וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בכנס ה-INSS: "אם בתל אביב יישבו במקלטים, גם בביירות"

שר הביטחון אמר במהלך כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי כי "אסור שיהיו תמונות כמו בלבנון השנייה, שאזרחי ביירות הלכו לחוף הים ובתל אביב אנשים ישבו במקלטים". לפיד התייחס בדבריו לפרשת הצוללות: "נתניהו ניהל את העסקה באופן אישי"

עריכה: שניר דבוש

הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) הסתיים היום (רביעי), בתום יומיים שבמהלכם בכירי ממשל וצבא מהארץ ומעולם הציגו את הערכותיהם האסטרטגיות תחת הכותרת "הערכה אסטרטגית לישראל 2018".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נאם בכנס, שנערך בהיכל התרבות בתל אביב, והתייחס בין היתר לאיומים על ישראל, לאכיפה במגזר הערבי ולסכסוך הישראלי-פלסטיני. ארדן ציין כי הסכסוך הוא דתי ומבוסס על ירושלים והמקומות הקדושים, ולפיכך נעשו שינויים על מנת לבסס את הביטחון בירושלים זאת לנוכח פיגועי הטרור. לדבריו, ירושלים "תהפוך לעיר הבטוחה בעולם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לגזרה הצפונית, ואמר כי העורף האזרחי הוא האתגר הגדול ביותר עבור ישראל בעימות עתידי. "אין יותר מלחמה בנוסח הריקוד התימני צעד קדימה צעד אחורה, צריך מהרגע הראשון ללכת בפרופיל ברף הכי גבוה ועוצמתי על מנת לסיים כמה שיותר מהר. אסור שיהיו תמונות כמו בלבנון השנייה, שאזרחי ביירות הלכו לחוף הים ובתל אביב אנשים ישבו במקלטים. זה לא יהיה. אם בתל אביב יהיו במקלטים, כל ביירות יהיו במקלטים, וזה צריך להיות ברור גם בצד השני", אמר.

יאיר לפיד, הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
לפיד בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי
כנס INSS - הערכות אסטרטגית לישראל, גני התעורכה, תל אביב. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
הכנס ה-11 של המכון למחקרי ביטחון לאומי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נאם בכנס, והתייחס בדבריו לפרשת הצוללות. לדבריו, "אמש פורסם שראש הממשלה יוזמן לחקירה בפרשת הצוללות. הוא יצטרך לענות שם לחוקרים על השאלה שאינה נותנת מנוח למערכת הביטחון בשנה האחרונה. נתניהו לא היה שחקן משנה בעסקת הצוללות. הוא ניהל אותה באופן אישי".

מהליכוד נמסרה תגובה ללפיד, ובה נכתב: "לפיד צריך לענות לציבור על שאלה אחת: איך אדם עם רקורד צבאי של כתב בעיתון 'במחנה', שניסיונו התעסוקתי מתמצה בהקראה מפרומפטר ב'אולפן שישי', יכול לקשקש כל כך הרבה בענייני ביטחון המדינה כאילו הוא מבין בזה משהו? שאלותיו רק מוכיחות את בורותו בנושא".

שר החינוך נפתלי בנט נאם אף הוא בכינוס והתייחס לאסטרטגיה הישראלית מול האיום מצפון. "מדינת ישראל מתקדמת בטקטיקות מול שליחי איראן, אך בעוד שהטקטיקות שלנו השתפרו, נותרנו כלואים בתוך אסטרטגיה צרה", אמר, והוסיף: "אם אכן ישוגרו אלינו מאות ואלפי רקטות מלבנון, הרי שנראה בכך הכרזת מלחמה של מדינת לבנון הריבונית, ונפעל נגדה ונגד מוסדותיה. בתים המאחסנים משגרי רקטות מהווים מטרה צבאית לגיטימית ויושמדו. לא נגביל את עצמנו, הפעם, לפגיעה בחיזבאללה בלבד".

עוד באותו נושא

הערכה אסטרטגית ל-2018: הכנס הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי

לכתבה המלאה
כנס INSS - הערכות אסטרטגית לישראל, גני התעורכה, תל אביב. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
הכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בהיכל התרבות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי
יואב גלנט, הכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
גלנט, היום/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התייחס בדבריו גם לנושא חיזבאללה ולעימות אפשרי בין איראן וארצות הברית. "עלולה להיווצר אפשרות של הפעלת חיזבאללה נגד ישראל בעימות בין ארה"ב ואיראן ולכן ישראל צריכה להיערך בטחונית וצבאית נגד תגובה איראנית לביטול הסכם הגרעין", אמר גלנט. הוא הוסיף כי "איראן רוצה להשיג נשק גרעיני על מנת להשיג חסינות, ומנסה לבסס הגמוניה פרסית באזור. איראן שולטת דרך סוכניה בעיראק ויש רצון של איראן להשתלט על סוריה דרך מיליציות שונות וביניהן חיזבאללה, תחת כנפיים רוסיות".

מלבד השרים השתתפו בכנס גם שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל וכן פוליטיקאים וחברי כנסת, בהם יו"ר מרצ זהבה גלאון וח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני. בנוסף לכך, בפאנלים השונים לקחו חלק חוקרים, דיפלומטים, ואנשי צבא לשעבר, בהם האלוף (במיל') עמוס ידלין וגיורא איילנד.

בין הנושאים שנדונו בכנס ובפאנלים השונים: האלימות בחברה הערבית - מגמות והתמודדות; שיתופי פעולה עם המעצמות האזוריות; יהדות ארצות הברית וחלקה בביטחון הלאומי; שנתו השנייה של דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית; והסכסוך הישראלי-פלסטיני - חלופות ומדיניות.

(עדכון ראשון: 8:55)

כנס INSS - הערכות אסטרטגית לישראל, גני התעורכה, תל אביב. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
פאנלים בנושאים אסטרטגיים. כנס INSS, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי
אביגדור ליברמן ועמוס ידלין מהכנס הבינ"ל השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) "הערכה אסטרטגית לישראל 2018", היכל התרבות, ת"א. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully