וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשדוד על מחאת השבת: "נחוש להשיב את המצב על כנו"

24.1.2018 / 20:00

יחיאל לסרי התייחס לראשונה בפייסבוק שלו למחאה על סגירת בתי עסק, וטען כי הוא "מגנה ניסיונות של גורמים פוליטיים לניצול ציני של המצב". לדבריו, "הגורמים שמקוששים מנדטים על חשבון העיר מוזמנים לחפש זירות אחרות"

עריכה: תום זואילי

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, הגיב היום (רביעי) לראשונה על המחאה בעירו נגד סגירת בתי עסק בשבת והחלת חוק המרכולים עליה ותהליך ההדתה בה, לדבריהם. "התפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות, הובילו להפרת האיזון באופיה של השבת באשדוד ואני נחוש להשיב את המצב על כנו ולהחזיר את העיר לשביל הזהב ולשקט הפנימי המאפיין אותה, תחת הפשרות וההסכמות שהיו מקובלות בעבר", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "זהו מהלך ארוך ומורכב, המחייב רגישות מיוחדת לנוכח המצב המשפטי הנובע מחוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מפסיקת בית משפט השלום באשדוד בשנה האחרונה בעניין אכיפת חוק העזר העירוני על ידי העיריה, מבג"ץ ברמר, ומחוק המרכולים שחוקק לאחרונה".

לדבריו, "הדרך הארוכה הזו חייבת לכלול לא רק השבת הפשרות וההבנות שהיו קיימות בעבר, אלא אף ובמיוחד שהן יעמדו במבחן משפטי, שקרוב לוודאי נעמוד בפניו בעתיד. לשם כך, ועל פי החלטת בית המשפט, היה עלינו לצאת לדרך הזו על ידי אכיפה כוללת ושוויונית ברוח חוק העזר העירוני שבתוקף. ובמקביל, לשקוד על בניית מדיניות אכיפה אשר תתבסס על המצב החוקי והמשפטי הקיים, ותשקף את האיזונים הנדרשים בין כל המרכיבים העירוניים הנוגעים לצביונה של העיר, הנובעים מהחלוקה הדמוגרפית והגאוגרפית של קבוצות האוכלוסייה השונות".

התזמורת האנדלוסית יחיאל לסרי. ברני ארדוב
לסרי/ברני ארדוב

על ההפגנות, כתב: "אני מברך על המעורבות האזרחית והחברתית הנלווית לנושא מצד כל הצדדים במחלוקת, אך מגנה בכל תוקף את הניסיונות של גורמים פוליטיים, ברמה המקומית והארצית, לניצול ציני משסה ומפלג, של המצב לתועלתם הפוליטית". לדבריו, "אני נחוש להגיע לפתרון נכון עבור עתידה ואופיה המיוחד של אשדוד כעיר ישראלית טובה לכל תושביה, ואני קורא לכל אותם גורמים המבקשים לקושש מנדטים על חשבון תושבי העיר אשדוד, לחפש להם זירות אחרות לפעולה. העיר אשדוד ותושביה לא יהיו כלי משחק בידיכם".

ביום שני, כ-7,000 מתושבי אשדוד הגישו עצומה לראש העירייה, ובה הם קוראים להשיב את הסטטוס קוו לעיר. "אנו, תושבי העיר אשדוד, פונים אליך מדאגה ובעיקר מאהבה רבה לעירנו וזאת לאור ההתפתחויות האחרונות בעיר ולאור החקיקה בנושא חוק המרכולים ששוברת את הכללים המוסכמים בין המגזרים לגבי הסטטוס קוו", נכתב. "בשנים האחרונות אנחנו עדים ללא מעט קונפליקטים המתרחשים בין חילונים לחרדים בארץ ובאשדוד בפרט, ולכן יותר מכל - שמירה על הסטטוס קוו במקרה של אשדוד חשובה עד מאוד לשימור צביונה כעיר המכבדת את כל תושביה".

התושבים הבהירו כי "אנו לא נגד הדת, אלא בדיוק להיפך, חשוב לנו לשמור על המסורת היהודית. אך לכל אחד מאתנו יש זכות להעביר את השבת כפי שהוא רואה לנכון ללא אבחנה בין דת, גזע, מין או מגזר. אנחנו מכירים ומכבדים את המורשת היהודית, את החגים והמנהגים היהודיים המייחדים אותנו כעם, עם זאת רובנו לא רואים עין בעין את המונח 'לשמור את השבת' כפי שרואה אותו הציבור הדתי. אנו חשים פגיעה בחופש העיסוק, בחופש ביטוי, בזכות ניצול הפנאי בהתאם לצרכים והעדפות של כל אחד ואחד מתושבי העיר. אנו חשים מיום ליום שהכפייה הדתית מתהדקת סביב הגרון, והציבור החילוני צועק: 'הצילו'".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
המחאה באשדוד, ביום שבת/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully