בנושא וצפוי להגיב מחר, בוועידת השלטון המקומי. שר האוצר משה כחלון כבר הבהיר בשבועות האחרונים כי מבחינתו המלצות המשטרה לא צריכות להוביל לפירוק הממשלה. גם שר הביטחון אביגדור ליברמן לא הגיב להמלצות, אך לאחרונה התייצב לצדו של נתניהו.

מי שכן הגיב היו חברי המפלגות החרדיות שתקפו את לפיד. סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר כי "לפיד התגלה בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון ה'פוטש' נגד ראש הממשלה, אותו ניסה להוביל כבר ב-2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. המלצות המשטרה מבחינת החוק, אינן מעלות ואינן מורידות, ובמיוחד לאור האירועים האחרונים שהיו במשטרה, וכל עוד לא יוחלט אחרת בקרב הגורמים המוסמכים בעניין, ראש הממשלה רשאי להמשיך בתפקידו, זה החוק".

(עדכון ראשון: 21:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully