וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל חוששת שאסד יעביר לחיזבאללה נשק כימי

הדיווח באל-חיאת מפי גורמים אירופיים מגיע ברקע אזהרות ארה"ב מכך שסוריה ממשיכה לפתח נשק כימי. בא-שרק אל-אווסט דווח כי נתניהו איים במהלך שיחתו עם פוטין לתקוף מפעלי נשק של איראן בלבנון ויעדים של חיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ישראל חוששת שסוריה תעביר נשק כימי לידי חיזבאללה - כך דיווח היום (שבת) העיתון אל-חיאת היוצא לאור בלונדון. הדיווח, המתבסס על גורמים אירופיים, מגיע ברקע החשש שהביעה ארצות הברית מכך שמשטרו של בשאר אסד מפתח כלי נשק כימיים חדשים על אף שהתחייב להשמיד את המצבורים ב-2013. וושינגטון אף הבהירה כי היא שומרת לעצמה את הזכות לתקוף כדי להרתיע או למנוע שימוש חוזר בנשק כימי.

במקביל, בעיתון א-שרק אל-אווסט, היוצא גם הוא לאור בלונדון, דווח היום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך פגישתו השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ישראל עשויה לתקוף מפעלי נשק שמקימה איראן בלבנון ובמטרות של חיזבאללה בסוריה ובלבנון.

עוד דווח לפי מקורות עלומי שם כי משלחת של גורמים בכירים רוסיים, שהגיעה לישראל השבוע אחרי הפגישה בין פוטין לנתניהו הפעילה לחץ על ישראל כדי שזו תימנע מתקיפות בלבנון ובסוריה. בראשות המשלחת עמד ראש מועצת הביטחון הרוסית, ניקולאי פטרושוב.

לאחרונה הגבירה ישראל את אזהרותיה מפני התבססות איראן בלבנון ובסוריה, והזהירה כי לא תאפשר זאת.

לקריאה נוספת בנושא
"גל ראשון": ארה"ב הטילה סנקציות על גורמים הקשורים לחיזבאללה
ארה"ב: ייתכן שאסד מפתח נשק כימי חדש, שומרים את הזכות להגיב

לוחמי חיזבאללה צועדים בדרום לבנון באירוע הוקרה לההרוגי הארגון. AP
מתיחות בצפון. פעילי חיזבאללה בדרום לבנון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully