וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה החליטה: ח"כ אורן חזן יורחק לחצי שנה ממליאת הכנסת

31.1.2018 / 12:57

בוועדה הסבירו כי החליטו לנקוט צעדים נגד חזן בשל שורת התבטאויות ואירועים שהיה מעורב בהן נגד חברי כנסת אחרים. בצעד חריג הוחלט גם על שלילת שכרו למשך שבוע. הבוקר סילק יו"ר הכנסת אדלשטיין את ח"כ חזן מהדיון החגיגי במליאה לציון 69 שנים לכנסת, לאחר שקרא לו להתנצל

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ועדת האתיקה הרחיקה היום (רביעי) את ח"כ אורן חזן מהליכוד למשך חצי שנה מהדיונים במליאת הכנסת ובוועדות בשל שורת התבטאויות ואירועים שהיה מעורב בהן נגד חברי כנסת אחרים, בעיקר מהרשימה המשותפת. חברי הוועדה נקטו בצעד חריג ומשמעותי יותר והחליטו לראשונה על שלילת שכרו למשך שבוע - בגובה 5,000 שקלים.

הוועדה ציינה בהחלטתה כי היא "נחרדה לראות את מצבור ההתנהגויות וההתבטאויות של ח"כ חזן כפי שמשתקפים באירועים נשואי הקובלנות ומציגים דפוס פעולה דומה מצידו של התנהגות ביריונית, גסה, משפילה ומטרידה". חברי הוועדה הוסיפו כי אירועים והתבטאויות אלה "מדרדרים את הכנסת לשפל שלא נודע כמותו. נראה כי ח"כ חזן שם לו למטרה להוציא משיווי משקל חלק מחברות הכנסת וחברי הכנסת הערבים ולגרור חברות כנסת לשיח משפיל ומבזה הכולל אמירות סקסיסטיות ושוביניסטיות שפוגע בסופו של דבר גם בו עצמו ומעל הכל פוגע אנושות בכבודה של הכנסת ותדמיתה בעיני הציבור".

הבוקר, שניות אחדות לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום בישיבת המליאה המיוחדת לציון 69 שנים לכנסת, סילק יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) לאחר שהאחרון קרא לו להתנצל בפני ראש הממשלה על דברים שאמר בעבר. "אולי תתנצל על הדברים שאמרת נגדו", הטיח חזן ביו"ר הכנסת. בתגובה, אדלשטיין להרחיק את חזן מהדיון, והסדרנים הוציאו אותו מהאולם.

לקריאה נוספת:
"אתם בוחרים בטרור": העימות הסוער של חזן עם ועדת האתיקה. בלעדי
שני ח"כים הורחקו מהכנסת לשבוע בגלל כינויים "סרסור" ו"מושחת"
העימות הסוער בוועדת הפנים בין חזן לבירן: "פה חבית, סרסור"

ח"כ אורן חזן במליאה בדיון על חוק ההמלצות בעימות עם חנין זועבי. אורן בן חקון/ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ חזן/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון/ישראל היום

לאחר התקרית, ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בנאומו על סלידתו מהתנהגותו של חזן וחברי כנסת נוספים, על כך שהם
משתלחים אישית באחרים במהלך פעילותם בכנסת. "אנחנו יודעים כולנו, ורובנו גם יודעים, איפה עובר הקו המפריד - אני חושב שפשוט צריך להקפיד עליו יותר".

ח"כ חזן מסר לאחר התקרית ולאחר ההחלטה בוועדה כי: "מדובר בפרס למחבלים אותו נותן אדלשטיין יו"ר הכנסת בשעה שבחר להעלים את הלוחם היחיד בטרוריסטים בכנסת - טיבי, זחאלקה זועבי וחבריהם - זאת בתקווה שהציבור ישכח לו את הבושה שהעדיף אינטרס אישי שלו להיבחר בקולות הערבים לנשיאות על האינטרס הלאומי. מגוחך שזועבי שתקפה שוטרים בבית משפט וחיילים על סיפון המרמרה קיבלה הרחקה של שישה חודשים ולי גם לוקחים שכר דבר המעיד כי זו נקמה אישית. חמור עוד יותר שהח"כים הערבים שפוצצו את ביקור סגן נשיא ארה"ב פנס ובגין כך התעמתתי אתם מקבלים פרס ולא עונש - הציבור בישראל ישפוט את יו"ר הכנסת המבייש, האנוכי והציני ביותר מאז קום המדינה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חזן טען בפני הוועדה: "דיברתי בנועם"

על פי החלטת הוועדה, חזן יורחק עד 3.8.18, אז ממילא צפויה הכנסת להיות בפגרת קיץ. הוועדה קבעה שהמשותף לתלונות הוא "התבטאויות מקנטרנות בשפה משתלחת מבזה ופוגענית". את התלונה הראשונה הגישה ח"כ חנין זועבי בדצמבר האחרון עת התראיינה במשכן הכנסת ולטענתה "חזן התחיל להעיר הערות קולניות ומעליבות ולהתערב בראיון עד שלא יכולתי להמשיך ולדבר". בתלונה השנייה טענה כי חזן מטריד אותה".

חזן הופיע בפני הוועדה וביקש לדחות את כל תלונותיה. הוא טען בין היתר כי הוא "דיבר בנועם ולא בבריונות". ח"כ מיכל בירן מצדה, התלוננה נגד חזן על כך שבדיון בוועדת הכספים אמר לה "לך לא הייתי נותן להיות דילרית. את רוצה למלא טופס עבודה?". ח"כ בירן טענה כי מדובר ביחס "מבזה וסקסיסטי" והוסיפה שמבחינתה מדובר ב"הטרדה מינית לכל דבר". חזן טען בתגובה כי באותו דיון היא כינתה אותו סרסור והוא "לא מוכן להיות שק החבטות של הכנסת".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת לציון 69 שנים לכינון הכנסת, 31 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
רמז לסלידתו מהתנהגות חזן. ראש הממשלה נתניהו במהלך נאומו בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

ארבעה ח"כים מהרשימה המשותפת פנו ליועץ המשפטי לממשלה בתלונה נוספת על כך שלקראת סוף דצמבר חזן עלה לאוטובוס בו ישבו נשים וילדים בני משפחה של אסירים ביטחוניים שבאו לבקרם בבית הכלא ו"גידף אותם ואת בניהם בשפה ומלים אלימות ובוטות שלא מתאימות לא לח"כ ולא לאף בן אדם כמו חלאות וכלבים". היועץ המשפטי לממשלה השיב לוועדת האתיקה כי הוא סבור שהתלונה מצויה בתחום סמכותה. חזן טען בתגובה: "מדובר באויבים שלנו, לא אמרתי שום דבר חריג".

חברי הכנסת אחמד טיבי ומיקי רוזנטל הגישו אף הם תלונה על אירוע שהתרחש במליאה במהלכו חזן החל ביצע תנועות המדמות תרנגולת כלפי טיבי שניהל אז את הישיבה. חזן השיב אז כי "אני גאה במעשים שלי נגד טיבי ושומר על הגאווה הלאומית".

יולי אדלשטיין במליאת הכנסת לציון 69 שנים לכינון הכנסת, 31 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
הרחיק את חזן מהדיון. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, היום/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

ח"כ רוזנטל הגיש תלונה נוספת על אירוע שבו חזן התעמת עם ח"כ גמאל זחאלקה בתום נאומו של נשיא ארה"ב מייק פנס בשבוע שעבר. במהלך העימות הוא כינה אותו טרוריסט, קרא לו "לעוף לעזה" וטען שהוא "לוקח פטריות כדי לצחקק".
תלונה אחרת הוגשה עלי ידי ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא מהרשימה המשותפת שבמהלך נאומו במליאה כינה אותו חזן "תומך טרור" ולא חזר בו למרות שביקש ממנו.

"בחודשים האחרונים הידרדר השיח בכנסת לרמות שלא ראינו כמותן בעבר", הסביר ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני), חבר הוועדה את המהלך. "החלטנו בוועדת האתיקה להקשיח את עמדותינו ואת ההרתעה, ועל רקע זה הענישה לחברותיי לסיעה, סתיו שפיר ומיכל בירן. צר לי על כך. על רקע זה גם הענישה לח"כ אורן חזן, גם על כך צר לי. אני מקווה שנעצור את ההידרדרות במדרון".



(עדכון ראשון: 11:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully