וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם בוחרים בטרור": העימות הסוער של חזן עם ועדת האתיקה. בלעדי

31.1.2018 / 8:42

הוועדה שבה נכח חזן בפעם התשיעית במהלך כהונתו הקצרה צפויה להכריע היום מה הסנקציות שיוטלו עליו בעקבות שורת התבטאויות, בעיקר מול ח"כים מהרשימה המשותפת. כשהתבקש להגיב לטענות נגדו, השיב: "הציבור בחר בי, אתם מזייפים את העובדות"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

"אני לא זוכר במשך שנים חבר כנסת שהשתלח ככה בחבריו", כך הטיח אתמול (שלישי) יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק וקנין בח"כ אורן חזן מהליכוד - כך נודע לוואלה! NEWS. הוועדה שבראשה עומד ח"כ וקנין צפויה להכריע היום מה יהיו הסנקציות שיוטלו על חזן, זאת בעקבות שורת אירועים והתבטאויות שהיו לו נגד חברי כנסת, בעיקר מהרשימה המשותפת, בתקופה האחרונה. העימות בין וקנין לחזן בוועדה שמתנהלת בדלתיים סגורות נמשך כחצי שעה, וחלקו התנהל בטונים גבוהים. חזן נקרא להגיב לטענות שהופנו נגדו מצד חברי הכנסת, ובמהלך הדיון הציגו לחזן חומרי וידאו מהאירועים האחרונים.

האחרון לא נותר חייב, "אתה מזייף את העובדות", הוא אמר לוקנין. "לא היה חבר כנסת שהשתלחו בו ככה מעולם. הציבור בישראל בחר בי, לא ועדת האתיקה. אם הציבור ירצה לבחור בי פעם נוספת, יבחר בי, ואם לא אדע לבד איך להתמודד". כשחזן לא הסכים להתחרט על מעשיו נגד חברי הרשימה המשותפת הוא סינן לעבר וקנין: "אתם בוחרים בטרור". וקנין בתגובה ביקש ממנו לעזוב את החדר, "צא בחוץ", אמר לו. וחזן לפני שעזב צעק לעבר חברי הוועדה: "כל תלונה שהגשתי, זייפתם אותה. היום הוכחתם לי שאני עושה את עבודתי".

עוד בנושא
שני ח"כים הורחקו מהכנסת לשבוע בגלל כינויים "סרסור" ו"מושחת"
הכול נשאר במשפחה: מתיחת הפנים של הליכודיאדה אחרי שהקוריוזים מתקפלים
העימות הסוער בוועדת הפנים בין חזן לבירן: "פה חבית, סרסור"

ח"כ אורן חזן מגיע לבית הדין הצבאי בקרייה לגזר דין של אלאור אזריה. ראובן קסטרו
הפעם התשיעית בוועדת האתיקה. חזן/ראובן קסטרו

זו הייתה הפעם התשיעית של חזן בוועדת האתיקה מאז התמנה לתפקידו כח"כ בליכוד. מדובר במספר חסר תקדים לחבר כנסת טרי כמוהו, אך להגנתו הוא טוען כי הח"כים מגישים נגדו תלונות כדי להתפרסם על גבו. לעומת זאת, לועדת האתיקה גרסה שונה משלו. באחת מהחלטותיה האחרונות בעניינו נכתב כי "חזן נוקט באופן שיטתי כלפי חברות וחברי כנסת שונים בהתבטאויות בשפה נמוכה ופוגענית, בהשתלחות אישית ולעתים אף בלשון איומים".

הסנקציות שעלו בדיונים האחרונים נגד חזן הם בין היתר הרחקה למשך חצי שנה מהדיונים במליאת הכנסת והוועדות, וכן שלילת שכר. ההחלטה הסופית תתקבל בדיון שהתקיים הבוקר. ח"כ רחל עזריה, חברת וועדת האתיקה, הסבירה כי הסנקציות החמורות שהטילה הוועדה ביומיים האחרונים נובעים מכך ש"הארועים החמורים שאינם מכבדים את הכנסת חזרו על עצמם שוב ושוב". לדבריה, "ככל שהארועים התעצמו זה פגע בעבודת הכנסת ומנע מכלל חברי הכנסת לתפקד בממלכתיות ובמקצועיות".

פרומו הראיון המרכזי עם יעקב אילון וואלה TALK אחמד טיבי ה25 לינואר 2018. מערכת וואלה!
כונה "תומך טרור" על ידי חזן. טיבי/מערכת וואלה!

גורמים בוועדת האתיקה הזכירו אמש את ההחלטה האחרונה בעניינו של חזן מתוך ניסיון להוכיח כי "הכתובת הייתה על הקיר". באותה החלטה נכתב כי "ככל שח"כ חזן ימשיך להתבטא באופן האמור, הוועדה תשקול להחמיר את הסנקציות כלפיו, לרבות השעייה לתקופה משמעותית". אתמול ח"כ חזן זומן בפעם האחרונה להציג את גרסתו לאירועים וחברי הוועדה הטיחו בו את התלונות שהוגשו נגדו בזו אחר זו, בעיקר אלה נגד חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. בין היתר, חזן נאלץ להתמודד עם התלונה האחרונה שהוגשה נגדו בעקבות האירוע במסדרון עם ח"כ ג'מאל זחלאקה (הרשימה המשותפת) בתום נאומו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס במליאה. ח"כ חזן ניגש אל זחאלקה, שעמד בעמדת הראיונות בקומת הקרקע של הכנסת, וקרא לעברו: "טרוריסט. מחבל" ועוד.

תקרית אחרת אירעה לפני כשבועיים כשח"כ אחמד טיבי ניהל את הדיון במליאה, ובמהלכו הורה לחזן לצאת החוצה. בתגובה אמר חזן "ככה נראה פחד, אדוני תומך הטרור אתה לא תשתיק אותי. כולם יודעים מי אתה". הוא הוסיף לכיוונו של טיבי: "מברבר את עצמו לדעת" והשמיע נגדו קולות של תרנגול "פקה פקה פקה". באותו זמן צעק טיבי לכיוונו "החוצה, חצוף! פה לא מתנהגים בפרחחות כזאת".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אירוע פרידה משגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, 17 בינואר 2017. דוברות הכנסת, צילום: יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"הפיונים שלו בוועדה רוצים להרחיק אותי". אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, צילום: יצחק הררי

עוד בטרם התקבלה ההחלטה בעניינו, ח"כ חזן יצא אתמול בבליץ ראיונות בתקשורת. לוואלה! NEWS הוא אמר "בהתחלה הרגשתי רע אבל אז פתחתי את הטלפון וגיליתי שקיבלתי מאות הודעות תמיכה ביממה האחרונה". לדבריו של חזן, "לא קיללתי, אני פשוט סותם את הפה לטרוריסטים. לא יכול להיות מצב שבתוך כנסת ישראל מקדמים אג'נדה שנועדה להרוס את מדינת ישראל".

חזן, שנמצא ביריבות מתמשכת עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין טען כי "הפיונים שלו בוועדה רוצים להרחיק אותי בגלל מה שאמרתי לו שלשום על ההקלטות שהוא מתבטא נגד ראש הממשלה. אדלשטיין מאפשר לחברי הכנסת הערבים להשתולל במליאה כדי שהם יתמכו בו בבחירות לנשיאות".

העונש שיקבל חזן נחשב חריג ומשמעותי. האחרונה שקיבלה עונש דומה במסגרתו הורחקה מדיוני המליאה וועדות הכנסת למשך חצי שנה היא ח"כ חנין זועבי. ההחלטה התקבלה בעקבות התבטאויותיה של זועבי לאחר חטיפת שלושת הנערים בשומרון, שטענה כי רוצחיהם אינם טרוריסטים. בתקופת ההרחקה, המשיכה חברת הכנסת לקבל שכר.

ח"כ חנין זועבי במהלך מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
האחרונה שקיבלה עונש כה חמור. זועבי בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully