וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל עונה למתקפת ראש מח"ש: "נראה לכם שאני במצוקה?"

6.2.2018 / 17:14

אחרי שראש מח"ש, אורי כרמל תקף את צמרת המשטרה על כך שנקלעה למצוקה "בעקבות מספר אירועים מביכים", התייחס רנ"צ אלשיך לשאלת וואלה! NEWS באשר לדברים ואמר: "אם הייתי במצוקה - הייתי עונה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, התייחס היום (שלישי) למתקפה של ראש המחלקה לחקירות שוטרים, אורי כרמל, על כך שפיקוד המשטרה נקלע למצוקה "בעקבות מספר אירועים מביכים". בתגובה לשאלת וואלה! NEWS אמר המפכ"ל: "אני נראה לכם במצוקה? אם הייתי במצוקה הייתי עונה".

את הדברים אמר המפכ"ל בטקס חגיגי לפתיחת מרכז השליטה החדש של מחוז חוף הצמוד לתחנת "זבולון" בקריית חיםי" וחנוכת מטה מרחב "אשר". בטקס השתתפו מפקד מחוז חוף, בכירי משטרה וראשי רשויות מקומיות.

מוקדם יותר ראש מח"ש התייחס היום למתקפה המשטרתית על פעילות המחלקה, בעיקר סביב אירועי אום אל-חיראן ופרשת התלונה על הטרדה מינית נגד ראש להב 433 ניצב רוני ריטמן, ואמר כי זו התבצעה "נוכח המצוקה שאליה נקלע פיקוד המשטרה בעקבות מספר אירועים מביכים". בדברים יוצאי דופן שנרשמו בתחילתו של הדוח השנתי של המחלקה, התייחס כרמל, שעתיד לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, לתפקידה הייחודי של מח"ש, ואמר כי זו נבדלת מיתר יחידות הפרקליטות שפועלות בשיתוף פעולה מלא עם לובשי המדים - וזאת משום שחקירותיה עשויות "להביך את המשטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיגי לבנון מזהירים: החומה שמקימה ישראל בגבול - סכנה לאזור
אם ובתה בת ה-16 נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע
טראמפ: הדמוקרטים שלא מחאו לי כפיים - בוגדים

טקס חניכת בית חדש ליחידת הפרשים של משטרת ישראל במחוז ת?א בנוכחות במפכ"ל, תלמי מנשה 25 בינואר 2018. יותם רונן
"אני נראה לכם במצוקה?". אלשיך/יותם רונן

דבריו של כרמל לא נכתבו בחלל ריק. במח"ש ספגו בשנה הארונה ביקורת רבה מהמשטרה, על רקע תקרית אום אל-חיראן - שממצאיה עדיין לא התפרסמו למרות שעברה יותר משנה מאז האירוע - ולאחרונה, על רקע פרשת ניצב רוני ריטמן. בדבריו, כרמל התייחס לכך שבפרקליטות מקפידים להציג חזית אחידה עם המשטרה, בין היתר על רקע חקירות ראש הממשלה ובמסגרת המאבק בחוק ההמלצות - מצב שהופך את מח"ש לגוף "מבודד".

"בתיקי מח"ש בוחנת המערכת את עצמה, לעיתים הדבר עשוי לגבות מחיר גם מבכירי בניה", כתב כרמל. "רק אכיפה מקצועית ללא משוא פנים בתיקי מח"ש, תבטיח את אמון הציבור במשטרה ובפרקליטות כאחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש המחלקה לחקירות שוטרים: "המשטרה נגועה בניצול יחסי מרות". עומר מירון
ראש מח"ש, אורי כרמל/עומר מירון

כרמל מתח ביקורת גם על "כיסוי יתר" של חקירת ביכרים במשטרה או תיקים בודדים באותם מקרים "שבהם לא עלה בידי חוקרי המחלקה להגיע לחקר האמת", וטען כי "הזרקור הציבורי מופנה בעוצמה אל המקום בו החקירה לא הצליחה, תוך העלמת העשייה הכוללת".

המשטרה מסרה בתגובה כי "אנו שמחים לראות כי על פי ממצאי הדוח הנוכחי, מגמת הירידה בכמות התלונות נגד שוטרים מתחזקת כנגזרת של למידה מן העבר ופעילות פנימית מונעת ואפקטיבית של המשטרה. בשנת 2017 חלה ירידה דרמטית של כ-20% בכמות התלונות על שוטרים, ושיעור ירידה דומה ביחס לחקירת מח"ש שנפתחו נגד שוטרים בהשוואה לשנת 2016".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully