וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ייתכן שאסד מפתח נשק כימי חדש, שומרים את הזכות להגיב

1.2.2018 / 19:31

גורם אמריקני אמר כי המתקפות האחרונות שביצע המשטר של אסד מרמזות על כך שפיתח נשק מסוג חדש. הוא הוסיף כי וושינגטון שומרת לעצמה את הזכות לפעול כדי להרתיע או למנוע מתקפות מסוג זה. "הנשק הכימי עלול להגיע לחופי ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית חושדת שסוריה מפתחת כלי נשק כימיים חדשים ושומרת לעצמה את הזכות לתקוף את המשטר שוב כדי למנוע מתקפות כאלו - כך אמרו הערב (חמישי) גורמים אמריקניים. זאת זאת אחרי שבימים האחרונים דיווחו גורמי אופוזיציה על תקיפות באזור דמשק, שבהן נעשה שימוש בסוג של גז כלור. כמה עשרות בני אדם טופלו בעקבות אותן תקיפות.

הגורמים אמרו כי מטרת פיתוח כלי הנשק הכימיים החדשים עשויה להיות שיפור היכולת הצבאית של המשטר או להתחמק מעיני הקהילה הבינלאומית. הם הוסיפו כי גם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ממשיך להשתמש בנשק כימי, כמו גז חרדל וכלור.

אחד הגורמים האמריקניים, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, הוסיף כי אם הקהילה הבינלאומית לא תגביר במהירות את הלחץ על אסד, "הנשק הכימי של סוריה עלול להתפשט, אפילו עד לחופי של ארצות הברית".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: ייתכן שאסד ממשיך להשתמש בנשק כימי, רוסיה נושאת באחריות
ללא פריצת דרך: פסגת השלום הסורית בסוצ'י הסתיימה בהצהרות בלבד

אדם נראה במרכז רפואי בדומא, סוריה 22 בינואר 2018. רויטרס
אדם שנפגע ממתקפת גז כלור בפרברי דמשק מטופל במרכז רפואי/רויטרס

באפריל אשתקד תקפה ארצות הברית בסיס אווירי של המשטר, שממנו יצאה מתקפה כימית על העיירה חאן שייחון שבמחוז אידליב. יותר מ-80 בני אדם נהרגו, במתקפה שבה לפי מומחים בינלאומיים נעשה שימוש בגז סארין. סוריה ורוסיה, שתומכת במשטר אסד, הכחישו זאת.

דמשק טוענת כי היא אינה עושה שימוש בנשק בלתי-קונבנציונלי נגד אזרחיה וכי היא פירקה את כל מצבורי הנשק הכימי שלה במסגרת הסכם בין ארצות הברית לרוסיה ב-2013.
ואולם, ארצות הברית, ישראל ומדינות אחרות טוענות כי אסד ממשיך להחזיק בנשק כימי. בשנה שעברה אף דווח כי חיל האוויר תקף מרכז מחקר מדעי ששימש את המשטר לפיתוח אמצעי לחימה בלתי-קונבנציונליים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שיגור טיל טומהוק אמריקני נגד מטרות דאעש בסוריה. רויטרס
וושינגטון מאיימת לתקוף שוב. שיגור טילי טומהוק לעבר סוריה, אפריל שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully