וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלה המפתיעה בשאלון רשות הטבע: "תתרמו לנחל שהמפעל זיהם?"

5.2.2018 / 9:46

בכניסה לנחל צאלים נשאלו המבקרים אם ירצו להשתתף בעזרה לשיקום נחל אשלים שזוהם עקב זרימת חומצה ממפעל רותם אמפרט. "במקום לדרוש מהחברה לטפל בזיהום, מבקשים כסף מהציבור". הרשות: "השאלון הוא חלק מעבודת מחקר"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש, ורד לידני

מטיילים שהגיעו בשבת לטייל באזור נחל צאלים התפלאו לקבל שאלונים שבהם נשאלו אם הם מוכנים להשתתף בתרומה כספית שתועבר לשיקום נחל אשלים. "זאת חוצפה, במקום לקחת מהמזהמים הם בודקים אפשרות לקחת מהציבור" אמרו מטיילים שקיבלו את השאלון.נחל אשלים נסגר על ידי הרשות לטבע וגנים בעקבות זיהום שנוצר משפכים שזרמו ממפעל רותם אמפרט ושיקומו יעלה מיליוני שקלים לפי הערכות.

"בכניסה לנחל צאלים תחתון עבד בחור שנתן לנו למלא שאלון", סיפרה שרית עוקד פעילת איכות סביבה ותושבת ערד. "כתושבת ערד שמטיילת הרבה בנגב ועוקבת אחר אוזלת היד של המדינה בטיפול בחברת רותם אמפרט, כמו לדוגמה צו של בית משפט מלפני יותר מעשר שנים שעוסק בניקוי האקוויפר המזוהם בעין בוקק שלא נעשה עד היום".

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד, סקרים והמשבר הבא: בקואליציה מסתייגים מהכרה בלימוד תורה כערך יסוד
תאונה קטלנית באזור עכו: רוכב אופניים נהרג מפגיעת כלי רכב
המלך עבדאללה: אין פתרון לסכסוך ללא תיווך אמריקני

סריקות בנחל אשלים לאחר המפגע הסביבתי החמור יולי 2017. שרון טל, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
נחל אשלים, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS, שרון טל, רשות הטבע והגנים

עוקד הוסיפה כי חברת רותם אמפרט ממשיכה לסבסד פעילות של רשות הטבע והגנים. "נחרדתי לראות שוב שרשות הטבע והגנים, במקום לדרוש מהחברה לטפל בזיהום, מבקשת כסף מהציבור עבור טיפול בזיהום. מי שצריך לדאוג לכך שלא יהיה זיהום הם רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה".

מרשות הטבע והגנים נמסר כי "שאלון זה הינו חלק מעבודת מחקר המבוצעת על ידי פרופ' ניר בקר, מומחה לכלכלה סביבתית שנשכר על ידי הרשות לטובת חישוב אומדן הנזק הכלכלי מאירוע הזיהום בנחל אשלים. מחקרים מסוג זה לרבות השאלון שהינו חלק משיטת המחקר, מקובלים הן בארץ והן בעולם סביב סוגיות סביבתיות ובכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully