וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי נכנס לאבו דיס שממזרח לירושלים והותקף; רכבו הוצת

אמיר בוחבוט ומאיה הורודניצ'אנו

3.2.2018 / 1:03

הישראלי, תושב תל אביב בן 59, נכנס ליישוב הפלסטיני ונפצע באורח קל בהפרות סדר של התושבים המקומיים, שאף הציתו את רכבו. הוא חולץ על ידי כוחות מג"ב שנכנסו למקום עם כוחות צה"ל בעקבות חשש לחייהם של שוטרי הרשות שהגנו על הישראלי בגופם

רכבו של ישראלי שנכנס לאבו דיס והוצת על ידי פלסטינים. מתוך טוויטר, צילום מסך
רכבו של הישראלי שהוצת/צילום מסך, מתוך טוויטר

תושב תל אביב בן 59 נפצע באורח קל אמש (שישי) במהלך הפרות סדר אלימות שפרצו ביישוב הפלסטיני אבו דיס שממזרח לירושלים. האזרח, שנכנס בטעות לתוך היישוב, הותקף על ידי פלסטינים ורכבו הוצת. במקום התפתחה הפרת סדר אלימה של כ-200 פלסטינים שיידו אבנים, שרפו את רכבו, וחסמו את יציאתו מהכפר. כוחות צה"ל ומג"ב נכנסו לכפר בתיאום עם המנהל האזרחי וחילצו את האזרח. מצה"ל נמסר כי האירוע יתוחקר. האזרח צפוי להיחקר גם הוא במשטרה בעקבות האירוע.

לאחר האירוע הוא הועבר לבית החולים שערי צדק שבירושלים ושם עבר בדיקות. חובש רפואת חירום במד"א אלי מלול סיפר שעם הגעתם לזירת האירוע, "השוטרים העבירו אותו לטיפולנו כשהוא בהכרה מלאה. הוא היה נסער וסבל מחבלות יבשות בכל הגוף".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות התנגדות ה-FBI: טראמפ אישר לפרסם את הדוח נגד הארגון
"גל ראשון": ארה"ב הטילה סנקציות על גורמים הקשורים לחיזבאללה
שגרירת ישראל בפולין: "אני סופגת מסרים אנטישמיים בעקבות החוק"

רכבו של ישראלי שנכנס לאבו דיס והוצת על ידי פלסטינים. מתוך טוויטר, צילום מסך
אבו דיס, הערב/צילום מסך, מתוך טוויטר

האירוע החל בסביבות השעה 18:30, אז התקבלה ידיעה בצה"ל ובמג"ב על אודות אזרח ישראלי שנכנס בטעות לאבו דיס והותקף באבנים. בשלב הראשוני הוקפצו כוחות סיור של משמר הגבול למקום, ובמקביל כוחות צה"ל הועמדו במצב כוננות.

שוטרים פלסטיניים זיהו את מוקד האירוע, כיתרו את האזור והגנו בגופם על האזרח הישראלי שהוצא מרכבו על ידי ההמון הפלסטיני. הם סקלו באבנים את המכונית והעלו אותה באש. השוטרים הפלסטיניים השתמשו בכוח פיזי על מנת לחלץ את האזרח הישראלי, אך כשנשקפה סכנת חיים גם לשוטרים הפלסטיניים, כוחות הביטחון החליטו להיכנס ליישוב בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ולחלץ את האזרח הישראלי.

גורמים בפיקוד מרכז אמרו כי מדובר היה באירוע מתוח מאוד שהסתיים רק כשהתקבלה ההודעה כי האזרח נמסר לידי צה"ל. במערכת הביטחון הדגישו את המעורבות של המנהל האזרחי באירוע והקשרים הענפים שיש לו עם גורמי השטח במסגרת התיאום הביטחוני העדין בין הצדדים. יצוין כי בשנה החולפת הפגינו מנגנוני הביטחון הפלסטינים שליטה בשטח במספר אירועים שבהם אזרחים ישראלים תעו בדרכם ונכנסו לאזורים פלסטיניים וחולצו על ידי שוטרים פלסטינים לפני שבוצע לינץ'.

(עדכון ראשון: 19:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully