וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק השבת באשדוד: קנסות הוטלו לראשונה על בעלי החנויות במתחם ביג

לאחר שלוש שנים בהן העירייה הסתפקה בהתראות בלבד, הפקחים נתנו דוחות והטילו קנסות על בעלי העסקים ב"ביג פאשן" שבחרו לפתוח אותם בשבת. "ראש העיר מדבר בשני קולות ומנסה לרצות את החרדים", אמרו

צלמים זמניים מורשים

עיריית אשדוד החריפה היום (שבת) את מאבקה בעסקים הפתוחים בשבת במתחם ה"ביג-פאשן" בעיר. לאחר שלוש שנים שבהן הסתפקו פקחי העירייה בהתראות בלבד, היום ניתנו דוחות ואף הוטלו קנסות על בעלי העסקים במתחם שבחרו לפתוח את החנויות בשבת. ואף קנסו את בעלי העסקים במתחם ה"ביג-פאשן".

בעלי החנויות הביעו זעם על המהלך בו נקטה העירייה. "ראש העיר מדבר בשני קולות", אמר אחד מהם. "קול א' קורא לפיוס להמונים וקול ב' מרצה את החרדים. בפעם הראשונה מאז שהביג פתח לפני שלוש שנים, בשעה האחרונה החלו לתת קנסות ולא התראות לחנויות הפתוחות בשבת".

עוד בנושא
"לא נאפשר לסגור את העיר": אלפי תושבי אשדוד מפגינים נגד ההדתה
ראש עיריית אשדוד על מחאת השבת: "נחוש להשיב את המצב על כנו"
"נלחמים על החופש שלנו כיהודים": הפנים מאחורי מחאת השבת באשדוד

לראשונה זה שלוש שנים עיריית אשדוד החלה לתת קנסות לעסקים שפתוחים בשבת 3 בפברואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
רישום דוח במתחם ביג באשדוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

השבוע פרסם ראש העירייה יחיאל לסרי פוסט בפייסבוק ובו הודיע לתושבי העיר כי קיימת הידברות עם מארגני המחאה נגד סגירת העסקים בשבת, וכי קיים פתרון למצב הנוכחי בעיר. "בשבועות האחרונים החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר ולפגיעה הקשה בתדמיתה ועיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי", כתב לסרי. הוא הוסיף כי "היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפתרון כזה. אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד".

לסרי הדגיש כי בתקופה האחרונה יציג בפני התושבים דרכים אפשריות לפתרון המחלוקת, "עם אמונה עמוקה שאשדוד תהווה דוגמה ומופת ליכולת להתגבר על הפערים הגדולים באורח החיים בין הקבוצות השונות באוכלוסיה, תוך הכרה בערכים החשובים והבלתי מתפשרים של כל קבוצה ברעותה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מתחם ביג פאשן באשדוד. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
מתחם ביג באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
הפגנה מול עיריית אשדוד, לפני שבועיים/לירון מולדובן

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון הגיב למתן הדוחות ומסר כי "שר הפנים דרעי דרש את חוק המרכולים, ראש הממשלה נתניהו אפשר ורק אזרחי ישראל משלמים את המחיר. מתחם 'ביג' הוא רק ההתחלה לסגירת כל תרבות הפנאי בישראל בשבת". לדבריו, סיעתו הגישה באמצעות חבר הכנסת סאלח סעד הצעת חוק לביטול חוק המרכולים ותדאג לקדם אותו, דבר שיהווה "שעת מבחן לכל סיעות הקואליציה". עוד הוסיף כי למרות הראיונות והדיבורים על כך שחוק המרכולים לא ישנה דבר במדינה אנחנו עדים לשינוי זוחל אך אפקטיבי של הסטטוס קוו בענייני הדת".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגיבה למתן הדוחות לבעלי העסקים, ומסרה כי "שקר הקואליציה על חוק המרכולים לא ישנה דבר, האמת יוצאת ומתפוצצת לתושבי אשדוד בפנים. המלחמה באשדוד היא מלחמת שלום הקואליציה של ביבי ומלחמת אחוז החסימה של דרעי על גבם של אזרחי ישראל. כדאי שחברי הקואליציה ילמדו מתושבי אשדוד, שם מסורתיים, דתיים וחילונים יודעים לחיות בכבוד זה לצד זה".

לראשונה זה שלוש שנים עיריית אשדוד החלה לתת קנסות לעסקים שפתוחים בשבת 3 בפברואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
פיקוח עירוני באשדוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
הפגנה נגד הכפייה הדתית באשדוד 27 בינאור 2018. שי מכלוף
הפגנה באשדוד בשבוע שעבר/שי מכלוף

במקביל למאבק באשדוד, בשעות הצהריים התקיימה הפגנה סמוך לבני ברק - במחאה על חוק המרכולים. ההפגנה התקיימה ברחוב ז'בוטינסקי בגבולה של העיר, והשתתפו בה כ-20 בני אדם. המפגינים, שחלקם הגיעו בלבוש חשוף, הניפו שלטים וקראו קריאות "להיות עם חופשי בארצנו" במסגרת מה שהגדירו כ"הפגנת מחאה נגד הכפייה הדתית".

הפגנה במכון מור בגבול בני ברק-רמת גן במחאה על חוק המרכולים 3 בפברואר 2018. דורון שמעיה סגל, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בגבול בני ברק, היום/מערכת וואלה! NEWS, דורון שמעיה סגל
הפגנה במכון מור בגבול בני ברק-רמת גן במחאה על חוק המרכולים 3 בפברואר 2018. דורון שמעיה סגל, מערכת וואלה! NEWS
"להיות עם חופשי בארצנו". ההפגנה בבני ברק, היום/מערכת וואלה! NEWS, דורון שמעיה סגל

בשבועות האחרונים הפכה אשדוד לזירת מאבק. לפני שבוע הפגינו אלפים מתושבי העיר בפעם השלישית ברציפות מול בניין העירייה, זאת במחאה על הכוונה לסגור עסקים בשבת ועל מגמת ההדתה בעיר. המפגינים הניפו שלטים וקראו לראש העירייה יחיאל לסרי להתפטר וקראו: "אשדודים מסרבים להיות אויבים. לסרי, אטימותך תוביל למלחמת אחים".

לפני כשבועיים ביקר שר הביטחון אביגדור ליברמן במתחם ביג בעיר ודיבר על אישור חוק המרכולים, שלו התנגדה סיעתו. "מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה", טען ליברמן. "מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה, עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי".

(עדכון ראשון: 12:36)

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד
  • שבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully