וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה פרסום "הרשימה השחורה" של חברות הפועלות בהתנחלויות

31.1.2018 / 17:20

מועצת זכויות האדם של האו"ם אמורה הייתה לגבש ולפרסם רשימת חברות שעושות עסקים עם התנחלויות, אך בלחץ אמריקני וישראל כבד החליט נציב זכויות האדם בארגון לדחות את פרסומה למועד לא ידוע

עריכת וידאו: ניר חן

נציב זכויות האדם של האו"ם, זאיד ראאד אל חוסיין, החליט לדחות למועד בלתי ידוע את פרסום "הרשימה השחורה" של חברות ישראליות ובינלאומיות הפועלות בהתנחלויות, זאת על רקע לחץ אמריקאי וישראלי כבד בחודשים האחרונים לסכל את פרסום הרשימה.

מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה לפני שנתיים לגבש רשימה שתהווה מאגר מידע מסומן של חברות שעושות עסקים עם ההתנחלויות, והיא הייתה אמורה להתפרסם עד סוף 2017, ובחודשים האחרונים אף שוגרו מכתבי אזהרה לעשרות חברות לקראת הכללתן ברשימה.

מאז נכנס טראמפ לתפקידו, ארה"ב, בהובלת השגרירה לאו"ם ניקי היילי, הצטרפה למאמץ הישראלי נגד הרשימה. בכירים ישראליים אישרו לוואלה! NEWS כי הנציב החליט לדחות את פרסום הרשימה, לאחר שדבר הדחייה פורסם לראשונה בערוץ 10.

עוד בוואלה! NEWS:
יוזמה: ח"כים לא יורשו לטוס לנסיעות מטעם ארגונים הקוראים לחרם
גבאי יצא נגד פינוי התנחלויות; לבני: "זו לא עמדת המחנה הציוני"

ההתנחלות גבעת זאב. פברואר 2017. רויטרס
ההתנחלות גבעת זאב/רויטרס

במרץ 2016 אישרה מועצת זכויות האדם החלטה ביוזמת הפלסטינים ומדינות ערב, שקבעה כי נציב זכויות האדם, זיאד ראיד אלחוסיין יגבש רשימה של כל החברות הישראליות והבינלאומיות שפעילות ישירות או בעקיפין בהתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים והגולן. ארה"ב ניסתה לרכך את ההצעה, והבהירה את התנגדותה לגיבוש הרשימה שוב בחודשים האחרונים.

הרשימה הייתה אמורה להתפרסם במרץ, אך פרסומה נדחה לאור לחצים אמריקניים. נציב זכויות האדם של האו"ם, אל חוסיין, בן למשפחת המלוכה הירדנית, נחשב לעוין כלפי ישראל, והוא צפוי לסיים את תפקידו בספטמבר. עם זאת, פורסם דוח בו פולחו 206 חברות הפועלות בהתנחלויות לפי חלוקה של מדינות בעולם, כלומר - כמה חברות פועלות בהתנחלויות בכל מדינה.

עוד באותו נושא

התקווה הישראלית לסיכול "הרשימה השחורה" של האו"ם: חקיקה אמריקנית

לכתבה המלאה
מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
הפרסום נדחה למועד לא ידוע. מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את הפרסום ואמר כי " ביום בו באו"ם מציינים את יום השואה הבינלאומי בוחרת המועצה לפרסם רישומים של חברות הפועלות בישראל, כתם שלא יימחה מהיסטוריית האו"ם ובושה לדיראון עולם. נמשיך לפעול בכל האמצעים עם בנות בריתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully