וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: החוק הישראלי יחול על המוסדות להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון

12.2.2018 / 22:59

ברוב של 56 כנגד 35 אושר החוק שמבטל את מל"ג יו"ש ומכפיף את המוסדות האקדמיים הישראליים בשטחים למועצה. השר בנט: "לא עוד סטנדט כפול לסטודנטים ביהודה ושומרון"; ח"כ ג'אברין גינה: "פוליטיזציה פסולה של ההשכלה הגבוהה"

אוניברסיטת אריאל בשומרון. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
אוניברסיטת אריאל. תחת המועצה להשכלה גבוהה/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החלת החוק הישראלי על המוסדות האקדמיים ביהודה ושומרון. החוק מבטל את המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון (מל"ג יו"ש), ומכפיף את המוסדות האקדמיים הישראליים בשטחים למועצה. מדובר בחוק שיזמה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), וקידם אותו גם יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט והוא עבר הלילה ברוב של 56 כנגד 35.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "הכפילות הנובעת מקיומן של שתי המועצות להשכלה גבוהה, שכל אחת מהן פועלת במרחב נורמטיבי ובגזרה גיאוגרפית משלה, יוצרת קשיים לא מבוטלים הפוגמים ביעילות אסדרת תחום ההשכלה הגבוהה של אזרחי המדינה והשוללים יכולת להסדיר את התחום באמצעות הוראות הנסמכות על מדיניות אחידה וראייה משותפת. מטרת החוק המוצע היא להרחיב את תחום תחולתו של חוק המל"ג לעבר אזור יהודה והשומרון ובכך לאפשר לרשויות הישראליות המוסמכות להסדיר את תחום ההשכלה הגבוהה בכללותו".

עוד בוואלה! NEWS:
מבוכה דיפלומטית: הבית הלבן מכחיש בתוקף דיונים על תכנית סיפוח
החייל שנקלע לג'נין סיפר לקרוביו: "המשטרה הפלסטינית חטפה את הנשק"
ראש העיר אשקלון הנאשם בשוחד שוקל להתמודד בבחירות: "לחץ גדול לרוץ"

מכללת אריאל. יח"צ, יורם לימודים
"סטודנטים ביהודה ושומרון, אוניברסיטת אריאל/יורם לימודים, יח"צ

שר החינוך נפתלי בנט סיכם בשם הממשלה את הדיון במליאה על חוק אוניברסיטת אריאל ואמר כי "אנחנו עושים היסטוריה היום. סטודנטים ביהודה ושומרון לא יופלו יותר לעומת סטודנטים בתל אביב. הצלחנו לעשות מה שעשרות שנים לא הצליחו. הגענו כדי ליישם את המדיניות לשלמה נבחרנו ואת זה אנחנו עושים. היום תם עידן, לא עוד סטנדרט כפול לסטודנטים ביהודה ושומורון לעומת שאר הארץ. לא יהיו יותר בנים חורגים בהשכלה הגבוהה. האפליה נגמרת".

עוד הוסיף כי "בכלל יש אנומליה ביחס ליהודה ושומרון, אתם יודעים למשל שחוק הנגשה לנכים לא חל ביהודה ושומרון? חוק לניצולי שואה גם לא חל? למה בן אדם צריך להיות מופה רק מחמת מקום מגוריו? אני לא זוכר שהוא משלם פחות מיסים או עושה פחות מילואים. כל הזמן מתפלאים שבאנו למשול ולקדם את מה שאנחנו מאמינים בו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו עושים היסטוריה היום", שר החינוך נפתלי בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר זאב אלקין (ליכוד) התייחס לאישור החוק ואמר כי ‏תוך כדי הדיון הערב על החלת הריבונות "אנו עושים את זה בפועל - חוק המסיים את המאבק שהובלנו להפיכת אוניברסיטת אריאל לאוניברסיטה ישראלית רגילה אושר סופית במליאת הכנסת". השר אלקין הוסיף: "מהחלת ריבונות ישראלית על אוניברסיטת אריאל - להחלת ריבונות על ישובים ישראלים ביהודה ושומרון".

יוזמת החוק ח"כ מועלם רפאלי אמרה במליאה קודם אישורו כי "כל המהות של הצעת החוק הזו היא להביא את כל מוסדות ההשכלה הגבוהה שבהם לומדים סטודנטים ישראלים שיעמדו תחת אותם קריטריונים. מה לעשות שהנגשת ההשכלה הגבוהה חשובה גם לנו למרות שאנחנו ימנים משיחיים?"

מנגד ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת גינה את אישור החוק ואמר: "מדיניות הסיפוח עוברת היום מזחילה לריצה, ובדרך היא מכרסמת בכל סיכוי להסדר מדיני באזור". לדברי חבר הכנסת "פגיעתו של החוק משולשת: הוא פוגע במעמד האקדמיה בישראל על-ידי חיבורה לכיבוש צבאי, עושה פוליטיזציה פסולה של מוסדות ההשכלה הגבוהה, ופוגע בפתרון השלום בין שני העמים המבוסס על גבולות 1967". גבארין הוסיף: "אקדמיה מטבעה מקדמת ערכים של שלום, דמוקרטיה וסובלנות. ערכים אלה לא יכולים להתקיים בצל מציאות של כיבוש צבאי השולל חירויות בסיסיות ממליוני אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully