וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל ריקון פחי זבל": כתב אישום חמור נגד חייל שדקר את חברו

1.2.2018 / 8:55

ב' המשרת בחטמ"ר אילת נאשם כי השליך אבן על חייל שאמר לו "נסתדר לבד" וכי לא צריך את הסיוע שלו בריקון הפחים. לאחר שקצין הפריד בין השניים שב הנאשם ודקר את חברו באמצעות אולר. המקרה מצטרף לשורת תקריות אלימות בצה"ל בתקופה האחרונה

אילוסטרציה. שרון בוקוב
החייל הנאשם ניסה לדקור את המתלונן לאחר הקטטה. אילוסטרציה/שרון בוקוב

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום חמור בגין תקיפה ביום חמישי האחרון נגד ב', חייל המשרת בחטיבה המרחבית אילת, לאחר שדקר את אחד מחבריו ליחידה. מקרה חמור זה, נוסף לסדרת עבירות אלימות המתרחשות לאחרונה בין חיילים בצה"ל.

בכתב האישום שהוגש תואר כי ב' רטן על כך שעליו לרוקן פחי אשפה, והחייל הנפגע ענה: "לא צריך אותך נסתדר לבד". בהמשך, התפתחו בין השניים חילופי דברים שבמהלכם השליך הנאשם אבן לעבר חברו. בין השניים התפתחה קטטה, שנפסקה רק לאחר שקצין וסמל בכיר שעברו באזור הבחינו במתרחש והפרידו ביניהם, אולם האירוע החמור לא הסתיים בכך.

כפי שמתואר בכתב האישום, לאחר שסברו הקצין והסמל כי הנאשם נרגע, הם שחררו אותו. בשלב זה הוא תפס באולר "לדרמן" ונכנס למשרד בו שהה החייל שעמו התקוטט קודם לכן. למרות שחייל אחר ניסה לחצוץ בין השניים, הצליח ב' להדוף ולדקור את המתלונן נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
"פה חבית", "פושטקית" ו"תת-אדם": התלונות שהוגשו נגד ח"כ חזן
ראש עיריית ראשון לציון שב לתפקידו: "לא חושב שנגיע לכתב אישום"
במותו של חיים גורי, עוד פיסת נשמה אבדה

לדברי עו"ד אלון ארז המייצג את ב', הדקירה התרחשה לאחר שהחייל סבל מהתעללות ממושכת מצד חיילים ביחידה. כתב האישום הוגש על רקע שורת מקרי אלימות חמורים שאירעו ביחידות צבאיות. רק ביום שישי האחרון אירעה קטטה חמורה בעיר הבה"דים בדרום. בדצמבר האחרון הוגש כתב אישום חמור נגד שני חיילים בגין תקיפה של חברם ליחידה. עקב מקרי האלימות הרבים בצה"ל, התקיים עוצר פעילויות ביום שני האחרון, בכלל בסיסי ההדרכה וההכשרה בעיר הבה"דים, שכלל פעילויות הדרכה ושיחות על מניעת אלימות.

עו"ד ארז מסר בתגובה: "כפי שעולה מחומר הראיות, מרשי היה קורבן להתעללות פיזית ונפשית מתמשכת מצד 'חבריו' ליחידה. אף שהדבר היה ידוע למפקדיו של מרשי, הם העלימו עין מכך. במקום שיוגש כתב אישום נגד החיילים המתעללים והמפקדים המתעלמים, הוחלט להאשים דווקא את מרשי, הקורבן. אני בטוח, כי במהלך הליך שמיעת הראיות בתיק, בית הדין ישתכנע, כי מרשי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שחש בסכנה פיזית".

מדובר צה"ל נמסר: "ביום 24 בינואר 2018 הוגש לבית הדין הצבאי כתב אישום נגד חייל בגין כך שביום 10 בינואר 2018, בעקבות ויכוח עם חייל אחר מיחידתו, השליך לעברו אבן ודקר אותו בידו. בית הדין הצבאי האריך את מעצרו, בשלב זה, עד ליום 1 בפברואר 2018". עוד נמסר כי "המקרה ראוי לגינוי, ויטופל משמעתית".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • דקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully