וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

600 מכתבי גירוש, 200 חזרו לסודאן או אריתריאה: הנתונים נחשפים

13.2.2018 / 13:20

פרסום ראשון: מנתונים שהגיע לוואלה! NEWS עולה כי מאז תחילת השנה, עזבו 55 נתינים זרים את ישראל למדינה שלישית. בשבוע שעבר קיבלו 600 אזרחי סודאן ואריתריאה מכתבי התראה לפני עזיבה והם צפויים להגיע לשימוע שבו יוכלו להסביר מדוע אינם צריכים להיכלל בתכנית

צילום: חלי ממן/TPS

בשבוע שעבר הגישה רשות ההגירה והאוכלוסין בסניף בני ברק 600 מכתבי התראה לנתינים זרים שביקשו לחדש את אשרתם - כך נודע לוואלה! NEWS. כל מאות הנתינים הזרים שקיבלו את המכתבים צפויים להגיע במהלך השבוע לשימוע, שבמהלכו יוכלו להשמיע את טענותיהם ולהסביר מדוע אינם צריכים להיכלל בתכנית היציאה מהארץ למסתננים.

אתמול (שני) שובשה העבודה במתקן של הרשות בבני ברק, בשל סכסוך עבודה שהכריז ועד העובדים בטענה כי העברת פעילות הלשכה לעיר, מהסניף בדרום תל אביב, נעשתה באופן חד-צדדי ללא הידברות עם העובדים. הוועד הודיע כי העבודה תתחדש היום ובכך גם תחודש מסירת המכתבים לגל השני של מחדשי האשרות ויתחילו להתבצע השימועים. את השימועים שבוטלו אתמול עקב העיצומים תקיים רשות ההגירה והאוכלוסין במהלך השבוע.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"אין הבדל בין דם לדם": אלפים בירושלים נגד גירוש מבקשי המקלט
"אני נער - מה אעשה שם לבד?": ילדי מבקשי המקלט שמועמדים לגירוש
אלפים הפגינו מול שגרירות רואנדה: "הגירוש - גזר דין מוות"

חלוקת מכתבי גירוש של רשות ההגירה למבקשי מקלט, לשכת ההגירה, בני ברק, 4 בפברואר 2018. יותם רונן
אחד ממקבלי מכתב ההתראה לפני גירוש בבני ברק, בשבוע שעבר/יותם רונן
צעדה בירושלים נגד גירוש מבקשי המקלט  10 בפברואר 2018. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט בירושלים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודניצ'אנו

על פי מידע נוסף שהגיע לידי וואלה! NEWS, מאז הודיעה הממשלה יחד עם משרד הפנים על "המבצע להוצאת המסתננים מהארץ מרצון" בתחילת השנה, יצאו מהארץ 524 נתינים זרים, מתוכן 255 "מסתננים" מאריתריאה וסודאן. מתוך אלה, 55 יצאו למדינה שלישית שיש לה הסכם עם ישראל, והשאר חזרו למדינות מוצאם.

מכתבי ההתראה לא מחולקים למשפחות, ילדים, נשים, ויוצאי חבל דארפור לעת עתה, וכן לאלה שהגישו בקשת מקלט עד ה-31 בדצמבר בשנה שעברה וטרם קיבלו תשובה.

לצד הנתינים הזרים שקיבלו את המכתב מאז תחילת השנה, ב-17 בינואר החלט ברשות לחלק מכתבי התראה לנתינים זרים הנמצאים במתקן חולות. המדינה חילקה מכתבים ל-200 שוהים במתקן, ולהם ניתנו 30 יום כדי להחליט אם ייצאו מהארץ או ייכנסו לכלא סהרונים. בעוד חמישה ימים, ב-17 בפברואר, יצטרכו אלה לתת את תשובתם ויהיו הראשונים להתחיל בפועל את תכנית הממשלה.

הפגנה נגד הגירוש- אלפי נתינים זרים מאפריקה הפגינו מול שגרירות רואנדה בישראל. שלומי גבאי
הפגנת מבקשי המקלט מול שגרירות רואנדה בהרצליה, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully