וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ח"כים הורחקו מהכנסת לשבוע בגלל כינויים "סרסור" ו"מושחת"

30.1.2018 / 13:02

ועדת האתיקה החליטה להרחיק באופן חריג את ח"כ מיכל בירן וח"כ סתיו שפיר למשך שבוע ממליאת הכנסת ומדיוני הוועדות לאחר שכינו חברי כנסת מהליכוד "סרסור" ו"מושחת". חברת הוועדה: "אנחנו מחמירים את הענישה". לפי גורמים בכנסת מסתמנת גם הרחקה של ח"כ חזן למשך חצי שנה

צילום: ערוץ הכנסת

ועדת האתיקה החליטה היום (שלישי) להרחיק למשך שבוע מדיוני הוועדות והמליאה בכנסת את הח"כיות מיכל בירן וסתיו שפיר (המחנה הציוני) בשל התבטאויות קשות שהפנו נגד חברי כנסת מהליכוד במהלך דיונים בוועדת הכספים. לפי גורמים בכנסת, מסתמנת החלטה להרחיק גם את ח"כ אורן חזן (ליכוד) למשך חצי שנה מהכנסת בשל שורת תקריות עמו בחודשים האחרונים.

התקרית הראשונה אירעה בסוף חודש נובמבר במהלך דיון בוועדת הכספים. בין ח"כ בירן לבין ח"כ אורן חזן התפתח עימות לאחר שחזן אמר לח"כ עזריה: "אני לא יכול ללמד אותך הרבה דברים". בשלב זה אמרה ח"כ בירן: "אני לא יודעת מה תעשה עם המיומנות שלך לנהל קזינו בבורגס". חזן לא נותר חייב והגיב: "לך לא הייתי נותן להיות דילרית".

ח"כ מיכל בירן וח"כ אורן חזן. טל מאייר, עיבוד תמונה
נענשו על ידי ועדת האתיקה. הח"כים בירן וחזן/עיבוד תמונה, טל מאייר

בתגובה אמרה ח"כ בירן כי הוא "סרסור ובושה לכנסת". חזן השיב: "את רוצה למלא טופס עבודה?". בתלונה שהגיש לוועדת האתיקה טען חזן כי דבריה של בירן מהווים "לשון הרע והוצאת דיבה" והוא הוסיף כי היא "מנבלת את פיה ומורידה את רמת השיח לביבים". ח"כ בירן טענה בתגובה כי היא מכהנת כחברת כנסת יותר מחמש שנים ו"מעולם לא הוגשה נגדי תלונה בוועדת האתיקה". לדבריה, "מעולם לא טענו נגדי שאני מנבלת את פי או שאני מכנה בשמות גנאי חברי כנסת או מבקרים בכנסת".

ועדת האתיקה קבעה כי "לאור העובדה שח"כ בירן מסרה לוועדה כי בכוונתה להמשיך ולכנות את ח"כ חזן בכינוי פוגעני זה, יש להחמיר את באופן משמעותי את הענישה בתקווה כי תהיה זו הפעם האחרונה שבה הוועדה נאלצת לעסוק בקבולנה שעניינה השמעת כינוי זה כלפי ח"כ חזן". הוועדה הרחיקה את ח"כ בירן למשך שבוע מישיבות מליאת הכנסת וועדות הכנסת, אך היא תהיה זכאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה בלבד. ההרחקה תחל ביום ראשון הקרוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חברת הכנסת סתיו שפיר. יח"צ,
כינתה את ח"כ מיקי זוהר "מושחת". שפיר/יח"צ

ועדת האתיקה החליטה בנוסף להרחיק את ח"כ שפיר למשך שבוע ממליאת הכנסת ומדיוני הוועדות לאחר שכינתה את ח"כ מיקי זוהר "מושחת" במהלך דיון בוועדת כספים. התקרית אירעה בסוף חודש דצמבר, במהלך דיון בוועדת הכספים בנושא "שינויים בתקציב לשנת 2017". חברי הכנסת סתיו שפיר וחיים ילין (יש עתיד) קראו לעבר ח"כ מיקי זוהר כמה פעמים "מושחת", ולא הסכימו לחזור בהם לאחר שביקש מהם לעשות כך.

ח"כ ילין חזר בו מהאמירה בפני וועדת האתיקה, אך לעומתו ח"כ שפיר טענה כי "הביטוי 'מושחת' מושמע תדיר בכנסת והדבר אינו נתפס כעבירה אתית, לכן נקיטת צעדים תהווה אכיפה סלקטבית". שפיר הוסיפה כי "הקובלנה נועדה להשתיק עמדה ציבורית לגיטימית ושיח ציבורי חיוני, תוך שימוש ציני בוועדת האתיקה".

הוועדה החליטה לקבל את הודעתו של ח"כ ילין, אך להעניש את ח"כ שפיר לאור העובדה שהיא השתמשה בביטוי זה מספר פעמים במהלך הדיון וסירבה לחזור בה מדבריה. "אכן, לצערנו השימוש בביטויים 'מושחת' ו'שחיתות' אינו דבר נדיר בכנסת. יחד עם זאת , הוועדה רואה לנכון לאבחן בין מצב שבו ביטוי זה נזרק לחלל האוויר כיבטיו כללי, לבין האשמה ספציפית נגד חבר כנסת מסוים". שפיר הורחקה למשך שבוע מישיבות מליאת הכנסת וועדות הכנסת, אך היא תהיה זכאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה. הרחקתה תחל ביום ראשון גם כן.

ח"כ רחל עזריה, חברת ועדת האתיקה אמרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו מחמירים את הענישה". לדבריה, "ההתנהגות בכנסת נהייתה בלתי אפשרית. התרענו כמה פעמים בפני חברי הכנסת שזה מה שיקרה ואין מנוס מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully