וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת ממרצ שעוזר לחרדית מנטורי קרתא: "מדוע מעכבים הורים לילדים?"

7.2.2018 / 11:15

יוכבד הירש בת ה-25 הגיעה לביקור בישראל עם בנה לאחר שעברה להתגורר בחו"ל. היא עוכבה בנתב"ג בטענה שהיא עריקה וכעת חוששת ממעצר. ח"כ מוסי רז התגייס לסייע לה ופנה לשר ארדן כדי לברר את נסיבות המקרה. לאחרונה מתגברות מחאות החרדים הקיצוניים נגד הגיוס לצבא

צילום: א. כהן, קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים", עריכה: יוסי אלטר

לא בכל יום חבר כנסת ממפלגת מר"צ, יוצא להגנתה של אישה חרדית הנמנית על אחד הזרמים הקיצוניים במגזר החרדי, אבל כך קרה השבוע כשח"כ מוסי רז פנה בשאילתה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בעניינם של אנשי "העדה החרדית". תחילתו של סיפור לפני כשבועיים כשיוכבד הירש (25), בת למשפחה ידועה ומוכרת בנטורי קרתא, זרם חרדי קיצוני שרואה בהקמת המדינה אסון, נחתה בישראל יחד עם בנה התינוק לביקור ראשון בישראל, לראשונה מאז עברה לגור בבלגיה. עם נחיתתה היא עוכבה בשדה התעופה בטענה כי היא עריקה מצה"ל.

הירש ניסתה להסביר בתגובה כי משפחתה טיפלה בהליך הוצאת פטור מגיוס שלה והגישה תצהיר דת כפי שנדרש בחוק. "מעולם לא נעשתה אליי פניה מטעם צה"ל", היא הוסיפה. עם זאת, במשך ארבע שעות היא עוכבה בנתב"ג ולטענת "אף אחד מהפקידים לא ידע לתת לי מענה באשר לאופן הסדרת המעמד או מה עתיד להתרחש. באופן פתאומי הוחלט לשחרר אותי וכעת אני חוששת ממעצר".

עוד בוואלה! NEWS:
עאבד, הסגר את עצמך, נשבר לנו מהציפייה שנתנצל על כל חולה נפש
עשרות אלפי שקלים נזרקו מהחלון: גנבו מיליונים מרכב מודיעין אזרחי בגני תקווה
פיגוע דקירה בכרמי צור: מאבטח נפצע קל; המחבל נורה למוות

ח"כ מוסי רז נשבע במליאה, 23 באוקטובר 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
"הגיע הזמן שיבוטל חוק גיוס חובה". ח"כ רז/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

בעקבות החשש, "ועד ארגוני ההצלה החרדים" הפועלים נגד גיוס לצה"ל, יצר קשר עם ח"כ רז, והאחרון הביע נכונות לפעול בנושא מול השר הממונה. הוועד הסביר לרז כי "מקרה זה הוא דוגמה לאופן התמוה שבו מטפלת רשות האוכלוסין וההגירה במי שמעמדו דורש בירור". רז פנה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בשאילתה ולפיה "מדוע עוכבה הגברת הירש?; האם הורים לילדים מעוכבים כעניין שבשגרה?; מהי מדיניות המעצרים והטלת הסנקציות למי שלא הסדיר את הפטור מצה"ל ועד איזה גיל?".

לדבריו, "אין הצדקה שהמדינה תבזבז משאבים על מרדפים אחרי מי שלא שירת בצבא שנים לאחר שעבר את גיל השירות". עוד הוא הוסיף כי "הגיע הזמן שיבוטל חוק גיוס חובה והמדינה תפסיק את המצוד אחר 40% מחייבי הגיוס הבוחרים שלא להתגייס".

בתוך כך, בימים האחרונים מקיימים מאות חרדים קיצוניים הפגנות בשכונת מאה שערים בירושלים ובאזורים נוספים במחאה נגד צה"ל, זאת ברקע הטענות לכך שהצבא מקשה לאחרונה על בנות דתיות וחרדיות לקבל פטור משירות בצה"ל חרף הצהרת דת שהן מגישות כנדרש בחוק. אמש (שלישי) הפגינו כ-300 חרדים בצומת כיכר השבת בעיר, חסמו את הציר המרכזי באזור והתעמתו עם כוחות משטרה. במהלך הפרת הסדר, נקלעו למקום שתי נערות חרדיות שהתגרו במפגינים והאחרונים רדפו אחריהן לתוך סמטאות השכונה תוך שהם זורקים עליהן חפצים ומכנים אותן בקריאות גנאי כמו "שיקסע".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
-------. ----, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים תקפו נערות וקראו להן בשמות גנאי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ----

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully