וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אשקלון הנאשם בשוחד שוקל להתמודד בבחירות: "לחץ גדול לרוץ"

12.2.2018 / 18:40

חודשיים לאחר שהתיק נגדו בעניין הטרדות מיניות נסגר, אמר איתמר שמעוני לוואלה! NEWS כי הוא שוקל לשוב למקום שממנו הושעה ולהתמודד בבחירות המוניציפליות. "לא מדובר בעניין פשוט. כל כולי במשפט, מצד שני אני ער לרחשי הציבור", אמר

עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: צו עיכוב יציאה מהארץ הוטל על איתמר שמעוני, פברואר 2017)

ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, שנאשם בקבלת שוחד מרמה והפרת אמונים ונחקר בעבירות מין, שוקל לחזור להתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות. לאחר שתיק החקירה נגד שמעוני בנושא ההטרדות המיניות נסגר על ידי הפרקליטות, שמעוני קיבל רוח גבית שהביאה אותו להצהיר כי הוא שוקל לנסות לשוב לתפקיד שממנו הושעה. כלל הגורמים הפוליטיים בעיר מחכים לרגע ההחלטה שלו, שעשוי להשליך רבות על המרוץ לראשות העירייה.

בשיחה עם וואלה! NEWS, סיפר שמעוני כי הוא "שוקל את העניין בכובד ראש". "לא מדובר בעניין פשוט", אמר. "היום כל כולי במשפט, מצד שני אני ער לרחשי הציבור באשקלון, העיר מאוד מאוד חשובה לי".

עוד בוואלה! NEWS:
רכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין; שני חיילים הותקפו ונפצעו, נשק נגנב
מהבנדיקט לגבעות: יאיר נתניהו מתקרב למתנחלים - ומסייר ביו"ש
דניאל מעוז שרצח את הוריו הורשע בזיוף מכתב המפליל את אחיו ברצח

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
איתמר שמעוני בבית משפט/מגד גוזני

שמעוני מרבה לאחרונה להביע את דעתו בנושאים הקשורים להתנהלות העירייה בהיעדרו. "ההתפתחות של אשקלון נעצרה ברגעי השיא של כהונתי. כמובן שיש מספר שיקולים נוספים כמו משפחתי וילדיי ואשתי שעברו ועוברים ימים קשים, אך יש עליי גם לחץ גדול מאוד מצד תושבים לרוץ בבחירות הקרובות", אמר.

אף שהוא נמצא בתהליכי משפט, אין מניעה חוקית להתמודדותו לראשות העיר. "אני מאמין במערכת המשפט הישראלית שתוציא את הצדק לאור. בשבועות הקרובים אני מתכוון לקבל החלטה סופית אם לרוץ לבחירות. אני מלא אמונה בבורא עולם שימשיך להאיר את דרכי ושהאמת תצא לאור", סיכם שמעוני.

עיריית אשקלון, ינואר 2016. שי מכלוף
בדרך חזרה? עיריית אשקלון/שי מכלוף

בדצמבר האחרון, סגרה פרקליטות מחוז תל אביב את תיק עבירות המין נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון המושעה, מחוסר ראיות. נגד שמעוני מתנהלים הליכים נוספים, והוא מואשם בשורה של עבירות שחיתות - הנוגעות לתשלום שהעביר לנשים שהתלוננו נגדו. שמעוני נעצר לראשונה בינואר 2016 בחשד לשורה של עבירות מין - בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש חקירה - וכן מתן שוחד וקבלת שוחד. על פי האישומים נגדו, המתלוננות קיבלו דמי שתיקה מקבלנים המקורבים לשמעוני כדי שלא יתלוננו על ראש העיר. בתמורה לעזרה מאותם אנשי עסקים, שמעוני אישר להם לכאורה היתרי בנייה. בחודש פברואר 2017 הודיע שמעוני כי הוא משעה את עצמו מתפקידו.

כתב האישום נגדו מעלה כי בשנת 2014 קיבל שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים שהעלו נגדו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר משא ומתן, הוא חתם עמן על שני הסכמי פיצוי, שבמסגרתם נדרש לשלם להן יותר ממיליון שקלים. כדי לגייס את הכסף, פנה שמעוני לאחיו עופר ולנאשם נוסף בפרשה, מנשה פונטה. השניים פעלו לגיוס הכסף מיזמים ומקבלנים שונים הפועלים באשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully