וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח טראמפ על ההכרה בירושלים: "לא נקטנו עמדה בסוגיית הגבולות"

31.1.2018 / 10:05

השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט הדגיש בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי כי הצהרת הנשיא בעניין ירושלים לא קובעת מראש את גבולות הריבונות הישראלית בעיר. "הנשיא לא שכתב את ההיסטוריה אלא הכיר במציאות הברורה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הצהרת טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל)

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הבהיר השבוע כי ההכרזה על הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל אינה קובעת מראש את גבולותיה של הריבונות הישראלית בירושלים. "לא נקטנו עמדה בנוגע לגבולות", אמר. דבריו באים בניגוד לאמירותיו של הנשיא טראמפ בשבוע שעבר בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שציין כי "הורדנו את ירושלים מהשולחן".

גרינבלט, שנאם השבוע באירוע סגור של כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס בנאומו בהרחבה להכרה בירושלים והבהיר כי המהלך אינו מאותת שארצות הברית נוטשת את תהליך השלום וגם לא הטיה נגד אחד הצדדים. "כשהנשיא טראמפ קיבל את ההחלטה ההיסטורית להכיר בירושלים הוא לא שכתב את ההיסטוריה", טען. "הוא הכיר במציאות ברורה: ירושלים היא מקום מושבה של הממשלה הישראלית הכנסת ומעונות רשמיים של הנשיא וראש הממשלה, היא המרכז הרוחני של העם היהודי אלפי שנה. אנחנו מאמינים שהכרה במציאות הזו היא צעד חשוב לא רק לישראל אלא כדי להניח בסיס לשלום אמיתי ובר קיימא".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בנאום מצב האומה: "יש להבטיח שכספי הסיוע לא יעברו לאויבינו"
המשורר והסופר חיים גורי הלך לעולמו בגיל 94
"אתם בוחרים בטרור": העימות הסוער של חזן עם ועדת האתיקה. בלעדי

ג'ייסון גרינבלט שליח הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון בגאלה בניו יורק, מאי 2016. AP
"התהליך המדיני לא ננטש". השליח ג'ייסון גרינבלט/AP

גרינבלט, ששהה באזור במהלך השבוע האחרון והמשיך בפגישות - בעיקר עם הצד הישראלי משום שהרשות הפלסטינית עדיין מחרימה באופן רשמי את ארה"ב - הבהיר בנאומו ש"שלום לא יושג על ידי הכחשת הקשר של היהדות לירושלים וארץ ישראל". הוא הוסיף כי "שלום לא יושג על ידי נטישת המשא ומתן. לשלום יש סיכוי רק אלא רק דרך משא ומתן מכובד ועקבי. קל ללכת מהשולחן אבל זה לא עוזר לאף אחד וזה פוגע ואפילו הורס את הסיכויים להגיע להסכם שלום וזה יהיה נורא לעם הפלסטיני". לדבריו, "ארה"ב מחויבת מתמיד להגיע להסכם שמבטיח עתיד משגשג ושלו לשני הצדדים לכן הממשל הזה ממשיך לעבוד על תוכנית שלום שיכולה להביא את שני הצדדים לשולחן. מאז ההכרזה על ירושלים ולמרות התגובות השליליות של רבים להכרזה, המשכנו בעבודה קשה, ולא סטינו מהמאמצים בנוגע לתהליך השלום".

גרינבלט יששתף היום בכינוס מיוחד של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית בבריסל, שיתמקד בעיקר במשבר ההומניטרי בעזה. מדובר במפגש המדיני הראשון בין ישראל, הפלסטינים וארצות הברית מאז ההכרזה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, בהשתתפות ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, וכן שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ושרי חוץ מירדן ומצרים. במהלך הוועידה צפויה ישראל להציג תוכניות שונות בהיקף של כמיליארד דולר לשיקום רצועת עזה, בעיקר בתחומי המים, החשמל, והעברת הסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully