וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ישראל בפולין: "אני סופגת מסרים אנטישמיים בעקבות החוק"

3.2.2018 / 1:06

בהודעת השגרירות נמסר כי כלפי השגרירה, אנה אזארי, מופנות הערות גזעניות בעקבות המתיחות בין שתי המדינות על רקע "חוק השואה" שעבר השבוע. "עד עכשיו היא התאפקה". ראש ממשלת פולין: "נסביר את עמדתנו"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

שגרירות ישראל בפולין פרסמה אתמול (שישי) הודעה חריגה ובה מסרה כי השגרירה, אנה אזארי, סופגת מסרים אנטישמיים שחלקם מופנים אליה באופן אישי. זאת, ברקע המשבר בין שתי המדינות בעקבות אישור החוק הקובע כי אין להאשים את העם הפולני בפשעי גרמניה הנאצית על אדמתו. לדברי השגרירות, אזארי "התאפקה" עד כה, אך למרות הצהרתו של מנהל ערוצי הטלוויזיה הפולנית הממלכתית, שלפיה אין מקום לאנטישמיות בערוצים אלה, התופעה ממשיכה, בין היתר בציוצים בטוויטר. השגרירות הוציאה את ההודעה חריגה לאור המסרים האנטישמיים בתקשורת הפולנית בדיון הציבורי על החוק.

ביום שני אמר מנהל ערוץ הטלוויזיה הממלכתית TVP2, מרצ'ין וולסקי, כי צריך לקרוא למחנות ההשמדה של הנאצים, שפעלו על אדמת פולין, מחנות השמדה יהודיים. "מי היה אחראי על הקרמטוריום שם?", הוא שאל, בהתייחסו לעובדה שאסירי המחנות, שרובם היו יהודים, הוכרחו לשרוף את גופות הקורבנות מתאי הגזים. לצדו ישב הפרשן הימני רפאל זיימקיביץ', שיום קודם לכן השתמש בביטוי בוטה במיוחד נגד יהודים בטוויטר, שנמחק לאחר מכן.

במקרה אחר, פרשן בתחנת הרדיו הציבורית, פיוטר נישטור, ציין כי פולנים שאינם תומכים בעמדתה של פולין צריכים לשקול לוותר על אזרחותם. "אם מישהו פועל כמו דובר מטעם ישראל, אולי עליו לשקול לוותר על אזרחותו ולהסכים לקבל אזרחות ישראלית", אמר בהערה שפורסמה בחשבון הטוויטר של תחנת הרדיו.

אנה אזארי, שגרירת ישראל בפולין, ינואר 2018. AP
אזארי/AP

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי אמר אמש כי שיפור היחסים עם ישראל ועם ארצות הברית, שנחלשו ברקע החוק, הוא רגע של "להיות או לחדול" עבורו. "נסביר את עמדתנו. זה רגע חשוב", אמר. לדבריו, "זו היחלשות זמנית של היחסים עם ישראל וארצות הברית, אני מקווה שבקרוב הם ישתפרו".

בשיחה שערכו מורביצקי וראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר השבוע סיכמו שני המנהיגים לפתוח בדיאלוג מידי בין צוותים של שתי המדינות כדי לנסות ולהגיע להבנות בנושא החקיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
"דוחים בתוקף"- ר"מ פולין תקף את מדיניות הטלת המכסות 
לקליטת מהגרים של האיחוד האירופי. רויטרס
מורביצקי/רויטרס

שלשום ביקשה ישראל לדחות את ביקורו המתוכנן בישראל של ראש המועצה לביטחון לאומי של פולין. פאבל סולוש היה אמור להגיע לארץ ביום ראשון לשלושה ימי דיונים אסטרטגיים עם מקביליו הישראלים.

לדברי גורמים מדיניים, מדובר בביקור שתואם זמן רב מראש למטרת הידוק השיח והקשרים בין המדינות, ואין לו כל קשר לחוק שעבר שלשום בסנאט הפולני. ישראל ופולין דנות בחודשים האחרונים בעסקאות נשק מתקדם המוערכות במיליארדי שקלים, הכוללות מיירטי כיפת ברזל ולווייני ריגול.

ציוץ של השגרירות הישראלית בפולין

החוק אושר בסנאט ברוב של 57 תומכים מול 23 מתנגדים ויועבר כעת לאישורו של הנשיא אנדז'יי דודה, התומך בו, אך אמר גם כי יקבל החלטה כשייראה את הנוסח הסופי.

מאז שהחוק עבר בבית התחתון של הפרלמנט לפני שבוע, החל משבר דיפלומטי בין ישראל לפולין. בירושלים דרשו מוורשה לעצור את קידום החוק ולשנותו. ואולם, הסנאט העלה את החוק להצבעה בכל זאת ובתגובה קרא שר התחבורה ישראל כץ לנתניהו להורות מיידית על החזרת השגרירה בפולין להתייעצויות.

(עדכון ראשון: 17:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully