וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי לבנון מזהירים: החומה שמקימה ישראל בגבול - סכנה לאזור

6.2.2018 / 16:50

הנשיא, ראש הממשלה ויו"ר הפרלמנט מסרו הצהרה משותפת, שבה הזהירו מפני "איומי ישראל" על היציבות. זאת ברקע העבודות לאורך הגבול ואזהרות ישראל מפני הקמת מפעל טילים איראני עבור חיזבאללה. נתניהו סייר בגבול הצפון: "לא מציע לאיש לנסות אותנו"

צילום: איתן אורן. ק. מלכיה, עריכה: יוסי אלטר

ההנהגה בלבנון הסכימה היום (שלישי) לפעול במישור האזורי והבינלאומי כדי למנוע מישראל להקים חומה בגבול ולאיים על שטח במים הטריטוריאליים של לבנון.

בהצהרה מארמון הנשיאות בביירות, נמסר כי נשיא לבנון מישל עאון, ראש הממשלה סעד אל-חרירי ויו"ר הפרלמנט נביה ברי דנו ב"איומים של ישראל" שאותם הם רואים כ"איום ישיר על היציבות באזור".

ברקע המתיחות בגבול הצפון, הקבינט המדיני-ביטחוני קיים היום סיור ביטחוני באזור כחלק מ"העמקת בסיס הידע לשרים". בין היתר, חברי הקבינט קיבלו סקירה מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן.

במהלך הסיור אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

לקריאה נוספת בנושא
ברקע המתיחות: דיון קבינט מיוחד על גזרת הצפון
שינוי כללי המשחק: בצה"ל חוששים מהפלת מל"טים במרחב הצפוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"פנינו לשלום אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש". נתניהו בסיור היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

המתיחות באזור גברה בתקופה האחרונה, ברקע עבודות שמבצע צה"ל באזור כדי למנוע מעבר של מחבלים דרך הגדר. כמו כן, שר הביטחון אביגדור ליברמן הזהיר בשבוע שעבר חברות זרות שלא לערוך קידוחי גז ונפט בחלקה הימית השנויה במחלוקת, המכונה "בלוק 9".

בנוסף לכך, ישראל הבהירה בימים האחרונים כי לא תאפשר לאיראן להתבסס בלבנון ולהקים מפעל לייצור טילים מדויקים עבור חיזבאללה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "פנינו לא למלחמה", אך הבהיר כי "נעשה הכול כדי להגן על עצמנו".

בכירים בממשלה ובצה"ל מזהירים כי בכל עימות עתידי עם חיזבאללה, כל לבנון תשמש מטרה. בשבוע שעבר, אמר השר נפתלי בנט כי אם ישוגרו אלפי רקטות מלבנון, "נראה בכך הכרזת מלחמה של מדינת לבנון הריבונית, ונפעל נגדה ונגד מוסדותיה. לא נגביל את עצמנו, הפעם, לפגיעה בחיזבאללה בלבד".

(עדכון ראשון: 14:34)

עוד באותו נושא

מגרש המשחקים של חיזבאללה: כך מגן צה"ל על ההר המסוכן בישראל

לכתבה המלאה
נשיא לבנון, מישל עאון, במהלך פגישה עם ראש הממשלה סעד אל-חרירי ויו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, בארמון הנשיאות בבאבאדה, לבנון 6 פברואר 2018. רויטרס
מציגים חזית אחידה. חרירי, עאון וברי, היום/רויטרס
צה"ל חוצב מכשול בגבול לבנון. יולי 2016. דובר צה"ל
חייל בסמוך לעבודות גדר הגבול/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully