וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקח רשות הטבע והגנים תיעד בנייה בלתי חוקית בפארק הכרמל והותקף

4.2.2018 / 8:05

צעיר תושב עוספיה נעצר בחשד לתקיפת הפקח ולשבירת מצלמה שעמה תיעד את המתרחש במקום, אך שוחרר לאחר זמן קצר. בשבוע שעבר דנו ראשי רשויות דרוזיות עם מבקר המדינה בסוגיית הבנייה הבלתי חוקית באזור

תיעוד של בנייה לא חוקית בפארק הכרמל שצילם פקח של רשות הטבע והגנים. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הבנייה הלא חוקית בפארק הכרמל שצילם פקח רשות הטבע והגנים/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

בצל המתיחות בין תושבי הכפרים הדרוזיים לבין רשויות המדינה בסוגיית הבנייה הבלתי חוקית, פקח של רשות הטבע והגנים הותקף אמש (שבת) בפארק הכרמל על ידי צעיר תושב עוספיה. המשטרה עצרה את הצעיר והוגשה נגדו תלונה, אך הוא שוחרר לאחר זמן קצר.

במהלך האירוע, שאירע בסביבות השעה 19:00, הפקח הוזעק למקום לאחר שהתקבל דיווח כי מתבצעת בשטח הפארק הכשרת שטח לבנייה לא חוקית על קרקע המיועדת לחקלאות. על פי החשד, בעוד שהפקח תיעד את המחפרים ואת המשאית שעסקו בעבודות, הצעיר ניגש אליו, חטף ממנו את המצלמה ואיים עליו ברצח - לעיני שוטרים שהגיעו כדי לאבטח אותו. הצעיר אף הטיח את המצלמה בקרקע ושבר אותה ולאחר מכן הסתלק מהמקום.

עוד בוואלה! NEWS:
רפי איתן על תמיכתו בימין הקיצוני בגרמניה: "האויב של יריבך הוא חברך"
חם ויבש: השבוע נפתח עם מזג אוויר קיצי - וכך הוא גם ימשיך
"מתקן חולות או רואנדה? עדיף כלא": מבצע החזרת מבקשי המקלט יחל היום

מצלמה של פקח רשות הטבע והגנים שהותקף בפארק הכרמל. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
רשות הטבע והגנים עצרה את העבודות במקום. המצלמה של פקח הרשות שהוטחה בקרקע/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

מרשות הטבע והגנים נמסר לוואלה! NEWS כי "מדובר באירוע חריג" וכי העבודות במקום נעצרו. עוד נמסר כי "כל מספרי הכלים ופרטי הנהגים נלקחו. המצלמה נאספה והחומר אצלנו. הרשות תדאג למצות את הדין באירוע זה שבו היה ניסיון לפגוע באנשינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"חזון שתי המדינות מתגשם כאן, בכתובת הלא נכונה"

המתיחות בין רשות הטבע והגנים לבין תושבי הכפרים הדרוזיים בכרמל נמשכת זמן רב. התרחבות הכפרים מכרסמת בשטח הפארק שפקחי רשות הטבע והגנים מופקדים על שמירתו. האירוע הנוכחי הגיע יומיים לאחר שמבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא נפגש עם ראשי הרשויות הדרוזיות על מנת להתרשם מקרוב ממצוקת התכנון והבנייה במגזר.

"שמעתי דברים לא קלים, אפשר להגיד קשים מאוד", סיכם מבקר המדינה. "הדברים האלה צריכים לבוא לידי הסדרה. אין ספק בכך, ואנחנו ניתן את הדעת לדברים האלה". ראשי הרשויות מצדם הבטיחו כי הם מבקשים את הסדרתה של הבנייה הקיימת, אך כל בנייה עתידית תתבצע על פי חוק.

ביישובים הדרוזים מתנגדים למדיניות האכיפה שאותה הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כתנאי להשקעות בשווי מאות מיליוני שקלים. "הפתרון לא יכול להיות הריסת בתים", אמר וג'יה כיוף, ראש מועצת עוספיה, למבקר. "לא יכול להיות שיש לי 4,000 בתים לא חוקיים. אנחנו מחפשים הסדרה לכל נושא הבנייה. גם לא יכולה להיות אכיפה בררנית שבה המדינה מגיעה עם 82 בתים, בוחרת שניים, ולוקחת אותם לבית המשפט".

רפיק חלבי ראש מועצת דלית אל כרמל. אפריל 2015. שלומי גבאי
"לנסוע מדלית אל-כרמל ליקנעם זה כמו לנסוע מבנגזי ללונדון". חלבי/שלומי גבאי

לדברי כיוף, "נושא הבתים ביישובים הדרוזיים הוא הכי קריטי במדינה. מדובר במאבק בין האזרח הפשוט לבין המדינה". בדבריו התייחס גם לטענות המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים: "אנחנו אוהבים את הפארק. שלא ילמדו אותנו אהבת טבע".

רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל-כרמל, אמר כי "אנחנו ירוקים לפני הירוקים". לדבריו, מתוך 49 אלף דונם משטח אדמות הכפר בשנת 1948 נותרו תשעה דונמים בלבד. "רשות הטבע והגנים לא נותנת לנו לנשום", אמר. "אם נמשיך, המציאות הזו תביא להתפוצצות קשה במגזר שאף אחד לא יכול לחזות את התוצאות שלה".

בנוסף הוא הצביע על הפערים שנותרו בין היישובים הדרוזיים לבין היישובים היהודיים בסביבה: "לנסוע מדלית אל-כרמל ליקנעם זה כמו לנסוע מבנגזי ללונדון". הוא הוסיף כי "רוב הבתים של יקנעם נבנו על קרקע של דלית אל-כרמל".

לדברי חלבי, "חזון ראש הממשלה לשתי מדינות לשני עמים הולך ומתגשם כאן, בכתובת הלא נכונה. זו מציאות שאנחנו לא יכולים לחיות איתה. אנחנו לא יכולים להוביל את היישובים האלה לשום מקום עם מדיניות כזו". חלבי טוען כי "בתוך שעות" מאז שהובטחה להם הקפאת האכיפה למשך שנתיים לצורך מציאת פתרון של הסדרה, המפקח על הבנייה הלא חוקית שוב הופיע בכפר. "אנחנו מלח הארץ", הוסיף. "אין לנו כוונה להקים מדינה. אנחנו לא נתינים, אנחנו אזרחים, וצריכים להתייחס אלינו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully