וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בתגובה להמלצות: "גם הפעם הדברים יסתיימו ללא כלום"

14.2.2018 / 0:29

ראש הממשלה התייחס להמלצות המשטרה להעמידו לדין, והתחייב כל כל פעולותיו נעשו למען המדינה. על המלצות המשטרה: "יותר ממחיצתן לא מתקבלות". על תיק 1000: "לא פעלתי עבור סיגרים". על תיק 2000: "הובלתי את ההתנגדות לחוק ישראל היום". הנאום המלא של ראש הממשלה

עריכה: ניב מעוז

המלצות המשטרה בתיקי נתניהו - עיקרי הפרטים

-המשטרה סיכמה את תיקי 1000 ו-2000 ומסרה הודעה לנתניהו, מילצ'ן ומוזס
- ההמלצה בסיכום התיקים: להעמיד לדין את נתניהו בעבירת שוחד בשני התיקים, ואת מילצ'ן ומוזס בעבירת מתן שוחד
-ההיקף בתיק 1000: יותר ממיליון שקלים לכאורה עברו ממילצ'ן לנתניהו בעבור קידום אינטרסים
-נתניהו: "גם הפעם זה יסתיים בלא כלום. רק טובת המדינה לנגד עיניי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (שלישי) להמלצות המשטרה להעמידו לדין על עבירות שוחד. "גם הפעם יסתיימו הדברים ללא כלום", אמר נתניהו, שהמשטרה ממליצה להעמידו לדין תיקי 1000 ו-2000, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בנוסף לנתניהו, ממליצה המשטרה להעמיד לדין את המעורבים הנוספים - איש העסקים המיליארדר ארנון מילצ'ן ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס - בעבירות של מתן שוחד. בתיק 1000, נחשד מילצ'ן במתן שוחד בהיקף של מיליון שקל. עד המפתח נגד ראש הממשלה בפרשה הוא יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

את דבריו פתח בפנייה לאזרחי ישראל. "אני מבקש הערב לומר לכם דברים מלב אל לב. את כל חיי הקדשתי למען מטרה אחת - להבטיח את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. זה הכוח שפיעם בי כקצין בסיירת מטכ"ל, כשפצרתי עם חבריי למטוס סבנה החטוף כדי לשחרר את בני הערובה, שפיעם בי כשגריר ישראל באו"ם, וכשהצגתי פעם אחר פעם את האמת שלנו בפני אומות העולם"

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה המליצה להעמיד לדין את נתניהו בעבירת שוחד בשני התיקים
בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד פרסום ההמלצות בתיקי נתניהו
נתניהו: "אני מנהל שיח עם ארה"ב על סיפוח חלקים ביהודה ושומרון"

הצהרת נתניהו על המלצות המשטרה. רויטרס
בנימין נתניהו, הערב/רויטרס

"זה הכוח שפיעם בי כשר אוצר, כשהנהגתי רפורמות מרחיקות לכת שהזניקו את הכלכלה שלנו מעלה-מעלה", המשיך ראש הממשלה. "זה הכוח שמפעם בי כל הזמן כראש ממשלת ישראל לבנות את המדינה שלנו, לפתח אותה, ומעל הכול - להגן עליה".

"אני חש מחויבות עמוקה להמשיך להוביל את ישראל בדרך שתבטיח את עתידנו, בדרך שרוב הציבור מאמין בה, ולכן אני עובד מסביב לשעון, לא פעם עמוק אל תוך הלילה והשכם בבוקר כשהטלפון האדום מצלצל. ובמדינה שלנו זה קורה הרבה מאוד", הוסיף. "כך עשיתי עד עכשיו, וכך אמשיך לעשות באחריות, בשיקול דעת ובמסירות. תחושת השליחות הזו היא הסיבה שאני כאן, והיא גם הסיבה שאתם נותנים בי את אמונכם שוב ושוב".

הצהרת נתניהו על המלצות המשטרה. עיבוד תמונה
הצהרת נתניהו על המלצות המשטרה/עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

"אתם יודעים שאני עושה את הכול כשדבר אחד ויחיד לנגד עיניי - טובת המדינה", הבהיר ראש הממשלה. "לא בשביל סיגרים מחבר, לא בשביל סיקור עיתונאי, לא בשביל שום דבר. רק טובת המדינה".

"שום דבר לא יסיט אותי. גם לא ההתקפות הבלתי פוסקות נגד. מאז שנבחרתי לראש הממשלה, כמעט שלא היה לי יום אחד בו לא הוטחו נגדי השמצות וטענות סרק. בשנים הללו הופעלו לחצים כבדים לפתוח נגדי לא פחות מ-15 בדיקות, במטרה להדיח אותי מהשלטון. כולם התחילו בכותרות מפוצצות ובשידורים חיים, חלקם עם המלצות משטרה מרעישות, בדיוק כמו הערב".

"כל הניסיונות האלה הסתיימו בלא כלום. מכיוון שאני יודע את האמת אני אומר לכם - גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום".

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה

"להמלצות אין מעמד במשטר דמוקרטי. אני לא אומר את זה בהתרסה, אלא כציון עובדת יסוד בדמוקרטיה שלנו. ישראל היא מדינת חוק, ועל פי החוק לא המשטרה קובעת, אלא רק הגורמים המשפטיים המוסמכים - יותר ממחצית מהמלצות המשטרה לא מתקבלות. יתרה מכך, בהמלצות שפורסמו הערב עומד צל כבד. אי אפשר שלא לראות שהם הושפעו מאנשים שחשבו שפעלתי נגדים. ששלחתי קצינה, שביצעתי מעקבים, שהפעלתי מישהו בלונדון נגד החוקרים".

"כמובן שמדובר בטענות הזויות ומופרכות לחלוטין. אבל אני מבקש שתחשבו אתם מה זה אומר על החקירה ומה זה אומר על ההמלצות. אם מישהו חוקר אתכם אומר שתפרו לו תיק, איך הוא בכלל יכול לנהל את החקירה באופן אובייקטיבי, ואיך הוא יכול לתת המלצות אובייקטיביות? לכן זה לא מפתיע בכלל שאלה הן ההמלצות. אני בטוחה שהגורמים המשפטיים המוסמכים שיבחנו את ההמלצות ייראו שהן מופרכות".

תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

נתניהו המשיך ונתן דוגמאות "כדי להמחיש עד כמה הדברים לא רק מופרכים - אלא גם מקומיים".

על תיק 1000 אמר כי "חובתו הבסיסית של כל ראש ממשלה בישראל היא לעזור למי שנפגע כתוצאה משירות מיוחד שעשה למדינת ישראל. כך פעם פרס כשהיה ראש ממשלה, כשעזר למילצ'ן כשרצו להעמידו לדין בעניינים אלה ממש בארצות הברית. כך פעלתי גם אני כשרצו לשלול ממנו את הוויזה. איך אפשר להגיד שפעלתי כך בשביל סיגרים? לא אני ולא פרס העלנו בדעתנו שצריך להפקיר מישהו שפעל למדינת ישראל".

"בנושא השני - איך אפשר לומר שרציתי לפעול לטובתו של מוזס על ידי העברת החוק לסגירת 'ישראל היום', כשגם כאן עשיתי בפועל את ההיפך הגמור. הובלתי את ההתנגדות לחוק, הצבעתי נגדו, עשיתי יותר מזה - פיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עתידי הפוליטי. מהסיבה הזו החוק לא עבר. למרות שבניגוד אלי, 43 שרים וחברי כנסת פעלו לטובת מוזס ובשליחותו. הם קידמו את הצעת החוק שלו ורבים מהם קיבלו סיקור מלטף ומחבק בידיעות", אמר.

אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

"איך ייתכן שרובם המוחלט לא נחקרו? לא הוגשה נגדם שום המלצה", תהה ראש הממשלה. "דווקא נגדי, מי שהוביל את המלחמה נגד החוק, יש המלצות? וכנגד יוזמי החוק אין שום דבר? עולם הפוך".

"אני לא כאן כדי לעשות לביתי. מה שמניע אותי הוא דבר אחד - להבטיח את עתידה של המדינה. ולכן אני אומרת לכם - הממשלה שלנו תמלא את ימיה. יחד עם כל שרי הממשלה, נמשיך להפוך את ישראל לכוח עולמי עולה, למעצמה טכנולוגית, צבאית וכלכלית שזוכה למעמד בינלאומי כפי שלא היה לנו מעולם. אמשיך להוביל את המדינה באחריות ובנאמנות, כל עוד אתם, אזרחי ישראל, בוחרים בי להנהיג אתכם".

"אני בטוח שהאמת תצא לאור, ואני בטוח שגם בבחירות הבאות שיתקיימו במועדן אזכה שוב באמונכם בעזרת השם".

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully