וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תיק: נתניהו ימונה לתפקיד שר הבריאות במקום ליצמן

1.2.2018 / 18:26

ראש הממשלה, המחזיק גם בתיק החוץ, יהיה אחראי גם על המשרד שעזב יו"ר יהדות התורה על רקע משבר עבודות הרכבת בשבת. בעבר נאלץ נתניהו לוותר על תיק הבריאות בשל עתירת מפלגת יש עתיד לבג"ץ

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ביקורו של נתניהו במוסקבה, השבוע)

הממשלה תאשר ביום ראשון את מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר הבריאות, כחודשיים לאחר התפטרותו של ח"כ יעקב ליצמן ממשרד הבריאות על רקע משבר עבודות הרכבת בשבת. בחודש שעבר הכנסת אישרה תיקון לחוק יסוד הממשלה שמעניק סמכויות במשרד גם לסגן שר, ואיפשר את חזרתו של ליצמן למשרד הבריאות כסגן שר עם סמכויות מורחבות.

נתניהו שימש בתקופה זו כממלא מקום השר, ולפי הצעת המחליטים שתובא לאישור השרים ביום ראשון - הוא ימונה כעת לתפקיד במינוי קבוע, כך שבנוסף להיותו ראש הממשלה הוא יחזיק בשני תיקים - תיק החוץ ותיק הבריאות. נתניהו שימש כשר הבריאות במשך כחצי שנה אך בעקבות בג"צ שהגישה מפלגת יש עתיד ליצמן התמנה לתפקיד באופן קבוע עד שהתפטר בנובמבר האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
התשובה של החרדים לבג"ץ הגיוס: חוק המגדיר לימוד תורה "ערך יסוד"
"פה חבית", "פושטקית" ו"תת-אדם": התלונות שהוגשו נגד ח"כ חזן
ועדת האתיקה החליטה: ח"כ אורן חזן יורחק לחצי שנה ממליאת הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. 3 בינואר 2018. רויטרס
אמרו מעתה: ראש הממשלה, שר החוץ ושר התקשורת. נתניהו/רויטרס

בחוות דעת שמלווה להצעת המחליטים נטען כי בעת הגשת הבג"צ נתניהו החזיק בארבעה תיקים בנוסף להיותו ראש ממשלה, תקשורת, חוץ, כלכלה ושיתוף פעולה אזורי וכעת יהיה ממונה על שני משרדים נוספים בלבד, לכן "בנסיבות אלה אין מדובר על חריגה קיצונית ממתחם הסבירות".

במשך שנים נמנעו ביהדות התורה להתמנות לשרים בממשלה. התפקיד נכפה על ליצמן אחרי פסיקת בג"ץ בעקבות עתירה של יש עתיד, לפיה לא ניתן יהיה למנות סגן שר במעמד של שר. הסיבה להימנעות מתפקיד שר היא הלכתית-פורמלית: שר נושא באחראיות לכל פעולותיה של הממשלה, וחלקן מנוגדות להלכה. כך, ליצמן התפטר מתפקידו בעקבות הוראת האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר על רקע עבודות רכבת ישראל בשבת בשנה האחרונה.

יאיר לפיד בכנס של מפלגת 'יש עתיד': "החיילים החרדים גיבורים בעיניי". ראובן קסטרו
יעתור בשנית? לפיד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully